Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@11:50:08 GMT

ارتزاق ۶ میلیون نفر از صنعت فرش

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۸۹۶

ارتزاق ۶ میلیون نفر از صنعت فرش

خبرگزاری فارس: فرشته دست‌پاک عصر امروز در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه فرش دست‌باف اصفهان گفت: اصفهان در فرش دست‌باف بی‌نظیر است و از بزرگان فرش جهان محسوب می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه افزود: در همه بازار‌های بزرگ دنیا، فرش‌های نایین، کاشان، جوشقان و اصفهان به خوبی شناخته می‌شوند و در جهان، فرش را به ایران و ایران را به فرش می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد: فرش دست‌باف آمیزه‌ای از صنعت، اشتغال، فرهنگ و تمدن است و هیچ کالایی را نمی‌توان یافت که ایرانی‌تر از فرش دست‌باف باشد.

دست‌پاک خاطرنشان کرد: باید از صنعت فرش، تولید ثروت کرد و با این جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری بافندگان فرش در کشور می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

وی فرش را کالایی استراتژیک خواند و یادآور شد: فرش ایرانی اولین کالای تحریمی آمریکا بود و رئیس‌جمهور این کشور با علم به ارزش فرش، این اقدام را انجام داد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: در حال حاضر ۶ میلیون نفر از صنعت فرش دست‌باف ارتزاق می‌کنند و صنف بافندگان فرش، بزرگترین صنف کشور است که کالای آن جزو سه کالای برتر صادراتی است.

دست‌پاک اعلام داشت: تلاش‌های زیادی برای شناسنامه‌دار شدن فرش صورت گرفته و در این مسیر، تا جا‌های خوبی پیش رفته‌ایم.

وی تأکید کرد: پیمان‌سپاری ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات، مشکل عمده تاجران فرش است که مواردی از آن را با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرده‌ایم و در جلسه آتی شورای عالی فرش که با حضور ایشان تشکیل می‌شود، مشکلات مرتبط با این موضوع را به بحث و بررسی خواهیم گذاشت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین به مسأله فرش‌های مرجوعی و مشکلات گمرکی آن اشاره داشت و گفت: برای این کار نیز تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد چابهار امضا شده و همچنین مشکل واردات مواد اولیه نیز در این تفاهم‌نامه دیده شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ارتزاق صنعت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اتصال دانش و تکنولوژی به صنعت پلیمری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا،عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل شهر نمایشگاهی شهر آفتاب درباره جزئیات برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت پلیمر، در سال جاری گفت: سال ۱۴۰۱ در اولین سال حضور در شهر آفتاب مشکلات زیادی وجود داشت و برخی مدیران هم این نمایشگاه را به رسمیت نمی‌شناختند تا آنجا که بحث فروش آن هم مطرح بود و به عقیده مدیران در مرحله زیان قرار داشت اما با تلاش‌های صورت گرفته مجموعه ورشکسته ۱۰ هزار میلیارد تومان و زیان‌ده شهر آفتاب هم اکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد قیمت می‌شود.

وی افزود: توسعه محوری شهر تهران و اعتقاد به ارتقا نمایشگاه شهر آفتاب این نمایشگاه را به آنجا رساند که خروجی‌های بسیار مفیدی را در سال 1402 به دنبال داشت و سایت شهر آفتاب هم اکنون یکی از سایت‌های برتر نمایشگاهی ایران از بین ۳۲ سایت نمایشگاهی کشور بوده و در قله‌های برتر شناخته شده و اولین گرید برتر نمایشگاه‌های برتر ایران توسط وزیر صمت با حضور در شهر آفتاب به این سایت اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا سایت نمایشگاهی شهر آفتاب به شهرداری تهران شناسانده شود. وزیر صمت دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ از نمایشگاه بازدید و دولت بهای خوبی به نمایشگاه داد.

مدعی برگزاری نمایشگاه اکسپو در منطقه هستیم

تقدسی‌نژاد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ راهبرد ما آن است که سایت شهر آفتاب در سطح ملی شناخته شود، عنوان کرد:‌ ما مدعی برگزاری نمایشگاه اکسپو در منطقه هستیم که مقدمات آن‌ در حال فراهم‌شدن است و این اعتقاد وجود دارد که بعد از عربستان، شهر آفتاب ایران هم می‌تواند اکسپو را برگزار کند.

تقدسی‌نژاد با بیان اینکه صنعت پلیمر بسیار مهم بوده و پایه و اساس بسیاری از صنایع است، افزود: ایران در صنعت پلیمر دنیا با تولید ۸ میلیون تن رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده و در منطقه هم رتبه اول را دارد.

وی تصریح کرد: کشورهایی مانند ژاپن سالانه از هر تن پلیمر، ۱۰ هزار دلار ارزش صادراتی دارند ولی در ایران ۱۶۰۰ دلار است؛ میانگین دنیا ۵۶۰۰ دلار است بنابراین باید با استفاده از دانش روز و تکنولوژی ارزش صادراتی محصولات پلیمری را افزایش دهیم.

برگزاری هر نمایشگاه مشکلات را حل کند

تقدسی نژاد گفت: سال گذشته شعار هر نمایشگاه حل یک مسئله از سوی سایت نمایشگاهی شهرآفتاب مطرح شد؛ نباید نمایشگاه را به نمایشگاه بعدی متصل کنیم بلکه باید با برگزاری هر نمایشگاه معضل و مشکلی را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید ارزش صادراتی صنعت پلیمر را با استفاده از فناوری‌های مختلف به جایی برسد که سالانه ۵۰ میلیارد دلار ارزش صادراتی برای ایران داشته باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب از شروع نمایشگاه‌های شهرآفتاب در سال ۱۴۰۳ با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت پلاستیک ایران خبر داد و افزود: نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک ایران-تهران با مشارکت تولیدکنندگان فراورده‌های پلاستیکی، ماشین‌آلات و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری، تولیدکنندگان مستربچ و کامپاندهای پلیمری از ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب برگزار می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب افزود: به منظور کمک به صادرات محصولات صنعت پلیمر کشور، تولیدکنندگان محصولات نهایی و هیات‌های تجاری منطقه‌ای در نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک ایران حضور خواهند داشت و میهمانان ویژه‌ای از فعالان صنعت پلیمر اوراسیا، کشورهای حوزه CIS و عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان و کشورهای همسایه برای این نمایشگاه دعوت شده‌اند.

وی گفت: تمام زیرساخت‌های اجرایی شهرآفتاب برای برگزاری این نمایشگاه آماده است و تمامی افراد که در حوزه مطالعاتی یا کسب‌وکار مرتبط با صنعت پلاستیک و پتروشیمی فعال هستند، می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند. از جمله این افراد و سازمان‌ها می‌توان به تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی و لاستیکی، سازندگان ماشین‌آلات و ابزارآلات مربوط به این صنایع، سازندگان تجهیزات هوا فضا، صنایع بسته‌بندی و توزیع، صنایع قایق و کشتی و دیگر صنایع مرتبط اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • ضرورت اتصال دانش و تکنولوژی به صنعت پلیمری
  • وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • حمایت از کسب و کار‌هایی با سطح بلوغ فناوری سه یا بالاتر 
  • اختصاص یک میلیارد تومان به کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی