Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:08:07 GMT

امکان عکاسی سه بعدی با دستگاه تولید محققان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۹۷۷

امکان عکاسی سه بعدی با دستگاه تولید محققان ایرانی

تهران- ایرنا- محققان ایرانی توانسته اند با طراحی یک نرم افزار، امکان عکاسی 360 درجه را همزمان با روتوش و قابلیت انتشار در شبکه های اجتماعی یا سایت های مدنظر فراهم آورند.

رشد فزاینده و سریع تجارت الکترونیک، شمار کاربران و علاقمندان به خرید و فروش اینترنتی را افزایش داده است؛ از این رو تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار باید وارد بازار تجارت الکترونیک شوند و برای این امر به ابزار و آلاتی بر پایه فناوری اطلاعات نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین ارائه تصاویر واضح و قابل درک به صورت فایل های الکترونیک از محصولات برای خریداران ضروری است که بسیاری سایت های فروش خارجی به سوی ارائه تصاویر کامل تر و 360 درجه از محصولات پرداخته اند.
یکی از مجریان این طرح روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد دلیل طراحی دستگاه یادشده توضیح داد: گروه ما بیش از 15 سال کار طراحی سایت انجام می داد و به دلیل ارتباط با مشتری ها متوجه شدیم به دستگاهی نیاز دارند که بتواند عکسی سه بعدی از محصول ارائه دهد.
فرهاد جدیری افزود: روند تحقیق و توسعه ساخت این دستگاه دو سال به طول انجامید، بعد از آن محصول را ثبت کردیم و دو سال نیز زمان برای تولید انبوه آن گذاشتیم که بیشتر وقت ما صرف تامین سرمایه شد.
وی افزود: این دستگاه، قابلیت عکس گرفتن از یک کالا به صورت خودکار در تمام زوایا و درجه ‌های مختلف را دارد؛ سپس توسط نرم افزار تصویر ویرایش می ‌شود و در نهایت به صورت فایل فشرده یا کدهای اچ تی ام ال روی سرور بارگذاری می شود.
به گفته جدیری این دستگاه با استفاده از یک دوربین موبایل روی سه پایه یا دوربین معمولی دیجیتال و یک نرم افزار به طور خودکار کار می کند و قابلیت منتشر کردن همزمان عکس در پایگاه اطلاع رسانی یا شبکه های مجازی را دارد. اکنون نیز بعد از حدود 2 سال ارائه، بر اساس تحقیقاتی که انجام داده ایم متوجه شدیم ارائه عکس های سه بعدی در سایت هایی که محصولاتی ارائه می کنند می تواند 50 درصد فروش را افزایش دهد.
جدیری افزود: این محصول در شرکت دانش بنیان ماندگار تدبیر ارک ایرانیان تولید شده است که در زمینه نرم افزار، سخت افزار و هوش مصنوعی با حضور سه کارشناس رایانه فعالیت دارد.

***بعد از 7 ماه فقط 5 درصد از وام درخواستی به ما تعلق گرفت
علیرضا جدیری دیگر مجری این طرح نیز در مورد راه تامین سرمایه گذار برای تولید انبوه دستگاه عکاسی سه بعدی گفت: این محصول نمونه خارجی دارد و از نظر قیمت نمونه خارجی حدود 200 میلیون است؛ در حالیکه محصول ما 6میلیون تومان می فروشیم زیرا همه اجزا ایرانی است، حتی اگر سرمایه گذاری شود امکان پایین آوردن قیمت آن بیشتر نیز هست.
وی با انتقاد از حمایت ناکافی از شرکت های دانش بنیان گفت: ما برای تولید انبوه این دستگاه مبلغ 400 میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی وام درخواست کردیم، بعد از مدت زیادی آن را به 100 میلیون تومان و 65 میلیون تومان کاهش دادند و در نهایت مبلغ 24 میلیون تومان به ما وام دادند که به دلیل تغییر در قیمت مواد اولیه کافی نبود.
جدیری ادامه داد: ما به دلیل فعالیت هایی که در حوزه های دیگر از جمله طراحی سایت داشتیم توانستیم این محصول را به صورت انبوه تولید کنیم در غیر اینصورت ممکن نبود.
«ضمن اینکه محصول ما نسبت به نمونه های خارجی این مزیت را دارد که قابل تغییر بر اساس درخواست مشتری است و از طرف دیگر اگر اشکال داشته باشد می تواند با مراجعه به شرکت آن را رفع کنیم».
به گزارش ایرنا این محصول در نمایشگاه اینوتکس 2018 (14 تا 16 تیرماه 97) و ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (10 تا 14 آبان 97) در تبریز ارائه شده است.
علمی**9157**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي اقتصاد دانش بنيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند