Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@03:37:46 GMT

برگزاری همایش اخلاق و رسانه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۱۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، در این همایش که با هدف ارتقای دانش نظری در بخش اخلاق رسانه و با مشارکت ۵۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی و با حضور رییس رسانه ملی برگزار می شود شش کتاب با موضوع اخلاق و رسانه رونمایی خواهد شد.
بگفته رئیس شورای سیاست گذاری نخستین همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه ، با توجه به رسالت رسانه ملی و تأکید رهبر معظم انقلاب در تقویت اخلاق در پیام های تولیدی و رسانه ای این همایش برگزار می شود و مقدمات آن از 2 سال قبل در دستور کار قرار داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت :‌ پرداختن به مباحث علمی، آسیب شناسی مباحث رسانه و بررسی آنها از منظر چارچوب های اخلاقی به ویژه اخلاق اسلامی رسانه از جمله موضوع های این همایش است. ما به غیر از آسیب شناسی نیازمند تولید دانش نظری هستیم. جنبه های کار کردی و تأثیر عملی اخلاق در رسانه هم از رویکردهای ما است. فصل مشترک اخلاق و رسانه فصل جدیدی است که فعالیت هایی در آن شروع شده است اما باید جهش بزرگی در زمینه ادبیات و اخلاق در رسانه داشته باشیم.
معاون رییس رسانه ملی گفت: امیدواریم مقالات و اقدامات این همایش سر منشاء ایجاد تحول در اخلاق رسانه باشد. در بخش تهیه کنندگی، کارگردانی، تدوین و دیگر حوزه های کاربردی اخلاق از مهم ترین مسائل است. ان شاءالله با نشست های علمی تخصصی بتوانیم ابعاد مختلف مسائل رسانه از نگاه اخلاق را بررسی کنیم و بگوییم یک رسانه اخلاقی چگونه است.
رضی افزود: امیدواریم بتوانیم در این بخش باب رسانه ای را بگشاییم. به طور مثال اخلاق پزشکی به یک منشور تبدیل شده است و باید در رسانه هم با توجه به فرهنگ خود چنین چیزی تهیه کنیم.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیما افزود: از ابتدای سال ۹۶ مطالعات گسترده ای در بخش اخلاق و رسانه صورت گرفت. ما در بخش اخلاق رسانه به لحاظ دانش نظری در ابتدای راه هستیم و یکی از اهداف این همایش بهبود همین مسأله بوده است.
دبیر علمی نخستین همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه افزود: فراخوان مقالات در تیر امسال منتشر شد و آثار در دو بخش رسانه اخلاقی و اخلاق رسانه ای قرار داده شدند. ۳۰ موضوع مشخص شد و ۳۵۲ چکیده مقاله دریافت کردیم که در نهایت، ۱۵۰ مقاله داوری شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نخستین رسانه ملی اخلاق رسانه صدا و سیما علمی پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از خانواده‌ها، ورزشدوستان و شهروندان بهبهانی همایش پیاده روی خانوادگی در این شهرستان برگزار شد.

در این همایش پیاده روی  که به نام پویش سلامتی را قدم بزن و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، شرکت کنندگان در یک فضا پرنشاط پیاده روی کردند.

مژگان اعتبار، معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت:  پیاده روی نقش بسزایی در کاهش قند خون، فشار خون و در مجموع برای سلامت بسیار مناسب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • برگزاری همایش پیاده روی در طبیعت بهاری
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال