Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@12:41:48 GMT

عراق در صدد معافیت از تحریم‌‌ها علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۶۴۹

عراق در صدد معافیت از تحریم‌‌ها علیه ایران

به گزارش جهان نيوز به نقل از السومریه نیوز، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق گفت که کشورش بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست.

وی افزود: ما هیئتی را به آمریکا برای بررسی معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران و ادامه واردات گاز از این کشور اعزام می‌کنیم.

دولت عراق بارها تأکید کرده که این کشور بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایالات متحده با خروج از توافق هسته‌ای ایران، تحریم‌های نفتی و بانکی را مجدداً اعمال کرده است.

بغداد که متحد واشنگتن و تهران است، به‌دنبال کسب مجوز از ایالات متحده برای واردات گاز طبیعی است تا بتواند برق مورد نیاز خود را تأمین کند.

مقام‌های عراقی پیش از این اعلام کرده‌اند که به وقت و زمان بیشتری نیاز دارند تا یک منبع جایگزین برای گاز ایران پیدا کنند. ایالات متحده 45 روز عراق را از تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران معاف کرده است.

این در حالی است که "ریک پری" وزیر انرژی آمریکا امروز سه‌شنبه با مقام‌های انرژی عراق درباره تحریم‌های ایران رایزنی کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

او گفت که این تحریم‌ها برنامه موشکی و پهپادی و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که از سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران پشتیبانی می‌کنند را در بر خواهد گرفت و واشنگتن انتظار دارد تا متحدانش نیز از این اقدام آمریکا پیروی کنند.

سالیوان افزود: «به توسعه پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه برای مقابله و سرکوب توانایی موشکی و پهپادی ایران ادامه خواهیم داد».

 «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز روز گذشته (سه شنبه) گفت که واشنگتن قصد دارد طی روز‌های آینده در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی تحریم‌های جدیدی را علیه صادرات نفت ایران اعمال کند.

پیش از این روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشته بود که آمریکا در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی، در حال آماده کردن بسته تحریم‌های جدید علیه تهران است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران