Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دومین همایش مسئولان تحصیلات اتباع و مهاجران ادارات کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، غلامرضا کریمی نقش آموزش بین فرهنگی در زمینه آموزش اتباع و مهاجرین را برجسته دانست و گفت: روابط گسترده‌ای در عرصه آموزش و پرورش با کشور‌های همسایه خصوصا کشور‌هایی که اهداف مشترک بیشتری با هم داریم ایجاد شده است و امضای یاداشت تفاهم و ایجاد زمینه‌های همکاری بیشتر در سفر مسئولان آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های همسایه در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شرایط تحصیل برای اتباع خارجی و پناهندگان حتی کسانی که مجوز اقامت در کشور را ندارند اشاره کرد و نگاه حاکم به تحصیل پناهندگان را یک نگاه انسانی و بشر دوستانه دانست که برای فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور عدم مستند‌سازی فعالیت‌ها را در کشور به ویژه در زمینه آموزش اتباع یک اشکال دانست و گفت: خیلی از کشور‌ها با استفاده از دیپلماسی نرم و مستندسازی مطابق با استاندار‌های بین‌المللی در مجامع رسمی و سطح بین‌الملل خودنمایی می‌کنند در حالی که حجم فعالیت آن‌ها کمتر از جمهوری اسلامی ایران است و هنوز کشور ما در مستند‌سازی و انعکاس دستاورد‌ها در این زمینه دچار مشکل است.

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل افزود: در حال حاضر حدود ۴۷۰ هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس جمهوری اسلامی ایران مشغول تحصیل هستند که این تعداد ۸۰ درصد واجدان شرایط تحصیل دانش‌آموزان اتباع را شامل می‌شود در حالی که در سایر کشور‌های جهان این رقم حدود ۶۰ درصد است.

کریمی به هزینه‌های تحصیل این دانش‌آموزان هم اشاره اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار هزینه تحصیل اتباع در ایران می‌شود که از این مقدار سهم مجامع بین‌المللی اندک است و باید سعی کنیم تا توجه این سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی را به برنامه‌ها و فعالیت‌های کشورمان در زمینه آموزش اتباع جلب کنیم تا بتوانیم درصد بیشتری کمک‌های مالی برای این امر از آن‌ها دریافت کنیم، زیرا بسیاری از کشور‌ها در این زمینه کمک‌های قابل توجهی را از سازمان‌های بین‌المللی دریافت می‌کنند و جمهوری اسلامی نیز می‌تواند با پرزنت‌کردن فعالیت‌ها و پروژه‌های خود در این عرصه از کمک‌های بین‌المللی بیشتر استفاده کند.

وی بر علاقه اتحادیه اروپا در زمینه کمک مالی به جمهوری اسلامی برای تحصیل اتباع خارجی و پناهندگان اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با ۲۵ نفر از نمایندگان این اتحادیه داشتیم با ارائه دستاورد‌های کشور در زمینه آموزش اتباع مذاکراتی برای کمک اتحادیه اروپا به کشورمان انجام شد که در حال پیگیری آن هستیم، زیرا بر این عقیده هستیم که باید از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده لازم را ببریم.

دومین همایش مسئولان تحصیلات اتباع و مهاجران ادارات کل آموزش وپرورش سراسر کشوراز از صبح امروز سه‌شنبه در مشهد آغاز و به مدت دور روز چالش‌ها و مشکلات آموزش اتباع کشور با حضور صاحب‌نظران از وزارت اموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غلامرضا کریمی مهاجرین اتباع مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

ایرانی ها در رتبه دوم خرید خانه در ترکیه از سوی شهروندان خارجی هستند. روس ها در مقام اول هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس 2024 با 47.9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 1778 باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس 1.7 درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با 618 باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با 618 باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با 151 باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با 48 درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به 5685 باب رسید.

طی ماه مارس به‌ ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها 411 باب خانه، ایرانی‌ها 182 باب خانه، اوکراینی‌ها 129 باب خانه و عراقی‌ها نیز 82 باب خانه خریدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سفیر ایران: هیچ ایرانی در کودتای ترکیه آسیب ندیده است/ مردم زمینی به ترکیه سفر نکنند افزایش فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه ایرانی ها 3 برابر سال قبل در ترکیه خانه خریدند

دیگر خبرها

  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا