Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خراسان شمالی گفت: در سال جاری افزون بر 200 مورد حبس شدگی در آسانسور به سازمان گزارش شده که نوسانات برق علت اصلی 95 درصد این حوادث بوده است.

مجید خوشرفتار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به صورت میانگین ماهیانه 15 تا 20 مورد حادثه حبس شدن در آسانسور به این سازمان گزارش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این در حالی است که در دو ماه خرداد و تیر امسال به دلیل نوسانات شدید برق میزان عملیات حبس شدگی در شهر بجنورد به بیش از سه برابر در هر ماه افزایش یافت.
وی اظهار داشت: فقط در هشت ماهه امسال تعداد 185 عملیات اسانسور توسط نیروهای عملیاتی سازمان پوشش داده شده که طی آن 253 نفر محبوس شده از اسانسور خارج شدند.
خوشرفتار گفت: در بررسی علل مشکلات حبس شدن ها، نوسانات برق از دلایل مهم بوده به طوری که شاید افزون بر 95 درصد اعزام به عملیات ها به این دلیل بوده است.
وی با اشاره به محدود بودن عملیات به دلیل استاندارد نبودن آسانسورها اظهار داشت: با این وجود احتمال خطر سقوط آسانسور و آسیب دیدگی افراد در صورت استاندارد نبودن بسیار بیشتر است.
وی افزود: در شرایط استاندارد بودن آسانسور وقتی مابین طبقات گیر کند در کابین در هیچ صورتی باز نمی شود ولی اگر آسانسور غیراستاندارد نصب شود فردی که قصد سوار شدن به آسانسور دارد می تواند در آن را باز کند و در نتیجه یک بی احتیاطی کوچک سقوط کند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد با اشاره به دسترسی راحت ساکنان مجتمع ها به موتورخانه آسانسور، گفت: این امر در برخی مواقع باعث دست کاری فیوزها و دیگر تجهیزات توسط افراد غیرمتخصص می شود که حوادث ناگواری نیز به بار می آورد.
وی از اضافه بار نیز به لنوان دیگر حوادث آسانسور یاد کرد و افزود: هر آسانسور برای یک وزن و تعداد نفرات خاص پیش بینی شده به طوری وزن بیش از اندازه می تواند منجر به عمل نکردن ترمز و سقوط شود.
خوشرفتار یادآور شد: چندی پیش در یکی از عملیات ها افزون بر 20 نفر در آسانسوری که برای 6 نفر بود سوار شدند که منجر به حبس شدگی شد.
وی اظهار داشت: ماه گذشته 17 مورد عملیات مربوط به حوادث حبس شدگی در آسانسور داشتیم که پنج مورد آن مربوط به بار اضافه بوده است.
خوشرفتار بر رعایت نکات ایمنی در هنگام نصب آسانسور تاکید کرد و گفت: هم اکنون تمامی ساختمان ها باید پروانه پایان کار خود را از سازمان دریافت کنند که تمام موارد ایمنی از قبیل ایمنی آسانسورها نیز در آن بررسی می شود.
ط/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث آسانسور خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.
 روح‌الله خوشبخت با اشاره به آمادگی شهرداری شیراز را برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام و اظهار کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود تا بازگشت شرایط جوی پایدار به هشدار‌ها توجه و با مسئولان همکاری کنند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر انسداد کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان گفت: شهروندان هرگونه مشکلی را به سامانه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ و ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده تا همکاران ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در کمترین زمان ممکن برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنند.
وی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی از سفر‌های غیرضروری با خودرو‌های شخصی در سطح شهر پرهیزکرده و از تجمع در حریم و بستر رودخانه  خودداری شود.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی