Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک نوری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز از مدت ها قبل برای اعلام تعداد مدارس تخریبی این شهرستان مکاتبات عدیده ای داشته است؛ این اداره با سازمان نوسازی مدارس استان و کشور، وزارت و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و حتی بنیاد برکت و علوی هم برای اعلام تعداد مدارس تخریبی مکاتباتی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در مکاتبات فوق اعلام شده که به علت کمبود فضای آموزشی، مدرسه جایگزین وجود ندارد، افزود: رئیس اداره در پیگیری ها و مکاتبات همچنین اعلام کرده که مدارس اعلامی وضعیت مناسبی ندارند که دانش آموزان در آن مشغول تحصیل باشند و هر آن امکان وقوع هر خطری وجود دارد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود اعتبارات نوسازی مدارس خوزستان تصریح کرد: ساخت مدارس مراحلی دارد و ابتدا باید مکان جایگزین تعیین و دانش آموزان پس از ساخت دوباره برای ادامه تحصیل به مدرسه اول خود برگردند ولی متأسفانه اعتبارات تخصیصی به نوسازی خوزستان هم جوابگوی کل استان نیست و این اداره کل هم با چنین مشکلی دست به گریبان است.

نوری زاده در خصوص ماجرای مصدومیت دانش آموزان رامهرمزی گفت: در این حادثه باید ابتدا خدا را شاکر باشیم که مقدار اعظمی از گچ سقف کلاس که می توانست حادثه بدتری را رقم بزند روی میز بین دو دانش آموز سقوط کرده و فقط بخشی از آن با دانش آموزان اصابت کرد؛ هر دو دانش آموز بیشتر دچار رعب و وحشت شده و صدمه جزئی آنها نیز به صورت سرپایی درمان شد.

وی اضافه کرد: در کلاسی که سقف آن ریزش داشته، دانش آموزان پایه پیش دبستانی در نوبت بعدازظهر مشغول به تحصیل بودند که فعلا به صورت موقت این پایه تعطیل شده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به خطرآفرین بودن ۴۰ درصد مدارس رامهرمز در خصوص مشکلات ادغام مدارس گفت: آن مدرسه ای که دچار ریزش آوار شده فقط همان کلاس پیش دبستانی را تعطیل کرده ولی مدیر آموزش و پرورش به دنبال جابجایی و ادغام تمام کلاس های مدرسه است.

نوری زاده ادامه داد: برای جابجایی مدارس باید در همان منطقه مدرسه ای با فضای خالی در تایم عصر باشد و معلمان مدرسه نیازمند به جابجایی نیز تایم عصر خالی داشته باشند چون برخی از معلمان تایم عصر در مدارس دیگر مشغول به آموزش هستند و این برنامه ریزی های آموزشی باید با جابجایی مدرسه تطبیق داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بعد از بارندگی های شدید سازه های آموزشی نیازمند به بازسازی یا مرمت دچار آسیب می شوند، خبر داد: در آن منطقه دو مدرسه دیگر هم که از بارندگی ها دچار آسیب شدند، در تایم عصر دو مدرسه تک نوبته دیگری ادغام شده تا خطرات تخریب احتمالی فضای آموزشی متوجه دانش آموزان نباشد.

کد خبر 4482819

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش خوزستان دانش آموزان خوزستان شهرستان رامهرمز مدارس تخریبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ سرپرست آموزش و پرورش استان در آیین آغاز ساخت یک مدرسه و بهره برداری از ۴ باب زمین چمن مصنوعی در شهرستان بهمئی گفت: برای ساخت مدرسه ۲ کلاسه روستای دره خرزهره در بخش ممبی شهرستان بهمئی یک میلیارد تومان اختصاص یافت.
جمالی افزود: این مدرسه تا شهریورماه آینده ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: این مدرسه با زیر بنای ۷۵ متر مربع برای حدود ۱۰۰ دانش آموز با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، خیر مدرسه ساز و آموزش و پرورش استان ساخته می‌شود.
حسینی افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در بهمئی نسب به گذشته به بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهمئی هم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱، عملیات ساخت ۴ زمین چمن مصنوعی دانش اموزی در نقاط مختلف این شهرستان آغاز شد گفت: با این اقدام سرانه فضا‌های ورزشی در بهمئی طی ۲ سال اخیر از ۵۰ به ۸۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است و در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت.
مسعود فرحبخش اعتبار هزینه شده در این ۴ طرح ورزشی را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟