Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@05:03:53 GMT

یادواره سفیدپوشان افلاکی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۹۶۹

یادواره سفیدپوشان افلاکی برگزار شد

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی ایلام، شامگاه گذشته در این مراسم اظهار کرد: شهدا قبل از شهادت مقام و جایگاه خود را دیدند و برای رسیدن به آن پا را روی گرایش‌های مادی و پست و مقام دنیوی گذاشتند.
وی گفت: برخی در برزخ سیر تکاملی خود را طی می‌کنند و شهدا جزء کسانی هستند که در هر مقطعی در زندگی برزخی سیر الی‌الله خود را می‌گذرانند چون در دنیا در مسیر خدایی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه‌ی ایلام تصریح کرد: شهدای پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارند چون در جبهه سخت‌ترین کار امدادگری و مداوای مجروحان بود، چراکه اولا حساسیت کار بالا بود و ثانیا اسلحه یک امدادگر برانکاردش بود یعنی در مواجهه با دشمن وسیله دفاعی نداشت و لحظه لحظه دنبال نیروهای عمل‌کننده حرکت می‌کرد و به مجروحان زمین‌گیر امدادرسانی می‌کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: همانگونه که رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس قوانین حاکم بر ارتش‌های دنیا رابه هم ریختند و رکوردشکنی کردند پزشکان و امدادگران چه در مناطق عملیاتی و چه در بیمارستان‌ها مجاهدانه با تخصص خود به مداوای مجروحان کمک کردند و فصلی نو را در این تخصص آغاز کردند.
کریمی‌تبار با تقدیر از زحمات متخصصانی که امروز در قالب مراکزی مانند مرهم به ایلام می‌آیند و رایگان نیازمندان را مداوا می‌کنند، ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا زنگار روزمررگی، دنیاطلبی و ریاست‌طلبی را می‌زداید و روح ولایتمداری را بیش از پیش در جامعه زنده می‌کند.
وی با تاکید بر اهمیت بصیرت در زمانه‌ی کنونی و تبیین بخشی از تاریخ اسلام در زمان امام علی(ع)، گفت: کسانی در مقابل عدالت علی ایستادند که جزء رجال نامی صدر اسلام و فاتحین و مجاهدان عملیات‌های زمان پیامبر بودند.
امام جمعه ایلام ادامه داد: نباید به نام روز دانشجو هدفی را که دانشجویان شهید به خاطر آن جان خود را از دست دادند زیرپا گذاشت و در چنین مراسمی صدای حمایت از فتنه گران بلند شود چرا که این صدا صدای آمریکا و صهیونیست‌ها است و دانشجو و استاد ما هیچگاه خون شهدا را از یاد نمی‌برد و مدافع کسانی نیست که خون شهدا را زیر پا گذاشتند.
در این مراسم دکتر کریم همتی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با مقایسه‌ی وضعیت این دانشگاه با قبل از انقلاب، گفت: این توفیقات مرهون استواری رزمندگان و خون شهدا است.
وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور 66 شهید را فدای آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند و امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایلام 460 جانباز 33 آزاده توفیق تداوم خدمت در این سنگر حساس را دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فرهنگی شهادت قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند

طاهر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام اظهار کرد: در مجموع ۱۴ هزار و ۴۷۹ نفر داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شرکت می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۴۶۹ نفر مرد و ۹ هزار و ۱۰ نفر زن هستند.

علی‌محمدی ابراز کرد: داوطلبان حوزه‌های آزمون سراسری اداره کل آموزش و پرورش استان هفت هزار و ۴۱۴ نفر و تعداد داوطلبان حوزه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان هفت هزار و ۶۵ نفر است.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: کنکور سراسری نوبت اول در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در رشته‌های علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر برگزار می‌شود.

علی‌محمدی با بیان اینکه کلیه تمهیدات لازم برای برگزار این آزمون در حوزه‌های امتحانی استان فراهم است، تصریح کرد: در شهرستان ایلام در مجموع هفت هزار و ۶۵ داوطلب شامل پنج هزار و ۴۶۹ نفر مرد و چهار هزار و ۴۲۲ نفر زن در این آزمون شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۳ از سوم اردیبهشت آغاز و تا امروز پنجم اردیبهشت ادامه دارد.

رئیس دانشگاه ایلام ابراز کرد: نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳، ششم و هفتم اردیبهشت و نوبت دوم هفتم و هشتم تیرماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند