Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان گفت: متقاضیان حج تمتع سال های ۸۴، ۸۵ و ۸۶ ثبت نام کرده اند، از طریق مراجعه به دفاتر حج و زیارت و یا با مراجعه به سامانه hwww.haj.irr نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امشب (20 آذر) نشست خبری مدیر کل حج و زیارت استان کرمان و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج زیارت استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اصحاب رسانه جنوب کرمان، در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست خبری حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، ضمن عرض خیرمقدم گفت: سفر عرب نژاد مدیر کل حج و زیارت استان کرمان به شهرهای استان، حرکت بسیار خوبی است و برای نخستین بار است که مدیر کل حج و زیارت به شهرستان ها رفته و از نزدیک پیگیر مشکلات زیارتی مردم می شود.

 

حجت الاسلام سازندگی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان، گفت: رسانه ها زبان گویای افراد دغدغه مند هستند و اگر اخبار را به درستی انعکاس دهند، خدمت بزرگی به جامعه می شود.

حجت الاسلام سازندگی با بیان اینکه بعثه رهبری در حج و زیارت نقش فرهنگی را بر عهده دارد، خاطرنشان ساخت: نقش فرهنگی بعثه تأمین روحانی، معین ، معینه ( طلبه حوزه علمیه خواهران) و نیز مداح برای کاروان های عتبات عالیات و حج تمتع است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان کرمان، به مؤلفه های انتخاب روحانی و مداح کاروان اشاره کرد و افزود: روحانیون و مداحان بایستی یکسری سلسله مراتب از جمله شرکت در آزمون، مصاحبه و همچنین ارائه سی دی صوتی و تصویری از مداحی و سخنرانی را طی کنند تا به عنوان روحانی و مداح کاروان انتخاب شوند.

حجت الاسلام سازندگی با بیان اینکه بعثه رهبری برای ایفای نقش فرهنگی خود، یکسری محصولات فرهنگی، به زائران می دهد، گفت: بعثه رهبری یکسری محصولات فرهنگی در قالب کتاب، بروشور و اطلاعات در اختیار زائران ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های توجیهی ویژه زائرین از سایر فعالیت های این نهاد است.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی بعثه رهبری مختص اهل تشیع نیست، ابراز داشت: در سرتاسر کشور نماینده اهل تسنن، داریم و برنامه های مخصوص بر اساس فرقه های چهارگانه اهل تسنن برای آنها اجرامی شود و محصولات فرهنگی مختص اهل تسنن در اختیار آنها قرار داده می  شود.

 

محمود عرب نژاد زرندی مدیر کل حج و زیارت استان کرمان، در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان با اشاره به سفرهای داخل استانی خود،گفت: یکی از اهداف بنده در اداره کل حج و زیارت، حضور در شهرستان های استان و دیدار با ائمه جمعه، کارگزاران حج، فرمانداران و مسئولین دفاتر حج و زیارت است.

بنابراین گزارش؛ عرب نژاد با بیان اینکه دفاتر کارگزار حج و زیارت در جنوب کرمان کم است، ابراز داشت: 4 دفتر در جیرفت، یک دفتر در کهنوج و یک دفتر در رودبار جنوب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حج امسال، به خوبی برگزار شد، گفت: امسال بیش از 3 هزار حاجی در قالب 22 کاروان به حج تمتع اعزام شدند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان خاطرنشان ساخت: متقاضیان حج تمتع سال های 84، 85 و 86 ثبت نام کرده اند، از طریق مراجعه به دفاتر حج و زیارت و یا با مراجعه به سامانه hwww.haj.irr نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

عرب نژاد اضافه کرد: از دی سال 97 ثبت نام حج تمتع آغاز خواهد شد.

 

وی در خصوص اربعین امسال توضیحاتی داد و گفت: در اربعین امسال ثبت نام و ویزای بیش از 23 هزار نفر زائر در استان انجام شد.


عرب نژاد اضافه کرد: در ایام اربعین برای بیش از 63 هزار نفر کرمانی ویزا صادر شد، که بیش از 7 هزار و 500 نفر از این افراد از طریق دفاتر کرمان ویزا گرفتند.


مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به استقبال خوب مردم جنوب کرمان، از ایام اربعین، بیان داشت: ویزای 4 هزار و یکصد نفر از شهرستان جیرفت، 750 نفر از شهرستان کهنوج،یکهزار و ۳۵۰ نفر از شهرستان رودبار جنوب، 165 نفر از شهرستان عنبرآباد و 115 نفر از قلعه گنج برای شرکت در ایام اربعین صادر شد.

وی تصریح کرد: اعزام ها به زیارت عتبات عالیات باید تحت نظارت سازمان حج و زیارت با حضور روحانیون مجرب انجام شود.


عرب نژاد در ادامه با بیان اینکه مردم برای رفتن به زیارت عتبات عالیات به آزاد برها اعتماد نکنند، اضافه کرد: کاروان های آزاد بر، غیرقانونی است و در صورت بروز هرگونه مشکلی در عراق، عتبات عالیات هیچ وظیفه ای در قبال آنها ندارد.
وی خاطرنشان ساخت: حج و زیارت سعی دارد، وام های کم بهره در اختیار زائرین عتبات عالیات قرار دهد.

 

.

 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي بیرجند بندرعباس خراسان جنوبی ورود شهدا مرز شلمچه دفاع مقدس آیت الله رئیسی سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی

سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی از آخرین وضعیت پروازهای حج عمره در استان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان، حجت‌الاسلام مهدی شجاع در خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج عمره در خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سال‌جاری تعداد ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان‌رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌قبل ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: تعداد پنج هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و سه هزار و ۹۷۵ زائر شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع سال‌جاری نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

شجاع بیان کرد: اعزام‌ها از تاریخ بیست‌ونهم اردیبهشت تا ششم تا دوازدهم خرداد و آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیرماه خواهد بود.

کد خبر 746937

دیگر خبرها

  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز