Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:47:29 GMT

فروشندگان لوازم خانگی تسلیم بازار شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۱۶۹

فروشندگان لوازم خانگی تسلیم بازار شدند

مشهد- ایرنا- رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: به دلیل افزایش قیمت این لوازم و کاهش خرید مردم، فروشندگان قیمت را تا 15 درصد کاهش داده و برخی نیز آنها را زیر قیمت مصوب می فروشند.

رضا رزقیان مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رکود بازار باعث شد سه شرکت تولیدی لوازم خانگی در مشهد قیمتها را کاهش دهند تا شاید لوازم خانگی آنها به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در شرایط کنونی هم توان خرید مردم کاهش یافته و هم بازار از لوازم خانگی با برندهای داخلی و خارجی اشباع شده است لذا گران فروشی گزینه خوبی برای فروشندگان نیست و آنان تلاش می کنند با کاهش قیمتها و برگزاری جشنواره های فروش، جنس خود را بفروشند.
وی گفت: 30 درصد از لوازم خانگی که در این شهر به فروش می رسد مربوط به نمایندگی های برندهای خارجی بوده و باقی آنها تولیدات داخلی است.
رزقیان مقدم افزود: تولیدکنندگان داخلی کالاهای خوبی به مردم عرضه می کنند به نحوی که کالای آنان از نظر خدمات پس از فروش و کیفیت، مشابه تولیدات خارجی است و مردم نیز رغبت بیشتری به خرید لوازم خانگی ایرانی دارند.
وی در پاسخ به سوالی در باره امتناع فروشندگان از عرضه لوازم خانگی که به قیمت های قبلی خریداری کرده بودند اظهار داشت: فروشندگان دیگر قادر به احتکار یا امتناع از فروش نیستند زیرا بازرسان اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت به شدت این موضوع را تحت نظارت قرار داده اند.
وی گفت: فروشندگانی که انبار ذخیره لوازم خانگی دارند، در صورتی که انبار خود را در سامانه جامع انبارهای کشور ثبت نکرده باشند، انبار آنها به عنوان انبار احتکار کالا محسوب شده و طبق قانون با آنان برخورد می شود.
رزقیان مقدم افزود: رسانه ها می توانند به کمک فروشندگان لوازم خانگی آمده و با تبلیغ برندهای داخلی و اعلام تخفیفاتی که آنها برای لوازم خانگی در نظر گرفته اند، بازار را رونق دهند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: تمرکز فروش لوازم خانگی در این شهر در مجتمع تجاری اطلس، مجتمع تجاری امیر، سرای بلور، خیابان امام رضا (ع) و خیابان سناباد است و 900 واحد صنفی از این اتحادیه پروانه کسب دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت: در پی نوسانات نرخ ارز و رکود بازار، از ابتدای امسال تاکنون 70 واحد فروش لوازم خانگی در مشهد پروانه کسب خود را باطل کرده اند.

* تشکیل پنج پرونده احتکار و گران فروشی لوازم خانگی
کارشناس مسئول رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در پی نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت کالا، برخی فروشندگان لوازم خانگی از عرضه کالا امتناع یا برای کسب سود بیشتر کالا را احتکار کردند.
مهدی مقدسی افزود: در این تغییرات قیمت، برخی فروشندگان که خرید لوازم خانگی آنها مربوط به سال های قبل و به قیمت آن زمان بود، از عرضه کالا خودداری کرده و تصمیم داشتند به قیمت امسال بفروشند.
وی اظهار داشت: امتناع از عرضه لوازم خانگی باعث شد بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت وارد عمل شوند و متخلفان در این زمینه را شناسایی کنند.
وی گفت: در این راستا طی چند ماه گذشته چهار پرونده احتکار یا امتناع از عرضه 30 هزار قلم انواع لوازم خانگی در استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
مقدسی افزود: کالاهای احتکار شده پس از ضبط به منظور فروش با قیمت مصوب در اختیار تعدادی از واحدهای صنفی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: یکی از واحدهای صنفی نیز کالاهای احتکار شده را بیشتر از قیمت مصوب به فروش رساند که با وی به عنوان گران فروش برخورد قانونی شد و پرونده ای به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در این زمینه تشکیل گردید.
وی کاهش قیمت در حوزه لوازم خانگی را قابل پیش بینی دانست و گفت: افزایش قیمت به صورت لجام گسیخته و کاهش خرید مردم منجر به رکود تورمی می شود و در این شرایط فروشندگان چاره ای جز کاهش قیمتها ندارند.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد لوازم خانگي بازار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

 سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود  که به دستور استاندار فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد.

 نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟