Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@13:23:27 GMT

کشف یک معدن بزرگ نقره در چین

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۱۹۹

 دولت چین اعلام کرد: یک معدن بزرگ نقره در مرکز این کشور کشف شده است که حجم تقریبی ذخایر آن ۱۵۰۰ تن برآورد می‌شود.

چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نقره در جهان محسوب شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که این معدن جدید توسط زمین‌شناسان در استان «هنان» این کشور کشف شده است.

بنا به اعلام اداره اکتشافات زمین‌شناسی و توسعه معدنی استان هنان چین اکتشاف معدن نقره بخشی از اکتشاف منطقه‌ای است که ۲۸۰ هزار تن سرب و ۳۲۰ هزار تن قلع در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز یک معدن بزرگ نقره با ذخایر تقریبی ۲۶۶۱ تن در استان «تنگبای» این کشور کشف شده بود.

بنا به گزارشی که اخیرا توسط موسسه نقره در آمریکا منتشر شده است، طی سال‌های پیش رو چین هم در بخش صنعتی و هم در بخش استخراج نقره نقش بسیار مهمی را در بازار جهانی این فلز بازی خواهد کرد.

بنا به این گزارش چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نقره در جهان است به گونه‌ای که ۱۸ درصد کل تقاضای نقره در جهان از طرف چین است.

در این گزارش چین سومین کشور تولیدکننده نقره در جهان معرفی شده است، سال گذشته میلادی پکن از کشف یک معدن طلا با حجم ذخایر حدود ۲۲ میلیارد دلار خبر داد. طول این منطقه کشف‌شده که رگه‌های طلا دارد و عرض آن هم ۶۷ متر عنوان شده است. 

دانشمندان بر این باورند که در صورتی که با ظرفیت کامل از این معدن طلا استخراج شود، می‌توان ۴۰ سال در آن فعالیت کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معدن جهان بازی پکن دلار چین معدن نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق ایران در بیش از ۲۰ کشور جهان
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی