Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، ازجمله مواردی که در خیانت می‌تواند تاثیرگذار باشد می‎توان به ضعف ایمان، غلبه هوی و هوس، چیره شدن حرص و طمع اشاره کرد که در رابطه‌با خیانت همسران نسبت به یکدیگر علاوه‌بر موارد فوق می‌توان به عدم صبر و شکیبایی همسران نسبت به رفتارهای یکدیگر، عدم توجه کافی به نظافت و آراستگی ظاهر، و نیز آراستگی باطن و اخلاق اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طور خلاصه تقویت ایمان و عقیده، تقویت حس مسئولیت‌پذیری نسبت به وظایف خانوادگی و سایر تکالیف، کنترل چشم و شهوات، عدم تمرکز بر معاصی و تقویت صبر و شکیبایی و در یک کلام «تقوای الهی» را می‌توان از مؤثرترین راه‌های منع خیانت برشمرد.

امام علی(ع) و فاطمه(س)؛ بهترین الگوی رفتاری و کرداری برای خانواده‌ها

حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) بهترین الگوی رفتاری و کرداری برای خانواده‌ها و نسل امروزی هستند.قضیه حلالیت طلبیدن حضرت فاطمه‌زهرا(س) از امام علی(ع) در ساعات پایانی عمر با برکت‌شان برای امروز و سبک زندگی ما مؤثر و مهم است، حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) یک زن و شوهر نمونه بودند و خانواده‌های ما باید از زندگی آنان الگو بگیرند.
در ساعات آخر عمر حضرت زهرا(س)، ایشان امام علی(ع) را صدا زد و فرمود که من در زندگی به تو هیچ‌گاه دروغ نگفتم لذا باید دانست که دروغ اساس بی‌اعتمادی است و باعث متلاشی شدن خانواده می‌شود.حضرت فاطمه‌زهرا(س) به امام علی(ع) فرمودند که «یا علی من هیچ‌گاه به تو خیانت نکردم».
باید توجه داشت که خیانت مراتبی دارد گاهی خیانت ناموسی است و گاهی خیانت مالی است این در حالی‌است که یکی‌از عوامل طلاق در جامعه امروز ما مسئله خیانت است.نگاه نکردن به نامحرم و سرپیچی نکردن از دستورات از دیگر عواملی است که حضرت فاطمه‌زهرا(س) به آنان اشاره کرده است لذا باید نتیجه گرفت که سه عامل اصلی متلاشی شدن نظام خانواده‌ها دروغ، خیانت و مخالفت است.

زن و شهر از هم پنهان‌کاری نکنند

قرآن‌کریم در آیات متعدد حضرت مریم(س) را به‌عنوان الگو و اسوه معرفی کرده است، ایمان و عبادت، محدثه بودن، پاکدامنی و عفت، صبر و استقامت و تولد فرزندی به نام عیسی(ع) ازجمله خصوصیات این بانوی بزرگوار ذکر شده است.
یکی‌از امتیازات حضرت مریم(س) خطابات محبت‌آمیز خداوند نسبت به وی بوده و این نشان‌دهنده شخصیت حضرت مریم است. ایمان و عبادت برای خدا، حفظ عفت و پاکدامنی، صداقت در زندگی و مهر و محبت نسبت به فرزند و خدمت کردن به جامعه از صفاتی است که برای یک زن داشتن آن‌ها ضروری است کمااینکه خطرناک‌ترین خیانتی که در زندگی صورت می‌گیرد این است که زن و شوهر از هم پنهان‌کاری کنند.
در روایات از خیانت به‌‌عنوان نشانه و علامت‌های منافق ذکر شده است چنان‌که در کتاب مشکاة‌الانوار طبرسی آمده است «برای منافق سه علامت است هرگاه سخن بگوید دروغ بگوید و هرگاه وعده دهد خلف وعده کند و هرگاه امانتی به او سپرده شود خیانت می‌کند».
نکته مهم در این سفارش پیامبر آن است که فرمود «جرأت بر خیانت پیدا مکن یعنی اصلاً فکر و خیال خیانت را در سر مپروران»، گویا این صفت آن‌قدر زشت و سرایت کننده است که اگر کسی جزئت بر خیانت پیدا کند، آلوده می‌شود و دیگر نمی‌تواند از این آلودگی نجات یابد.
این همه تأکید بر پرهیز از خیانت و تقید بر امانت‌داری از آن روست که بنیاد اجتماع برپایه عقود و پیمان‌هایی است که میان افراد جامعه بسته می‌شود و افراد جامعه با وفاداری به این پیمان‌هاست که بر استحکام روابط و هم‌گرایی و هم‌دلی می‌افزایند و از واگرایی جلوگیری می‌کنند.
اساساً عقل انسانی هم بر وفای بر پیمان‌ها و عقود و مواظبت بر آن به‌عنوان یک حکم اخلاقی و حقوقی تاکید می‌کند و شریعت الهی نیز مهر تایید و امضا برپای آن می‌گذارد.
مذموم و مطرود بودن خیانت در همه فرهنگ‌ها
در همه فرهنگ‌ها هم خیانت و بی‌وفایی، مذموم و مطرود است و هیچ انسانی آن‌را تایید نمی‌کند هرچند که کمترین بهره را از انسانیت داشته باشد اما با وجود این، آن‌جا که پای هوا و هوس پیش می‌آید و منافع بر مصالح مقدم و قدرت‌طلبی بر حقیقت‌جویی چیره می‌شود، انسان با زیر پا گذاشتن ندای فطرت و وجدان خود را توجیه می‌کند و به پست‌ترین مراتب انسانی سقوط می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی خیانت زن و شوهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با اعضای ستاد هفته عقیدتی سیاسی بیان کرد: مسئول تعمیم و تقویت هدایت، بصیرت و معنویت و مفاهیم در میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارکنان عقیدتی سیاسی هستند و این موضوعات کارکرد بسیار مهم و زیربنایی و ارزشمند است.

وی ادامه داد: و اینکه چگونه باید در صدد تعمیق آنها باشیم مهم است که یکی از این راه‌ها این است که جواب خود را از قرآن و اهل‌بیت پیدا کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استات تصریح کرد: گاهی باید از سخنان اهل‌بیت و گاهی از رفتار و سیره آنها درس بگیریم همان‌طور که خداوند برای پیامبر ابزار یعنی قرآن کریم و راه را نشان داد و کاری کرد که جامعه جاهلیت عرب را به یک جامعه متمدن اسلامی تبدیل شد.

وی افزود: عقل و تفکر وقتی باشد نتیجه‌اش ایمان به غیب است و غیب همان خداوند و پیامبران و قیامت است. ایمان و عقیده به غیب زمانی خودش را نشان می‌دهد که در عمل و اخلاق و زندگی نشان دهد در غیر این صورت یک ادعا است و باور نیست.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: اگر انسان بداند و باور کند حساب و کتابی در راه است، کار حرام انجام نخواهد داد و اگر ایمان در فرد باشد در عمل خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برای تقویت دین باید باور کنیم و این باور ریشه در دل انسان‌ها دارد دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند، درعمل او مشخص می‌شود چرا که دل هم مرکز تعقل، فهم و هم مرکز عشق و محبت  است

 نماینده ولی‌فقیه در استان تشریح کرد: چه کاری انجام دهیم تا باور، معنویت، بصیرت، دین و عقیده را تقویت کنیم؟ راهکار آن ریشه در دل دارد و باید با دل کارکرد امام سجاد در دعای وداع با ماه مبارک رمضان می‌فرماید: «ماه رمضان ویژگی‌های بسیار زیادی دارد یکی از آن این است که دل رقیق و نازک شده و آماده پذیرش عفو شد و باخدا ارتباط برقرار کرده است و نتیجه خود را در عمل نشان می‌دهد که دلی که باخدا ارتباط برقرار می‌کند از شیطان دور می‌شود و در نتیجه گناه کم می‌شود».

وی افزود: اگر هنر داشته باشیم و با دل کار کنیم کاری اثربخش انجام داده‌ایم وگرنه کار ماندگار نمی‌شود؛ و مرکز همت و احترام دل باشد؛ دل در معارف اسلامی مرکز تعقل و فهم و هم مرکز عشق و محبت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • دلیل اهتمام امام صادق(ع) به فعالیت‌های علمی و شاگردپروری
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • سلیمی تراکتور را رفت و برگشت کرد!(عکس)
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند