چین یک معدن بزرگ نقره کشف کرد
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۰۵۰
به گزارش اکوفارس به نقل از راشاتودی، دولت چین اعلام کرد: یک معدن بزرگ نقره در مرکز این کشور کشف شده است که حجم تقریبی ذخایر آن ۱۵۰۰ تن برآورد میشود.
چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نقره در جهان محسوب شده و گزارشها حاکی از آن است که این معدن جدید توسط زمینشناسان در استان «هنان» این کشور کشف شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بنا به اعلام اداره اکتشافات زمینشناسی و توسعه معدنی استان هنان چین اکتشاف معدن نقره بخشی از اکتشاف منطقهای است که ۲۸۰ هزار تن سرب و ۳۲۰ هزار تن قلع در آن وجود دارد. پیشتر نیز یک معدن بزرگ نقره با ذخایر تقریبی ۲۶۶۱ تن در استان «تنگبای» این کشور کشف شده بود.
بنا به گزارشی که اخیرا توسط موسسه نقره در آمریکا منتشر شده است، طی سالهای پیش رو چین هم در بخش صنعتی و هم در بخش استخراج نقره نقش بسیار مهمی را در بازار جهانی این فلز بازی خواهد کرد.
بنا به این گزارش چین بزرگترین مصرفکننده نقره در جهان است به گونهای که ۱۸ درصد کل تقاضای نقره در جهان از طرف چین است.
در این گزارش چین سومین کشور تولیدکننده نقره در جهان معرفی شده است، سال گذشته میلادی پکن از کشف یک معدن طلا با حجم ذخایر حدود ۲۲ میلیارد دلار خبر داد. طول این منطقه کشفشده که رگههای طلا دارد و عرض آن هم ۶۷ متر عنوان شده است.
دانشمندان بر این باورند که در صورتی که با ظرفیت کامل از این معدن طلا استخراج شود، میتوان ۴۰ سال در آن فعالیت کرد.
منبع: اکوفارس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آغازگر اصلاحات بزرگ
آیتالله العظمی بروجردی در آن غوغای سیاستورزی سالهای قبل و بعد از حکومت رضاخانی و سختیها و تلخیهایی که با رحلت مرحوم شیخ عبدالکریم حایری یزدی، دامن حوزه علمیه قم را گرفته بود سه اثر شاخص را علیرقم جو زمانه تثبیت نمود که نشان از نهاد آرام و فکور او در آن ناآرامیها داشت.
به احیای حوزه علمیه قم پرداخت و آن را به عنوان نهادی دینی- مردمی، معرفی و تثبیت کرد.
حوزه را هم از گزند افراطیون و کجاندیشانِ درون و هم از خطرات سیاست و حوادث بیرون مصون داشت.
دومین اثر که مکمل اثر نخستین است، کادر سازی و فراهم ساختن زمینه حضور عالمان برجسته در بلاد مختلف داخل و خارج کشور و همچنین تشویق دیگر بزرگان برای نوشتن رسالههای عملیه بود.
بهطوری که در آن تاریخ پرآشوب هیچ ردپایی از بیتدبیری، تحکّم و آفت سیاست زدگی در روش آقای بروجردی نمییابید.
سومین اثر که میشود آن را از همه مهمتر دانست اوضاع کشور و جامعه را آرام نگه داشته و به دلیل رابطه تعریف شدهای که با حکومت از خود بروز داده بود در بین مردم و در چشم حاکمان بخصوص شخص شاه محبوب و مقتدر بود.
آیتالله العظمی بروجردی پیر فرزانهای بود که با چشم تیزبین خود عوارضی که در اثر کورفهمی ممکن بود دامنگیر مرجعیت و جامعه بشود را به درستی کشف میکرد و هشدار میداد .
آنچنان که تو گوئی در خشت خام و جام جم، نتایج سهمگین بد فهمیها و کجاندیشیها را با چشم خود قبل از وقوع حوادث میبیند.
مقایسه عملکرد او در دورههای مختلف، انسانِ منصفِ کنجکاو را متوجه میکند که تصفیه خانه دستگاه فکری آن مرد بزرگ که در نهانخانه روح بلند و ضمیر الهی او ریشه داشت آغازگر اصلاحات بزرگ اجتماعی و سیاسی بود و در آن دوران چون جنینی رشد و بالندگی پیدا کرد تا اینکه در مسیر نهائی خود اینچنین و در قالب نهضت خمینیکبیر و انقلاب اسلامی و بینشی نوین پا به عرصه نهاد.
امروز با گذشت بیشاز نیم قرن از رحلت ایشان، در مییابیم که آیتالله العظمی بروجردی خدا را برای جهانی میخواست که عاری از خشونت و ستم باشد. خدایی که در سایه دین او خلق در امان باشند و احساس رفاه و برادری و برابری نمایند.
آیتالله العظمی بروجردی همواره برای اصلاح امور دین و دنیای مردم فریاد میزد و همسنگ اعتقاد به خدا، احترام به انسانیت و آزادی را پایه و مایه هر حرکت و جوهر هر نتیجهای میدانست که بدون آن هر حاصلی گذرا، موقت و بی ارزش خواهد بود.
آن مرجع شایسته، چون اجداد طاهرینش بر اساس آیه شریفه؛ "ولقد کرمنا بنیآدم" آزادی را و کرامت را مشیت و خواسته ابدی میدانستند که در تقدیر ازل تا به ابد برای انسان نگاشته شده است.