Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر ظهار داشت: سطح زیر کشت مرکبات در استان ۱۲۰۰ هکتار است که ۴۶۰ هکتار آن را باغات بارور و سایر درخت هایی هستند که هنوز به باروری نرسیده اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۴۶۰ هکتار برآورد می‌شود که امسال ۶۰۰۰ تن مرکبات در استان کرمانشاه تولید شود، گفت: تولیدات مرکبات استان کرمانشاه شامل لیموترش، پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: عمده مرکبات تولید شده استان کرمانشاه به مصرف داخلی می‌رسدو به صورت محدود نیز به کشورهای دیگر نظیر عراق صادر می‌شود.

وی کیفیت مرکبات تولیدی در استان کرمانشاه را بسیار خوب دانست و گفت: قیمت پرتقال قصر شیرین و لیموی این شهرستان دو تا سه برابر بالاتر از قیمت محصولات استان های شمالی و بسیار با کیفیت است.

کد خبر 4482876

منبع: مهر

کلیدواژه: برداشت محصولات کشاورزی مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد گفت: برداشت گندم به صورت نمادین از سطح بیش از ۱۳۰۰ هزار هکتار از مزارع در روستای سبزگزی عنبرآباد آغاز شد. 

یزدان افشاری پور صبح امروز ۲۶ فروردین‌ماه در آیین آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در شهرستان عنبرآباد با اشاره به سطح زیرکشت این محصول استراتژیک اظهار کرد: ۱۳۳۸ هکتار سطح زیرکشت گندم است که با توجه به پیگیری‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در مبارزه به موقع با آفت سن گندم پیش بینی می‌شود قریب به ۶۰۰۰ تن محصول با کیفیت تولید و برداشت شود .

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: برداشت گندم در سطح این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

ابوالحسن پیرنیا با ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان نسبت به کشت محصولات استراتژیک افزود: هم اکنون ۱۱ کمباین در سطح شهرستان آماده برداشت گندم است و معاینات فنی لازم برای خدمت رسانی به کشاورزان انجام شده است .

وی از خرید  محصول گندم به نرخ مصوب دولتی و تضمینی با قیمت ۱۷/۵۰۰ تومان از کشاورزان خبر داد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • پیش‌بینی برداشت ۵۰هزار تن نخود در دلفان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری
  • پیش‌بینی کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم در استان بوشهر
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن گندم در کرمانشاه