Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میقانی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح راهداری زمستانه یکی از اصلی ترین طرح های ما در طول سال است.

وی با بیان این که بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه در گلستان وجود دارد، گفت: حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر از آن، راه و گردنه برف گیر است.

میقانی افزود: ۳۵۰ نیروی انسانی ساماندهی شده تا بتوانیم طرح راهداری را در بازه زمانی ۲۲ آذر تا ۲۲ اسفند ۹۷ با تجهیز ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات آماده به کار و بازسازی شده، اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مدیر کل دفتر بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به منظور شرکت در کمیته راهبردی شورای راهداری و بازدید از محورهای مواصلاتی و اقدامات لازم جهت آمادگی طرح راهداری به گلستان سفر کرد و همه این اقدامات به دلیل خدمت بهتر به مردم است.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: سازمان راهداری کشور برنامه ریزی کرده تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد ماشین آلات کشور را بازسازی کند.

میقانی افزود: یک ماشین نمک پاش مکانیزه هوشمند به قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ظرف یک ماه آینده به سیستم راهداری استان اضافه خواهد شد.

رتبه اول کشوری در کاهش تلفات جاده ای

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان بیان کرد: ماشین آماده است و باید تجهیزاتی بر روی آن نصب شود و به طرح راهداری زمستانه امسال خواهد رسید.

وی اضافه کرد: حدود هشت ماه پیش هم ۱۳ دستگاه تویوتا هایلوکس به گلستان اختصاص یافت و پیگیر تجهیزات، امکانات دیگر هم هستیم.

میقانی تأکید کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته کمبودهایی در ماشین آلات و تجهیزات وجود دارد اما سعی کردیم تا از وضعیت موجود بهترین بهره را ببریم.

وی با انتقاد از ذکر کلمه «حادثه خیز» برای برخی از مناطق استان، بیان کرد: گلستان رتبه یک کشور در کاهش تلفات برون شهری را دارد این درحالی است که کشور شاهد افزایش این آمار است.

میقانی با بیان این که نباید گلستان را بلاخیز معرفی کنیم، اظهار کرد: استان معبر گردشگری است و آمار ما هم حاکی از کاهش تلفات جاده ای است و باید به آن استناد کرد.

۴۸ نقطه پرتصادف

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان افزود: ۱۲۳ نقطه دارای تصادف در استان داریم که ۴۸ نقطه پرتصادف هستند و تصادفی که برای مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اتفاق افتاد جزو آن ۴۸ نقطه نبود.

وی تصریح کرد: این نقطه در ۳۰ ماه گذشته یک فوتی داشته است ولی هر لحظه به علت بی احتیاطی کاربر جاده امکان حادثه برای هر نقطه از استان وجود دارد.

میقانی گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۵ و ۹۶ و ۹۷، نقاط بروز تصادفات منجر به فوتی در گراف ما مشخص است و این که نقطه ای بلاخیر و حادثه خیز است درست نیست زیرا نقاط به دلیل بی احتیاطی موتورسیکلت سوار و عابر پیاده کوچ می کند.

وی تأکید کرد: در محدوده راه های چهار خطه ای گرگان به سمت غرب تا ۵۴ کیلومتری، ۲۷ بریدگی وجود دارد که برای سهولت رفت و آمد روستاییان ایجاده شده است.

میقانی با بیان این که تعدادی از آن ها پرتردد و بسیاری هم کم تردد هستند، ادامه داد: در خصوص این بریدگی ها پیگیری هایی صورت گرفت و در جلسه ای با حضور ریاست سازمان راهداری، ریاست شرکت ساخت و ساز حمل و نقل و استاندار گلستان مقرر شد که این نقاط در سال ۹۷ و ۹۸ ایمنی سازی شوند.

وی اضافه کرد: ۲۰ نقطه تفکیک شده که ۱۰ دوربرگردان توسط شرکت ساخت و توسعه و ۱۰ تا هم توسط راهداری انجام می شود که البته آن ها به کمیسیون ایمنی رفته و اولویت بندی شده است.

ایمن سازی دوربرگردان ها

میقانی بیان کرد: دوبرگردان های ورسن، حکیم آباد، زینب آباد، کمربندی علی آبادکتول، پشمک پناده در محور مینودشت- گنبد، کارخانه آرد زاهدی، سعدآباد خان ببین، قره سو در محور گنبد به آزادشهر، ده حسن خان محور گنبد به مینودشت و اسلام آباد در محور گنبد به مینودشت را ایمنی سازی خواهیم کرد.

وی گفت: این نقاط با تیم مشترک پلیس، راهداری، استانداری و راه و شهرسازی انتخاب شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: دوربرگردان لردگاز را شرکت ساخت و توسعه و ورسن را راهداری شروع کرده و قدم قدم پیش می رویم.

وی تأکید کرد: برای ایمن سازی هر دوربرگردان دو میلیارد تومان هزینه نیاز است و ما به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که

میقانی با بیان این که ۴۵ درصد ورسن اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: از ظرفیتی و نیروهای انسانی خود برای این کار استفاده می کنیم و البته نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و بالا بردن همکاری مردم و ضرورت توجه به ایمنی خود قابل توجه است.

کد خبر 4482883

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری استان مرکزی از آغاز به کار گسترده ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهرداد جهانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 860 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 56 پروژه عمرانی در حوزه فعالیت‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جاده‌های استان مرکزی پیش بینی شده است. به طور حتم میزان تخصیص منابع مالی در سرعت اجرایی طرح‌ها نقش به‌سزایی دارد.

وی افزود: فعالیت گسترده‌ 56 پروژه‌های عمرانی در حوزه نگهداری راه‌ها، توسعه ابنیه فنی، ارتقاء ایمنی، ساخت راه‌های روستایی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، احداث و تکمیل ساختمان راهدارخانه‌ها، پلیس راه‌ها، سوله‌ها و پایانه‌ها و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در سال 1403 آغاز شده است که امیدواریم با تحقق این امر شاهد رضایت‌مندی حداکثری مردم از خدمات دولت باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اتمام طرح‌های راهداری زمستانی و نوروزی و مساعدشدن نسبی شرایط آب و هوایی، براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، فعالیت تعداد زیادی از پروژه‌های مهم عمرانی در حوزه فعالیت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح جاده‌های استان آغاز شده است که در فاز نخست 56 طرح در دستور کار قرار دارد.

جهانی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام این اداره کل بیان کرد: طرح‌ها شامل هشت پروژه لکه گیری و روکش آسفالت، هشت پروژه ابنیه فنی، شش پروژه ساخت راه روستایی، 11 طرح بزرگ ایمنی، 15 طرح راهداری محوری، یک پروژه ترافیکی و هفت پروژه ساخت و توسعه راهدارخانه‌ها، سوله‌ها، پلیس راه و پایانه بار در سطح استان مرکزی است که تا پایان اردیبهشت ماه امسال تعداد این کارگاه‌ها به بیش از دو برابر می‌رسد.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و گفت: مهم‌ترین و شاخص‌ترین اولویت و خط قرمز مدیران، مهندسین، کارشناسان و راهداران استاننیز افزایش سطح ایمنی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از آن است که به منظور تحقق این امر به طور شبانه روزی فعالیت‌ها و خدمات راهداری در حال اجرا است، چراکه پیگیری امور تا حصول نتیجه تکلیف و وظیفه ذاتی مجموع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • ماشین آلات راهسازی سایر استان‌ها برای بازگشایی مسیرهای سیستان و بلوچستان بکارگیری شدند
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی