Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@06:37:37 GMT

جزئیات مصدومیت ۲ دانش آموز بر اثر ریزش آوار مدرسه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۶۶۱

جزئیات مصدومیت ۲ دانش آموز بر اثر ریزش آوار مدرسه

خبرگزاری مهر: بابک نوری زاده اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز از مدت‌ها قبل برای اعلام تعداد مدارس تخریبی این شهرستان مکاتبات عدیده‌ای داشته است؛ این اداره با سازمان نوسازی مدارس استان و کشور، وزارت و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و حتی بنیاد برکت و علوی هم برای اعلام تعداد مدارس تخریبی مکاتباتی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در مکاتبات فوق اعلام شده که به علت کمبود فضای آموزشی، مدرسه جایگزین وجود ندارد، افزود: رئیس اداره در پیگیری‌ها و مکاتبات همچنین اعلام کرده که مدارس اعلامی وضعیت مناسبی ندارند که دانش آموزان در آن مشغول تحصیل باشند و هر آن امکان وقوع هر خطری وجود دارد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود اعتبارات نوسازی مدارس خوزستان تصریح کرد: ساخت مدارس مراحلی دارد و ابتدا باید مکان جایگزین تعیین و دانش آموزان پس از ساخت دوباره برای ادامه تحصیل به مدرسه اول خود برگردند، ولی متأسفانه اعتبارات تخصیصی به نوسازی خوزستان هم جوابگوی کل استان نیست و این اداره کل هم با چنین مشکلی دست به گریبان است.

نوری زاده در خصوص ماجرای مصدومیت دانش آموزان رامهرمزی گفت: در این حادثه باید ابتدا خدا را شاکر باشیم که مقدار اعظمی از گچ سقف کلاس که می‌توانست حادثه بدتری را رقم بزند روی میز بین دو دانش آموز سقوط کرده و فقط بخشی از آن با دانش آموزان اصابت کرد؛ هر دو دانش آموز بیشتر دچار رعب و وحشت شده و صدمه جزئی آن‌ها نیز به صورت سرپایی درمان شد.

وی اضافه کرد: در کلاسی که سقف آن ریزش داشته، دانش آموزان پایه پیش دبستانی در نوبت بعدازظهر مشغول به تحصیل بودند که فعلا به صورت موقت این پایه تعطیل شده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به خطرآفرین بودن ۴۰ درصد مدارس رامهرمز در خصوص مشکلات ادغام مدارس گفت: آن مدرسه‌ای که دچار ریزش آوار شده فقط همان کلاس پیش دبستانی را تعطیل کرده، ولی مدیر آموزش و پرورش به دنبال جابجایی و ادغام تمام کلاس‌های مدرسه است.

نوری زاده ادامه داد: برای جابجایی مدارس باید در همان منطقه مدرسه‌ای با فضای خالی در تایم عصر باشد و معلمان مدرسه نیازمند به جابجایی نیز تایم عصر خالی داشته باشند، چون برخی از معلمان تایم عصر در مدارس دیگر مشغول به آموزش هستند و این برنامه ریزی‌های آموزشی باید با جابجایی مدرسه تطبیق داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بعد از بارندگی‌های شدید سازه‌های آموزشی نیازمند به بازسازی یا مرمت دچار آسیب می‌شوند، خبر داد: در آن منطقه دو مدرسه دیگر هم که از بارندگی‌ها دچار آسیب شدند، در تایم عصر دو مدرسه تک نوبته دیگری ادغام شده تا خطرات تخریب احتمالی فضای آموزشی متوجه دانش آموزان نباشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: مصدومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در ۳ استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملاً استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار با استعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضاً به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان با استعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و … که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 6080727

دیگر خبرها

  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»