Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@16:05:35 GMT

قدرت علمی، باعث غرور ملی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۴۷۷

قدرت علمی، باعث غرور ملی

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام حسن روحانی امشب و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: حضرت امام (ره) فرهنگ را هویت و حضور مردم را مایه پیروزی و بقای نهضت اسلامی می‌دانست. برای دنیا باور کردنی نبود که ملتی صرفاً با رهبری یک عالم دینی و با حضور میلیونی خود در برابر رژیمی که از سوی بزرگترین قدرت‌های جهان حمایت می‌شد، به پیروزی برسد و این چیزی جز قدرت عظیم فرهنگی نبود که امروز هم می‌تواند عامل وحدت، حل مشکلات و توسعه کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی امنیت ملی، حضور نوجوانان و جوانان در کنار نیروهای مسلح در ۸ سال دفاع مقدس و در قالب بسیج را از نمادهای مهم اثربخش بودن روحیه انقلابی دانست و افزود: اکنون هم در مناسبت‌های ملی و دینی مانند ۲۲ بهمن، عاشورا و اربعین نه تنها در سطح کشور، بلکه در سطح جهانی شاهد عشق جامعه به فرهنگ شهادت، خاندان رسالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس جمهور با تأکید بر «آسیب‌شناسی عملکرد و اثربخشی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی»، توجه ویژه در سال‌های اخیر به موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، آمایش آموزش عالی و ساماندهی امور دانشگاه‌ها، تهیه اسناد پایین‌دستی نقشه جامع علمی و توجه ویژه به سند تحول آموزش و پرورش را از دستاوردهای بزرگ شورا دانست و افزود: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان موفقیت بسیار بزرگی در علم، نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی داشته ایم. بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان ایجاد و حمایت شده‌اند که علاوه بر ایجاد اشتغال، بنابر گزارش‌ها حدود ۱۲ میلیارد دلار گردش مالی دارند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی قدرت علمی را باعث غرور ملی خواند و گفت: از لحاظ علمی رشد قابل قبولی داشته‌ایم و البته توقع این است که در زمینه علومی که بیشتر منشأ خارجی دارد، نظریه‌پردازی‌های علمی صورت گیرد.

روحانی رشد فضایل اخلاقی و مظاهر فردی و اجتماعی آن را از جمله اهداف اصلی رسالت پیامبر (ص) و همچنین نهضت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، توجه و تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جبران ضعف‌ها و کاستی‌های اخلاقی در سطوح مختلف جامعه ضروری است.

همچنین در این جلسه به مناسبت سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فعالیت‌های این شورا و مواردی که ضرورت دارد برای آینده مورد توجه جدی شورا قرار بگیرد، ارایه گردید.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین لزوم مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی و نیز توجه ویژه به موضوعات مختلف فرهنگی و تقویت اخلاقیات فردی و اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر گردید شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک سال آینده ارتقاء کارکردهای فرهنگ عمومی در عرصه‌های مختلف از جمله سینما و کتاب را با جدیت پیگیری کند.

توجه ویژه و جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساماندهی آموزش عالی کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تأکید شد و مقرر گردید آمایش آموزش عالی در مراکز دانشگاهی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز علمی غیرانتفاعی با جدیت پیگیری شود.

در این جلسه همچنین بر تقویت رابطه دانشگاه و صنعت و حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حسن روحانی رئیس جمهور دانشگاه دانش علم انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی فضای مجاز فضای مجازی آموزش عالی آموزش و پرورش دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌های کشور گفت: تاکنون ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کمبود اعتبار و بودجه در ضمانت اجرایی مصوبات شورا‌های فرهنگ عمومی چندان نقش ندارد.

خسروپناه همچنین گفت: بیش از ۷۰ درصد اجرای مصوبات به اراده و انجام رسالت خود دستگاه‌های متولی بستگی دارد و ارتباطی با کمبود اعتبارات فرهنگی ندارد.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه راهبری، راهبردی، راه‌بینی و راه‌سنجی را برعهده دارد و وظیفه شورای انقلاب فرهنگی راه‌سازی و عملیات نیست بلکه باید موضوعات علمی و فرهنگی را راهبری کند.

وی با اشاره به اینکه تدوین برخی سیاست‌گذاری‌ها در استان‌ها بی‌فایده است، گفت: سیاست‌های کلی را مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند و سیاست‌های عملیاتی را شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحریر درآورده است.

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است