Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود شارع‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به این‌که طرح انتقال آب موضوع جدیدی نیست، وجود هزینه‌های سنگین اجتماعی و زیست محیطی را علاوه بر هزینه‌های اقتصادی، از تبعات طرح انتقال آب دانست و افزود: پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی هم برای منطقه انتقال دهنده آب و هم دریافت کننده بسیار سنگین و روشی ناپایدار است که در بلندمدت نه تنها کمکی به مقصد نخواهد کرد بلکه اوضاع آب به مراتب پیچیده‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران افزود: معمولا پروژه‌ها با عنوان سرمایه‌گذار خصوصی وارد فاز عملیاتی آن می‌شود که در واقع پس از گذشت مدتی از آغاز پروژه، بار مالی آن به دوش دولت خواهد افتاد و در آینده‌ای نه چندان دور هزینه‌ها در ردیف اعتباری دولت دیده شده و از خزانه، خارج و مطمئنا مردم متحمل این بار مالی می شوند.

شارع پور، رشد لجام گسیخته دریافت کننده انتقال آب را از دیگر تبعات این انتقال دانست و گفت: انتقال آب باعث آسیب‌ فراوان در بخش کشاورزی، رشد جمعیت، توسعه شهری و اقتصاد منطقه دریافت کننده می‌شود و باعث جلوگیری از توسعه درون‌زا خواهد شد.

شارع‌پور با بیان این‌که تجربه در دنیا ثابت کرد که این نوع طرح‌ها در کشورهای درحال توسعه که شرایط سازمانی و نهادی برای اجرا و مدیریت انتقال آب را به صورت کامل ندارند، می‌تواند بستری برای فسادهای مالی ایجاد کند، تصریح کرد: پیش از طرح‌های انتقال آب باید به راه حل‌های مربوط به مدیریت تقاضا اندیشید. باید به دنبال راه حلی که مستلزم هزینه مالی و پیامدهای اجتناب ناپذیر زیست محیطی نباشد، باشیم.

شارع‌پور با بیان این‌که بر اساس اطلاع دقیق صورت گرفته در سمنان با وجود کمبود آب هنوز هدر رفت‌های بسیاری در آب وجود دارد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها بیش از 15 مرتبه بازچرخانی آب انجام می‌شود، لذا برای جلوگیری از هدر رفت آب می‌توان بازیافت آن و به حداقل رساندن استفاده از آب را پیشنهاد داد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران بیان کرد: در قسمت های مدیریت اراضی، سیاست کاهش مهاجرپذیری و توسعه صنعتی که هر کدام در مبحث جداگانه تاثیر به سزایی در جلوگیری و کاهش مصرف آب دارد هیچ توجه و اقدامی صورت نگرفته و به جای توجه به مسائل و راه حل های ساده به گزینه پر هزینه انتقال آب روی آورده شده است.

وی یادآور شد: ابتدا باید روش‌های مدیریت تقاضای آب را بررسی کرد و در صورت عدم جوابدهی، می‌توان راه حل‌های مربوط به مدیریت عرضه آب مانند آب مجازی و مدیریت آب باران، احیای ساختارهای سنتی مدیریت مانند قنات‌ها را انجام داد، در نهایت اگر باز هم این استان دچار چالش آبی بود از انتقال آب آن هم از یک مبدا مناسب‌تر بهره‌گیری شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای خزر دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی

ژیرونا از دائمی شدن قرارداد قرضی مدافع اسپانیایی خود استقبال می کند.

طرفداری | اریک گارسیا، مدافع اسپانیایی بارسلونا که به صورت قرضی در ژیرونا بازی می کند، در تیم ژاوی شانسی برای خود نمی بیند و قصد جدایی از بلوگرانا را دارد.

به گزارش Relevo، اریک گارسیا که در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی گذشته در انتقالی ناگهانی راهی ژیرونا شد، به پایان انتقال قرضی خود نزدیک می شود. با این حال، ژیرونا تمایل دارد اریک گارسیا را در فصل آینده نیز در ترکیب خود داشته باشد و برای حفظ او تلاش خواهد کرد. هر چند ژیرونا آگاه است که بارسلونا برای فروش اریک گارسیا 15 الی 20 میلیون یورو می خواهد. در صورتی که ژیرونا حاضر به پرداخت 15 میلیون یورو برای اریک گارسیا شود، رکورد نقل و انتقالات خود را خواهد شکست و بیش از دو برابر مبلغ 7.5 میلیون یوروی انتقال آرتم دووبیک هزینه خواهد کرد. برای ژیرونا اریک گارسیا و تجربه اش در خط دفاعی اهمیت زیادی در سال های آینده دارد، به خصوص که سایر مدافعان اصلی این تیم بالای 32 سال هستند و کم کم به پایان دوران حرفه ای نزدیک می شوند.

اریک گارسیا شخصاً مایل به ماندن در ژیرونا است. با توجه به شکوفایی ناگهانی پائو کوبارسی در خط دفاعی بارسلونا، تنها در صورت رخ دادن سریالی از جدایی ها در قلب خط دفاع، اریک گارسیا شانس ماندن و دریافت فرصت بازی در این تیم را خواهد داشت. با توجه به شایعات علاقه بارسلونا به الکس گارسیا، هافبک ژیرونا این احتمال وجود دارد که در صورت اقدام بلوگرانا برای جذب این بازیکن (بند فسخ او 20 میلیون یورو است)، شرایط برای انتقال دائمی اریک گارسیا تغییر کند اما در حال حاضر جذب یک هافبک اولویت بارسلونا نیست.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • فیلم| رئیسی: انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • سیاست عجیب منچستریونایتد و نیوکاسل در انتقال دن اشورث
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !