Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که با وجود خشم و ناراحتی‌ها به دلیل قتل جمال خاشقجی اما از "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان دفاع می‌کند.

وی تاکید کرد که بن سلمان هم اکنون امور عربستان را در دست دارد و درباره تلاش‌ها در داخل خاندان حاکم در عربستان برای جلوگیری از به قدرت رسیدن بن سلمان نشنیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که ممکن است که آزاد شدن مدیر مالی شرکت هوآوی چین بخشی از یک توافق تجاری گسترده‌تر با چین باشد.

ساعتی پیش دادگاه عالی کانادا مدیر مالی شرکت هوآوی چین را با وثیقه‌ای به ارزش 10 میلیون دلار آزاد کرد.

کانادا شنبه هفته پیش خانم منگ را در شهر ونکوور دستگیر کرده بود. این مدیر ارشد شرکت هواوی متهم است که به دروغ به بانک انگلیسی HSBC اعلام کرده است که شرکت او از قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران تبعیت کرده است، در حالی که ظاهرا یکی از شرکت های زیرمجموعه هواوی این تحریم ها را نقض کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، به سفیر کانادا در پکن اعلام شده است که بازداشت خانم منگ عملی "بسیار شنیع" است و از دولت کانادا خواسته شده است تا فورا وی را آزاد کند.

چین به کانادا هشدار داده بود که عدم آزادی مدیر ارشد هواوی عواقب زیادی در پی خواهد داشت.

کانادا منگ را به درخواست مقامات قضایی آمریکا دستگیر کرده و"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا مدعی شده بود که هیچ انگیزه سیاسی در بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی چین وجود نداشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران چین دولت عربستان کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی‌برحق در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از مردم و خیران بزرگوار استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، افزود: در بازده زمانی ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، گفت: البته کمک‌های خیرین ادامه دارد امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش ادامه دارد، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، بیان کرد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

کد خبر 6094437

دیگر خبرها

  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم