Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@08:05:41 GMT

رونمایی از کمباین نوین ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۴۴۰

‍‍‍‍‍‍

کمباین ۱۰۶۰، حاصل زحمات یک سال گذشته کارگران و مهندسان در شرکت کمباین سازی اراک رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر عامل این کارخانه گفت: 13 تغییر بر روی کمباین قدیمی صورت گرفته و آنچه امروز از آن رونمایی شد حاصل زحمات یک سال گذشته کارگران و مهندسان این شرکت است.
حمیدی فرد افزود: اکسل عقب، سیستم پیش روی، سرعت محصول، سیستم مانتورینگ و لوله تخلیه کمباین دچار تغییرات بنیادین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارائه محصولات نوآورانه و افزایش کیفیت محصولات را از اهداف پیش روی این کارخانه عنوان کرد و افزود: سالانه 800 دستگاه کمباین از این کارخانه راهی مزارع کشور می شود.

معاون وزیر کشاورزی در امور زراعت هم در حاشیه مراسم رونمایی گفت: بخش گسترده ای از غلات ، حبوبات و دانه های روغنی به وسیله کمباین از مزارع کشاورزی برداشت می شود و این محصول استراتژیک از اصلی ترین نهاده های مکانیزاسیون کشاورزی است.
کشاورز افزود : 17 هزار کمباین در مزارع کشاروزی کشور فعال است ،  که نیاز به نوسازی و بازسازی تعداد بسیار از آن ها بیش از گذشته احساس می شود.
وی مصرف سوخت بالا و هدر رفت و ریزش بالای محصولات کشاورزی را از معایت کمباین های فرسوده دانست و گفت: نیاز بخش کشاورزی به کمباین سالانه 1200 دستگاه است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت همچنین از قابلیت های محصول رونمایی شده هم گفت و افزود: این محصول مزیت های فراوان دارد و بهبود عملکرد در سطح و کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی نشان از آن دارد که با طراحی محصولات و تزریق به چرخه  کشاورزی زمینه برای خودکفایی کشور فراهم می شود.

شرکت کمباین سازی ایران حدود نیم قرن در این صنعت فعال است و در حال حاضر با ٣٥٤نفر اشتغال ،  ظرفیت تولید سالانه هزارو ٢٠٠دستگاه کمباین رابرخوردار است.

 استان مرکزی با 90 هزار بهره بردار جزو 10 استان برتر کشور در بخش کشاورزی است.

 استان مرکزی با دارا بودن ۲ شهر صنعتی اراک و ساوه، و بیش از 3 هزار واحد صنعتی، رتبه دوم صنایع مادر تخصصی کشور و رتبه چهارم صنعت ایران را به خود اختصاص داده است.

 کاهش 30 درصدی هدر رفت محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری از مهمترین مزایای این محصول کاملا ایرانی است. دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کمباین اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع ۱۶۳ هزار هکتار سطوح آبی استان تاکنون در ۴۰ هزار هکتار از این سطوح سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شد، گفت: در مجموع حدود ۲۵ درصد اراضی کشاورزی استان به این سامانه‌ها مجهز شده است.

اکبر محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ کیلومتر احیا و مرمت قنوات در استان انجام شده که بخشی زیادی از مرمت قنوات با مشارکت مردم انجام شده‌است، افزود: از مجموع چهار هزار کیلومتر طول قنوات خراسان جنوبی بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر احیا و مرمت شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر راندمان آبیاری در استان ۴۸.۵ درصد است، گفت: تمام طرح‌های اجرا شده در حوزه آب و خاک در راستای افزایش راندمان آبیاری است و براساس هدف‌گذاری انجام شده که راندمان آبیاری بخش کشاورزی استان به ۵۵ درصد باید در سال ۱۴۰۵ برسد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰۰ محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور
  • پهپاد یکی از روش‌های نوین در سم‌پاشی مزارع کشاورزی است
  • صادرات بیش از ۵ هزار محموله محصولات باغی مازندران
  • صادرات ۵ هزار و ۴۶۷ محموله محصولات باغی مازندران
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • چاپ دیجیتال چیست
  • تجهیز یک چهارم اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری
  • اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی
  • صادرات بلور ایرانی
  • تولید کودهای قارچ کش ایرانی، دستاورد متخصصان حوزه کشاورزی