Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@11:41:32 GMT

قتل در تهران دستگیری در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۸۸۴

قتل در تهران دستگیری در ترکیه

گروه حوادث/ دو پسر جوان که پس از جنایت در تهران به ترکیه فرار کرده بودند به خاطر ورود غیرمجاز به این کشور بازداشت شدند. متهمان با هماهنگی‌های پلیس بین‌الملل بزودی به ایران منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ساعت 3:30 بامداد چهارشنبه چهارم مهر با گزارش مرگ مرموز پسر جوانی در بیمارستان سینا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌دنبال این تماس بازپرس سجاد منافی آذر و تیم بررسی صحنه جرم وارد عمل شدند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد حسام بر اثر اصابت ضربات متعدد جسم نوک تیز مانند چاقو به سر، دست، کمر و پا به قتل رسیده است. تحقیقات نشان می‌داد که حسام به همراه دوستش حسن با دو پسر 22 و 23 ساله به نام‌های ساسان و شاهین زیر پل ری درگیر شده که در این درگیری هر دو آنها مجروح شده اما حسام پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. حسن در بازجویی‌ها به مأموران پلیس گفت: حسام و شاهین از قبل با هم اختلاف داشتند و برای هم خط و نشان می‌کشیدند تا اینکه چند روز قبل در محله‌مان با هم درگیر شدند که در آن درگیری حسام با چاقو شاهین را زخمی کرد. پس از این درگیری حسام چند روزی به ایلام رفت تا همه چیز آرام شود. یکی، دو روز قبل سرانجام حسام از شهرستان به تهران آمد و روز حادثه ما دو نفر در اتوبان محلاتی با موتورسیکلت در حال حرکت بودیم که حسام زیر پل ری توقف کرد. هنوز لحظاتی از توقف ما نگذشته بود که شاهین و ساسان نیز از راه رسیدند. به نظرم آنها ما را تعقیب کرده بودند تا از حسام انتقام بگیرند. به هرحال آنها با ما درگیر شدند که شاهین با چاقو به حسام حمله کرد و ضربات متعددی به او زد. وقتی حسام غرق در خون روی زمین افتاد آنها از محل گریختند.  همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران برای دستگیری شاهین به محل زندگی وی رفتند که متوجه شدند متهم پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته است. مأموران به دستور قاضی منافی آذر جست وجو برای دستگیری قاتل فراری را آغاز کرده‌اند. درحالی که تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت کارآگاهان جنایی در بررسی‌های خود پی بردند که هر دو متهم به ترکیه فرار کرده‌اند. بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی مکاتبات مأموران با پلیس بین‌الملل آغاز شد و با ارسال مشخصات دو متهم از پلیس ترکیه خواسته شد تا در صورت مشاهده متهمان آنها را بازداشت کنند. در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان دریافتند که دو پسر جوان به محض ورود به ترکیه به خاطر ورود غیرمجاز به این کشور بازداشت شده و در زندان به سر می‌برند. با برملا شدن این موضوع، بزودی متهمان طبق قانون استرداد متهمان از سوی پلیس ترکیه به ایران منتقل خواهند شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان قتل مدیرعامل یک شرکت آرایشی و بهداشتی در برج مسکونی‌ خود در محله کوهک تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه خود واقع در یک برج ۲۰ طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد که در پی آن و با دستور مقام قضائی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای بررسی صحنه جرم به محل حادثه که در طبقه ۱۵ این برج قرار داشت، اعزام شدند.

وی با اشاره به تحقیقات اولیه کارآگاهان افزود: کارآگاهان جنایی پس از ورود به محل با جسد مردی ۴۳ ساله مواجه شدند که هدف ۳۷ ضربه چاقو قرار گرفته بود، بررسی‌های اولیه نشان داد که مقتول در شغل پخش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته است و مدیرعامل یک شرکت فعال در همین زمینه است، همچنین تحقیقات نشان داد که عامل یا عاملان این جنایت پس از ارتکاب جرم به‌دنبال اسناد و مدارکی در خانه بوده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان که در جریان بررسی‌های تخصصی صحنه جرم متوجه دوربین‌های مداربسته برج شده بودند به بازبینی فیلم‌ها پرداختند که مشخص شد که موتورسیکلتی با دو سرنشین مقابل برج توقف می‌کند و مرد جوانی از موتور پیاده و وارد خانه مقتول و نیم ساعت بعد از حضور وی نیز نفر دوم نیز وارد خانه فرد می‌شود و دقایقی بعد هر دو با عجله و شتاب از برج خارج می‌شود و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شده‌اند، همچنین مشخص شد که بعد از رفتن مردان جوان، هیچ رفت‌وآمدی به خانه مقتول صورت نگرفته است.

گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات کارآگاهی، مشخصات دو مرد داخل فیلم را مورد شناسایی قرار دادند که در جریان آن مشخص شد که آنها با مقتول اختلاف مالی هشت میلیارد ریالی داشته‌اند، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت همچنین در گام بعدی تحقیقات با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در تهران و یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و پس از انجام هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم، این دو متهم را در جریان اجرای دو عملیات جداگانه بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: یکی از متهمان در اعترافات خود به مأموران گفت که دوستش با مقتول اختلاف مالی داشته است و در روز حادثه برای صحبت درباره اختلاف مالی به خانه‌اش رفته و از وی هم خواسته تا بیرون برج منتظرش بماند، بعد از نیم ساعت هم متهم به قتل با او تماس گرفته و خواست تا به خانه مقتول برود، به محض ورود نیز با جسد مواجه شده و دوستش مدعی شده که ناخواسته دست به قتل زده است؛ این فرد ادعا کرد که حتی شاهد این جنایت هم نبوده، اما از ترس باهم فرار کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جنایت اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 746997

دیگر خبرها

  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • دستگیری یکی از اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران
  • سرنوشت مردی که زن جوان را دزدید
  • سرنوشت کسی‌که زن جوان را دزدید