Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نصرالله بازگیران، معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: توسعه پایدار جوامع با محوریت نیروی انسانی محقق می‌شود و نیروی انسانی بدون کسب مهارت امکان دستیابی به این امر را ندارد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر امر تولید و اشتغال اظهار داشت: در این راستا شعار سال نیز حمایت از کالای ایرانی مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور باید نیروی انسانی ماهر و توانمند به جامعه تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازگیران ادامه داد: چالش‌های امروزه در کسب مهارت‌های فنی شرایط موجود و کیفیت است.

وی افزود: هنرستان‌های فرسوده، کمبود تجهیزات و عدم امکان به روزرسانی تجهیزات، تغییر سرفصل‌ها و کتب از عمده مشکلات هستند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تا سال ۱۴۰۰ باید ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و مهارتی هدایت شوند این در حالی است که فضای فیزیکی و تجهیزات هنرستان‌ها متناسب با نیاز جامعه نیست و از طرفی اولیا نیز مشارکت کمتری در این راستا دارند.

بازگیران بیان کرد: توسعه و ارتقا کیفی هنرستان خرم آباد نیازمند تجاری سازی است که با معرفی یک سرمایه گذار به ین هنرستان یا استفاده از ظرفیت فرهنگیان بازنشسته این امر امکان پذیر است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت و توانمندی هنرجویان و کارگاه‌های هنرستان‌ها در سطح استان تاکید کرد.

انتهای پیام/د

۱۶۰ هنرستان فنی ومهارتی در لرستان وجود دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین درویشی عصر سه شنبه در شورای هماهنگی بخش تعاون استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و موفقیت‌های این اداره کل در دولت سیزدهم گفت: آموزش و تقاضامحوری در حوزه تولید و اشتغال باید زودبازده باشد.

درویشی با اشاره به اینکه ۱۹ گروه هدف داریم که آموزش‌ها توسط ۲۰ مرکز دولتی و ۲ هزار و ۵۸۳ آموزشگاه آزاد انجام می‌شود، تصریح کرد: آموزش برای ارتقای مهارت‌افزایی شاغلان در اولویت قرار گیرد.

وی خواستار تشکیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کنار صنایع شد و افزود: ۹۰ درصد آموزش جدید را با کمک بخش خصوصی اجرا می‌شود.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه از تدوین شیوه‌نامه برنامه‌های هفته کار و کارگر خبر داد و گفت: هفته کارگر فرصتی است که بتوانیم زحمات این عزیزان را به جامعه و مردم معرفی و از تلاشگران عرصه کار و تولید تجلیل کنیم.

ابوعلی مهدی زاده تصریح کرد: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام برنامه‌های شاخص در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: در هفته کارگر سعی داریم از کارگران، کارفرمایان، خانواده‌های آنان و خانواده معزز شهدا و مدیران و واحدهای نمونه استان به نحو شایسته ای تقدیر کنیم.

کد خبر 6080132

دیگر خبرها

  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم
  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»
  • آمادگی ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری برای حضور در المپیاد ملی آموزش هنر
  • نیروی انسانی مهم ترین، اساسی‌ترین و ارزشمندترین رکن هر سازمان است
  • ضرورت تأمین زیر ساخت‌های لازم برای توانمندسازی نیروی انسانی
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی
  • شناسایی بیش از ۲۴۰ تبعه غیر مجاز در لرستان
  • منابع انسانی نیروی محرکه سازمان‌ها برای توسعه کشور هستند