Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@09:49:47 GMT

دلایل هراس پنتاگون از حضور دائمی در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۳۳۱

فرهاد تجری  با اشاره به اهداف ورود ناوگروه ضربتی آمریکا به آبهای خلیج فارس، گفت: به نظر می رسد با ورود این ناو گروه  طولانی ترین غیبت نظامی ایالات متحده در منطقه طی دو دهه اخیر پایان می یابد که امری قابل تامل است.

قدرتنمایی نظامی در پی تحریم های اقتصادی

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به اعتقاد برخی کارشناسان سیاسی حضور نظامی آمریکایی ها در آب های خلیج فارس در پی تحریم های علیه ایران محسوب شود، اظهار کرد: در واقع این افراد اعتقاد دارند آمریکایی ها می خواهند از این طریق قدرت نظامی خودشان علیه ایران را به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته مقامات نظامی آمریکا به خوبی می دانند که نباید کوچکترین اقدام تحریک آمیزی را انجام دهند زیرا تمام فعالیت هایشان تحت نظر است و می تواند برایشان پشمان کننده باشد.

هراس نیروهای نظامی آمریکایی برای حضور دائمی در آبهای خلیج فارس

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در گذشته ناوهای هواپیمابر آمریکایی به طور دائمی در منطقه حضور داشتند اما این مهم امروزه دستخوش تغییر قرار گرفته است، تصریح کرد: هر چند آمریکایی ها اعلام کردند خروج ناو «یو. اس. اس تئودور روزولت» از خلیج فارس و عدم جایگزینی آن با ناو دیگری بخشی از برنامه های پنتاگون در راستای انعطاف پذیری در حوزه نیروهای دریایشان است اما باید اذعان کرد که امروزه نیروهای نظامی آمریکا هراس جدی از نزدیک شدن به ایران را دارند.

حضور ناوگروه ضربتی آمریکا به آبهای خلیج فارس کوتاه خواهد بود

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد ورود ناوگروه ضربتی آمریکا به آبهای خلیج فارس دارای مدت زمان محدود باشد و پس از گذشت زمان کوتاهی منطقه را ترک کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایالات متحده پنتاگون تحریم های اقتصادی خلیج فارس نماینده مردم در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد

روزنامه نیویورک‌تایمز با انتقاد از کمک‌های تسلیحاتی بایدن به رژیم صهیونیستی نوشت، نتانیاهو نسبت به درخواست‌های مکرر بایدن و تیم امنیت ملی او برای انجام کارهای بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان غزه در برابر آسیب دیدن از تسلیحات آمریکایی ناشنوا بوده است.

به گزارش ایسنا، هیات سردبیری روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مطلبی تحت عنوان «کمک نظامی به اسرائیل نمی‌تواند بی‌قید و شرط باشد» نوشت: «رنج غیرنظامیان در غزه – ده‌ها هزار کشته که بسیاری از آنها کودک هستند؛ صدها هزار بی‌خانمان که بسیاری در معرض خطر گرسنگی هستند– بیش از آن تعدادی روزافزونی است که آمریکایی‌ها بتوانند تاب آورند. با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و متحدان ملی‌گرای افراطی او در کابینه، درخواست‌های آمریکا برای خویشتن‌داری بیشتر و کمک‌های بشردوستانه را نادیده گرفته‌اند.

تعهد ایالات متحده به اسرائیل - از جمله ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی در سال که بزرگ‌ترین هزینه کمک خارجی آمریکا به هر طرفی در جهان است - بازتابی از روابط بسیار نزدیک و پایدار دوجانبه است. با این حال، باید بین اهداکنندگان و دریافت‌کنندگان سلاح‌های کشنده از ایالات متحده، که تسلیحات را براساس شرایط رسمی که منعکس‌کننده ارزش‌های آمریکایی و تعهدات حقوق بین‌الملل است تامین می‌کند، پیوند اعتماد حاکم باشد.

نتانیاهو و تندروهای کابینه او این پیوند را شکسته‌اند و تا زمانی که این پیوند دوباره برقرار نشود، آمریکا نمی‌تواند مانند آنچه که هست، به تامین سلاح‌هایی که اسرائیل در جنگ علیه حماس از آن استفاده کرده است، ادامه دهد.»

نیویورک‌تایمز در ادامه با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در پاسخگویی به حمله هفت اکتبر، اقدام آمریکا را در کمک به تل‌آویو موجه دانسته اما افزوده است: «اما این بدان معنا نیست که رئیس‌جمهور باید به نتانیاهو اجازه دهد به بازی‌های دوگانه بدبینانه خود ادامه دهد. رهبر اسرائیل برای بقای سیاسی خود در برابر خشم فزاینده رای‌دهندگانش مبارزه می‌کند. نتانیاهو می‌داند که در صورت ترک سمت، خطر محاکمه شدن به اتهامات جدی فساد او را تهدید می‌کند.

او تا همین اواخر در برابر تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس که ممکن بود منجر به آزادی اسرایی شود که هنوز در بازداشت حماس هستند، مقاومت کرده است. او از تسلیحات آمریکایی برای پیگرد حماس استفاده کرده است، اما نسبت به درخواست‌های مکرر بایدن و تیم امنیت ملی او برای انجام کارهای بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان غزه در برابر آسیب دیدن از این تسلیحات کر (ناشنوا) بوده است.

حتی بدتر از آن، نتانیاهو سرپیچی از رهبری آمریکا را به ابزاری سیاسی تبدیل کرده است و تندروهای کابینه خود را که متعهد به اشغال مجدد غزه و رد هر تصوری از کشور فلسطین هستند – دقیقا برخلاف سیاست ایالات متحده – تشویق و ترغیب کرده است.»

ایالات متحده از زمان شروع یورش‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده و چشم به روی جنایات آن که جان بیش از ۳۳ هزار فلسطینی را گرفته، بسته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد
  • هراس تل‌آویو از ساعت صفر جنگ | آنچه که تاکنون از آغاز حملات ایران به اسرائیل می‌دانیم | از انتقال نتانیاهو به مکان امن تا ترس و دلهره در اسرائیل
  • تازه ترین دلگرمی آمریکایی‌ها به اسرائیل | هراس از پاسخ ایران مقامات صهیونیست را پریشان کرده است
  • هراس مقامات تل آویو از پاسخ تهران و گفتگوی تلفنی وزرای جنگ آمریکا و اسرائیل