Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@13:52:50 GMT

تورم در ونزوئلا به مرز ۱.۳ میلیون درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۳۷۸

تورم در ونزوئلا به مرز ۱.۳ میلیون درصد رسید

خبرگزاری ایسنا: صندوق بین‌المللی پول اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیون درصد و در سال آینده میلادی نیز به ۱۰ میلیون درصد رشد و افزایش پیدا خواهد کرد. اما حالا به نظر می‌رسد که آمار‌های داخلی در این کشور از مرز پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول نیز عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز نوشت: بر اساس گزارشی که مجلس ملی این کشور از نرخ تورم ماهانه منتشر کرده است، قیمت کالا‌های مصرفی از ۲۳۳ درصد در ماه سپتامبر به ۱۴۸ درصد در ماه اکتبر افزایش یافته است. با اینکه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ماه گذشته اعلام کرد که حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان دولت را ۱۵۰ درصد افزایش داده، اما با این‌حال مردم و شهروندان ساکن در این کشور از عدم توانایی خود برای خریداری کالا‌های موردنیاز خود گله و شکایت دارند.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ میلادی با بحران شدید اقتصادی تحت تاثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و اتخاذ سیاست‌های نادرست اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و پدیده ابر تورم در این کشور موجب فرار خیل عظیمی از شهروندان از این کشور و افت وضعیت اقتصادی مردم ونزوئلا شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: تورم ونزوئلا صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با سیلوا آپونته، سفیر و محققان کشاورزی کشور ونزوئلا از اعلام آمادگی ایران در انتقال دانش و فناوری‌های نوین بخش کشاورزی توسط شرکت‌های خصوصی به ونزوئلا خبر داد و گفت: نخستین دوره‌های کوتاه مدت به میزبانی مؤسسه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با حضور ۸ نفر از محققان بخش کشاورزی این کشور از ۲۴ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: استقرار شرکت‌های بخش خصوصی در پارک و دهکده‌های علم و فناوری کشاورزی فرصتی مناسب برای مراودات اقتصادی دو کشور است.

در ادامه سیلوا آپونته، سفیر ونزوئلا علم و فن‌آوری را مکمل کشاورزی و اقتصاد کشورش دانست و گفت: اعزام محققان کشورش به جمهوری اسلامی ایران به منظور آموزش علوم و فن‌آوری‌های نوین کشاورزی در راستای توافقات قبلی دو کشور و حفظ و تقویت امنیت غذایی کشور ونزوئلا است.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت، آموزش و علم و فناوری این کشور با الگوگیری از معاونت علم و فناوری ایران ایجاد شده است، افزود: در همین راستا در اوایل سال ۲۰۲۳ نخستین پارک علم و فناوری نیز در ونزوئلا تأسیس شد.

کد خبر 6079181

دیگر خبرها

  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • آیا واقعیت‌های اقتصاد با افزایش نرخ ارز همخوانی دارد؟
  • افت سریالی تورم آرژانتین
  • تورم بخش خدمات در قزوین از ۴۵ درصد گذشت