Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@11:37:10 GMT

روسيه گوگل را جريمه کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۶۰۰

روسيه گوگل را جريمه کرد

خبرگزاري آريا - سازمان نظارت بر فعاليت‌هاي مخابراتي روسيه (روسکوم نادزور) تصميم گرفته گوگل، يکي از بزرگترين شرکت هاي اينترنتي در جهان را به دليل عدم رعايت قوانين اين کشور جريمه کند.
سازمان نظارت بر فعاليت‌هاي مخابراتي روسيه (روسکوم نادزور) تصميم گرفته گوگل، يکي از بزرگترين شرکت هاي اينترنتي در جهان را به دليل عدم رعايت قوانين اين کشور جريمه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الکساندر ژاروف، رئيس روسکوم نادزور، گفت: "ما امروز گوگل را 500 هزار روبل جريمه کرديم".
اين سازمان به شرکت گوگل دستور داده به دليل عدم وصل شدن به موقع به نظام اطلاعات کشوري در روسيه 500 هزار روبل (7،5 هزار دلار) به عنوان جريمه بپردازد.
در صورت وصل شدن به اين نظام جستجوگر گوگل مي بايست سايت هايي را که دولت روسيه در فهرست سايت هاي ممنوع قرار داده فيلترينگ مي‌کرد.
اين سازمان مي‌گويد ماه نوامبر به شرکت گوگل مهلت داده بود تا به نظام مخابراتي روسيه وصل شود.
آقاي ژاروف به روزنامه‌نگاران گفت روسکوم نادزور در آينده نزديک ممکن است پرونده ديگري عليه اين شرکت آمريکايي باز کند.
شرکت گوگل در باره اين جريمه اظهار نظر نکرده است اما اين مقام روسيه گفت گوگل در پاسخ خود گفته است معتقد است که قوانين روسيه را رعايت کرده است.
در روسيه بيش از 100 هزار سايت اينترنتي ممنوع اعلام شده است از جمله سايت هاي تلگرام، لينکدين و سايت هاي مربوط به مخالفين اين کشور.
قانوني که سايت هاي جستجوگررا ملزم مي کند شامل نظام مخابراتي روسيه شوند ماه سپتامبر اعتبار پيدا کرد. در پي آن سازمان نظارت بر فعاليت‌هاي مخابراتي روسيه از شرکت هاي گوگل و سايت هاي جستجوگر داخلي خواست خود را به اين نظام وصل کنند.
بعد از يک ماه اين سازمان گزارش داد که شرکت گوگل اين درخواست را اجرا نکرده است.
در اوايل ماه سپتامبر جستجوگر گوگل در سايت يوتيوب که متعلق به آن است آگهي مخالفان دولت روسيه را براي شرکت در اعتراضات عليه بالا بردن سن بازنشستگي حذف کرد.
کميسيون مرکزي انتخابات و نهاد هاي ديگر دولتي روسيه خواستار حذف اين آگهي شده بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته وی شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟