Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، نصراله آبادیان در این باره گفت: از سوی اداره محیط زیست نمونه برداری و سنجش آلاینده های زیست محیطی شامل آنالیز گازهای خروجی از دیگ های گرمایشی ،گازها و ذرات معلق محیطی، شدت صوت زیست محیطی، گازهای خروجی از اگزوز خودروها و آنالیز فیزیکی شیمیایی و میکروبی آب و فاضلاب در 2 روز در هفته گذشته انجام شد و این نمونه ها بارعایت کامل اصول نمونه برداری و انتقال به آزمایشگاه معتمد منتقل و بلافاصله مورد آنالیز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان افزود: در ارتباط با آلودگی هوا معمولاً 7 آلاینده مهم و پارامترییرا مد نظر قرار می دهیم و به عنوان آلاینده اصلی اندازه گیری می کنیم. زیرا وجودشان بیش از حد استاندارد دلیل بر وجود آلودگی است. این آلاینده ها شامل مونوکسید کربن (CO) ، اکسیدهای نیتروژن(NOx) ، اکسیدهای گوگرد (SOx) ، ذرات معلق کمتر از 10میکرون (pm10) ، اوزن (O3) و سرب هستند.

وی همچنین با بیان این که صدا به عنوان یکی از آلاینده های محیط زیست است که باید همواره در دستورکار سازمان های مسئول قرارگیرد؛ ادامه داد: کنترل صدا می تواند در تامین و ارتقاء آسایش و سلامت ساکنان و شاغلان در شهرها موثر باشد. صدا به صورت امواج مکانیکی می تواند بر کل بدن از جمله دستگاه شنوایی تاثیر سوء داشته باشد.

به گفته شهردار منطقه 11 ، شدت آلودگی آب یا فاضلاب که عبارتست از مقدار مواد آلی و صنعتی قابل تجزیه و اکسید شدن در حجم ضعیفی از آب یا فاضلاب، از عوامل مهم آلایندگی است که هر ساله مورد توجه و بررسی قرار می گیرد، هر چه این مواد اکسید شدنی بیشتر باشد شدت آلودگی بیشتر است. اندازه گیری پارامترهای pH , EC , TDS , DO و شوری و دما- اندازه گیری TSS ، رنگ ، کلرور ، دترجنت ، فسفات ، سولفات ، نیتریت ، نیترات و آمونیاک -اندازه گیری پارامترهای BOD , COD و کدورت -اندازه گیری پارامترهای سختی کل ، کلسیم و منیزیم- اندازه گیری فلزات سنگین- و آزمایشات میکروبی از جمله مواردی است که در نمونه برداری از چاه های آب خام ، پساب و آب آشامیدنی سطح منطقه مورد آزمایش قرار گرفت .

آبادیان گفت: هدف از این آزمایشات بررسی میزان انطباق آلاینده های حاصل از فعالیت های شهرداری منطقه11 با حدود مجاز استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است و در راستای الزامات سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس نتایج به دست آمده برای آلاینده های خارج از حد استاندارد ، راهکارهای مدیریتی در سطح منطقه تدوین و اجرا می شود.

انتهای پیام/

20 / 20 شهردار منطقه 11 نمونه برداری و سنجش آلاینده های زیست محیطی نصراله آبادیان آنالیز گازهای خروجی از دیگ های گرمایشی شدت آلودگی آب یا فاضلاب آلاینده های محیط زیست

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهردار منطقه 11 آلاینده های محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روز جهانی زمین پاک یکی از رویداد مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشور‌ها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند. البته مردم دیگر نقاط جهان این روز را هر ساله در ۲۲ آوریل گرامی می‌دارند.
این روز، روزی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین است در حقیقت یکی از دلایل نامگذاری چنین روزی در پاسخ به بحران محیط زیست صورت گرفت و نتایج بسیار خوبی در پی داشت. در پی برگزاری نخستین روز زمین پاک، موجی از اقدامات محیط زیستی به راه افتاد در حقیقت از جمله اهدافی که برای نام گذاری این روز بر شمرده شده است می‌توان به کمک به حل بحران تغییرات آب و هوایی، پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیکی، حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و تشویق جنبش‌های محیط زیستی اشاره کرد. این روز که بعد از گذشت ۵۰ سال همچنان یک رویداد مهم جهانی محسوب می‌شود و هر ساله برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های متعددی را در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد، گاهی به یک روز ختم نشده و هفته‌ای به نام هفته زمین را به خود اختصاص می‌دهد، در ایران این هفته به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده است و در این مدت اقدامات مهمی برای بالا بردن آگاهی مردم و حفاظت از محیط زیست صورت می‌گیرد.

نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب‌های محیط زیست
با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز، نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب‌های حاصل از تخریب‌ها و آلاینده‌های رو به گسترش در شهر‌ها بسیار مهم است و می‌تواند در نهادینه ساختن باور، پاک بودن و پاک زیستن نقشی انکار ناپذیر ایفا کند. بسیاری از کارشناسان به نقش سازمان‌های مردم نهاد و نیز آحاد مردم در قالب انجمن‌های زیست محیطی تاکید می‌کنند.
یک فعال محیط زیست در این خصوص گفت: خودخواهی‌های انسانی باعث شده تا محیط زیست مورد تهدید قرار گیرد. فرهنگ سازی می‌بایست از اجتماعات کوچکتر آغاز شود به عنوان مثال در اردو‌های دانش آموزی که در طبیعت برگزار می‌شود، نیاز است تا کودکان و نوجوانان را با نحوه حفاظت از این سیاره آبی و دوستی با محیط زیست آشنا کرد. افرادی مانند دانش آموزان، کشاورزان، زنان و کوهنوردان می‌توانند به خوبی دوستی با محیط زیست را به دیگران آموزش داده و در جهت پاکسازی سیاره آبی تلاش کنند. از بین رفتن انرژی تنها قسمت کوچکی از پیامد‌ها و مشکلات آلودگی‌های زیست محیطی و رها کردن زباله در طبیعت است که در روز جهانی زمین پاک در سطح جهانی مورد استقبال قرار می‌گیرد. لازم است، بدانیم که هر یک از ما با فعالیت‌هایی به ظاهر کوچک می‌توانیم دوستی خود را با این سیاره آبی اثبات کرده و این احساس را در روز جهانی زمین پاک به اشتراک بگذاریم؛ بنابراین در مرحله نخست باید فرهنگ سازی را از خودمان شروع کنیم، زیرا با کار‌های کوچک نیز می‌توان باعث شد تا زمین بتواند نفس بکشد. به عنوان مثال با مصرف کمتر کاغذ می‌توانیم باعث کاهش قطع درختان شویم و این همان چیزی است که در روز جهانی زمین پاک در مورد دوستی با این سیاره آبی بیان می‌شود. از طرف دیگر با کاهش مصرف کاغذ به طور مستقیم زباله کمتری نیز تولید خواهد شد. یکی دیگر از توصیه‌های کارشناسان محیط زیست درباره دوستی با این سیاره آبی در روز جهانی زمین پاک این است که در مصرف آب صرفه جویی کنیم، زیرا که آبادانی زمین و رشد و نمو گیاهی وابسته به آب است.
همچنین با گسترش فرهنگ سازی‌ها می‌توان از انداختن زباله در داخل رودخانه ها، جوی‌ها و آب راه‌ها جلوگیری کرد. استفاده نکردن از کیسه نایلونی و جایگزین کردن کیسه پارچه‌ای به جای آن، اهمیت دادن به بازیافت زباله و حرکت در کمک به این حرکت مفید زیست محیطی، انجام دادن حرکت‌های اجتماعی مانند پاک سازی کوهستان، رودخانه‌ها و جنگل‌ها به منظور پاک سازی آنها از زباله و ... از دیگر اقداماتی به شمار می‌روند که می‌توان برای حفاظت از زمین انجام داد؛ و چه خوش گفت سهراب سپهری که …
یادم باشد کاری نکنم که به قانون زمین بر بخورد.

مهدی حسن پور و گزارشی از روز زمین پاک:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • شناسایی کنسرسیوم میکروبی موثر در حذف آلودگی‌های نفتی منطقه دهلران
  • پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است