Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عصر سەشنبە «ریک پری» وزیر انرژی امریکا در صدر هیاتی بلند پایە وارد اربیل شدە و با بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان عراق و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

بارزانی و پری پس از دیدار در کنفرانس خبری مشترک بر توسعە و تقویت روابط فیمابین اقلیم و آمریکا تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارزانی اظهار داشت: در این دیدار دربارە آیندە روابط اقلیم و بغداد و همچنین توسعە و تقویت روابط دوجانبە بحث و گفتگو انجام گرفت.

وزیر انرژی امریکا نیز در خصوص اهداف سفرش بە اربیل گفت: فرصت مناسبی برای تفاهم و توسعە روابط اقتصادی فیمابین فراهم شده است که می توانیم با بهره گیری از آن روابط کنونی را توسعه دهیم.

پری همچنین شرایط موجود را فرصت مناسبی برای سرمایەگذاری های مشترک آمریکا با اقلیم و بازسازی زیرساخت های اقتصادی منطقه دانست.

وی در خصوص منابع انرژی در کردستان عراق نیز گفت که این منطقه نیز همانند امریکا دارای منابع غنی انرژی بودە و این فرصت را ایجاد می کند کە با بهرە برداری مشترک از این منابع رفاە را بە آن بازگردانیم.

وی اظهار امیدواری کرد که شرکتهای آمریکایی در حوزه انرژی در کردستان عراق بیشتر از گذشته فعال شوند.

در خصوص روابط اربیل و بغداد و حل مشکلات موجود این مقام آمریکایی تصریح کرد آنها خواهان روابطی دایمی بین اربیل و بغداد هستند.

گفتنی است برخی رسانه های منطقه کردستان عراق اعمال فشار به مقامات کردستان عراق برای همراه شدن با تحریم های ضد ایرانی را بخشی از اهداف این سفر دانسته اند. 

به گزارش برنا به نقل از ایرنا، وزیرانرژی آمریکا قبل از دیدار با مسعود بارزانی جداگانه با نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق و مسرور بارزانی مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت وگو کرد.

پری پیش از سفر به اربیل در بغداد با چندتن از مقامات عراقی از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر دیدار و گفت وگو کرده بود. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی ایران دولت مسعود بارزانی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات