Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@12:55:10 GMT

دستیابی به آرامش درونی در ۱۰ دقیقه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۳۱۶

دستیابی به آرامش درونی در ۱۰ دقیقه



در این مقاله  راه کار‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که شما را برای رسیدن به آرامش یاری می‌کند.

شاید فکر کنید برای به آرامش رسیدن نیاز به انجام کار‌های بسیار و زمان طولانی دارید، اما جالب است بدانید حتی می‌توانید با انجام برخی از کار‌های حتی در عرض ۱۰ دقیقه به آرامش برسید. می‌خواهید بدانید چگونه؟

«می دونی چیه؟ تمام روزام شده پر از دغدغه کار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا وقت ندارم یه کم به خودم برسم. تازه مهم‌ترین مساله این است که آرامش هم ندارم. به نظر تو چیکار کنم؟» این روز‌ها این عبارات را زیاد می‌شنوید. نداشتن آرامش و داشتن مشکلات کاری ورد زبان بیشتر اشخاص شده است. شاید فکر کنید برای به آرامش رسیدن نیاز به انجام کار‌های بسیار و زمان طولانی دارید، اما جالب است بدانید حتی می‌توانید با انجام برخی از کار‌های حتی در عرض ۱۰ دقیقه به آرامش برسید.

می‌خواهید بدانید چگونه؟ راهکار‌های ذیل پیشنهاد ما به شماست.

مثبت فکر کنید
سعی کنید حتی برای چند ثانیه هم که شده افکار مثبت و شاد در ذهنتان پرورش دهید. حتی برای چند لحظه دغدغه‌های کاری را کنار بگذارید. چشم هایتان را ببندید و به آینده‌ای مثبت و شاد بیندیشید.

ماساژ دست را فراموش نکنید
اگر وقت ندارید به ماساژ بروید، می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. با ماساژ دادن نقاط کانونی دست می‌توانید تنش و استرس را از بدن خود دور کنید. کافی است ابتدا زیر انگشتان شست را فشار دهید. سپس کناره‌های هر یک از انگشتان را با کمک انگشت نشانه و انگشت شست دست دیگرتان از نوک تا بند انگشتان فشار دهید. همین حرکت را می‌توانید برای کف و پشت دستتان انجام دهید.

شکلات بخورید
آیا می‌دانید خوردن شکلات خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد؟ شکلات خوردن همچنین باعث آرامش اعصاب شما و تقویت متابولیسم می‌شود.

به ستاره‌ها نگاه کنید
بهتر است بیرون بروید، بنشینید یا اگر ممکن است به پشت دراز بکشید و به ستاره‌ها خیره شوید به بالا نگاه کردن باعث کاهش فشار خون، تحریک مغز و تنفس و در نهایت آرامش شما می‌شود.
خنده را فراموش نکنید
مهم نیست که چقدر پرمشغله هستید، خندیدن باعث کاهش فشار خون و کورتیزول و فعال شدن اندورفین می‌شود که در نهایت خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد و به شما آرامش می‌بخشد.

کمی عسل هم لازم است‌
می‌توانید با خوردن عسل استرس خود را کاهش دهید. عسل نه تنها مرطوب کننده و آنتی بیوتیک طبیعی است بلکه می‌تواند اضطراب و افسردگی را از بین ببرد.

آدامس بجوید
تفاوتی نمی‌کند چه طعمی داشته باشد، جویدن آدامس البته نه به مدت طولانی می‌تواند میزان کورتیزول را کاهش دهد و استرس و اضطراب شما را از بین ببرد.

باغبانی کنید
برگ‌های سبز و گل‌های رنگارنگ باعث آرامش شما می‌شود. نیازی نیست حتما گل بکارید یا شاخه‌ها را هرس کنید حتی آب دادن به گیاهان و تنفس در هوای آن‌ها هم آرامش بخش است.

از اخبار دوری کنید
وقتی استرس دارید، بدترین چیز برای شما شنیدن اخبار بد و منفی است؛ بنابراین برای اینکه به آرامش برسید، بهتر است تلویزیون را خاموش کنید.   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آرامش درونی آرامش کسب ارامش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن مونیخ برد و به نایب قهرمانی نزدیک تر شد

 تیم فوتبال بایرن مونیخ با کسب پیروزی در خانه یونیون برلین جایگاه خود را در رده دوم جدول تثبیت کرد.

به گزارش تسنیم، در ادامه بازی‌های هفته سی‌‌ام بوندس‌لیگای آلمان، امروز (شنبه) 5 دیدار انجام شد که در آخرین و مهمترین آنها از ساعت 20 به وقت تهران، بایرن مونیخ رده دومی موفق شد میزبانش یونیون برلین را با نتیجه 5 بر یک از پیش رو بردارد. لئون گورتسکا در دقیقه 29، هری کین در دقیقه 1+45 ، توماس مولر در دقایق 53 و 66 و ماتیس تل در دقیقه 62  گل‌های باواریایی‌ها را در این بازی به ثمر رساندند. تنها گل تیم پایتخت را هم یوربه وارتسن در دقیقه 1+90 زد تا مانع کلین‌شیت کردن مانوئل نویر شود.

بایرن مونیخ با این نتیجه 66 امتیازی شد و فاصله خود را با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش، اشتوتگارت که یک بازی کمتر انجام داده به 3 امتیاز افزایش داد.

با مسجل شدن قهرمانی بایرلورکوزن، بایرن مونیخ اکنون تنها به دنبال کسب عنوان نایب قهرمانی خواهد بود و این در حالیست که هنوز 4 هفته دیگر به پایان فصل باقیست.

در سایر بازی‌های امروز بوندس‌لیگا نتایج زیر رقم خورد:

هایدنهایم یک - لایپزیگ 2
ولفسبورگ یک - بوخوم صفر
کلن صفر - دارمشتات 2
هوفنهایم 4 - مونشن‌گلادباخ 3

در ادامه بازی‌های هفته سی‌‌ام بوندس‌لیگا، فردا از ساعت 17 وردربرمن میزبان اشتوتگارت خواهد بود و از ساعت 19 در مهمترین بازی هفته دورتموند پذیرای لورکوزن است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک اتفاق بی سابقه در تاریخ فوتبال آلمان بایرن مونیخ باز هم قهرمان بوندسلیگا شد

دیگر خبرها

  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • بایرن مونیخ برد و به نایب قهرمانی نزدیک تر شد