Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز از برنامه محوری به عنوان مهمترین رویکرد اصلی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: تخصیص بودجه به کانون های مساجد براساس برنامه های ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام کاظم شکری» طی نشست صمیمانه با مسئولان اداره های فرهنگی و ارشاد استان البرز و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد، که روز گذشته (۲۰ آذر) در سالن جلسات دبیرخانه کانون های مساجد البرز برگزار شد، گفت: متناسب با رویکرد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر مبنای برنامه محوری، کانون هایی از تخصیص بودجه بهره مند می شوند که برنامه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: متناسب با روند رو به رشد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، برپایی 2 برنامه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و انقلاب به روایت هنر در سطح کشوری بر عهده استان البرز گذاشته شده است.

 

به گفته حجت الاسلام شکری، نشست هایی که پیرامون گرامیداشت چهل سالگی انقلاب در مساجد به همت کانون های فرهنگی هنری برپا می شود یکی از جمله برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد البرز است.

 

وی خاطرنشان کرد: برپایی مسابقه بهترین ایده و تحلیل از نقش بانوان در برپایی انقلاب و تداوم آن نیز از دیگر محورهای برنامه ریزی شده به منظور تبیین انقلاب اسلامی است.

 

وی با در نظر گرفتن اهمیت تبیین آرمان های نظام اسلامی مطرح کرد: هدف از برپایی مسابقه بهترین طرح و ایده در خصوص نقش بانوان در عرصه شکل گیری انقلاب، مشارکت حداکثری مردم است.

 

حجت الاسلام شکری افزود: پتانسیل شبکه عظیم فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره مورد غفلت مسئولان و کارشناسان فرهنگی است و این مهم تنها با باور به جایگاه کانون های مساجد در پیشبرد برنامه های فرهنگی مرتفع می شود.

برپایی سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

 

از دیگر محورهای اصلی در این نشست موضوع برپایی سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان بود که در این رابطه حجت الاسلام شکری گفت: برمبنای توانمندی کانون های مساجد در شهرستان های استان البرز به واسطه مدیریت و نظارت مدیران کارآمد اداره های فرهنگ و ارشاد استان، جشنواره مدهامتان برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز تصریح کرد: ظرفیت عظیم 386 کانون فرهنگی هنری مسجد ایجاب می کند در قالب ستادهای مشترک در سطح استان این جشنواره در هر یک از شهرستان های البرز برپا شود.

 

وی با نظر بر همراهی و همکاری خانه های نور در برپایی جشنواره قرآنی مدهامتان، افزود: در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد 28 خانه نور فعالیت دارند که متولی برنامه های قرآنی هستند.

 

راه اندازی کمیته انتصابات مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با تاکید بر ضرورت انتصاب مدیرانی شایسته و توانمند در عرصه کانون های مساجد، مطرح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در امر احیاء و پویایی کانون ها، راه اندازی کمیته انتصابات است.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: راه اندازی کمیته انتصابات، یکی از اقدامات شایسته و موثر در دبیرخانه با هدف نظارت بر عزل و نصب مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی توضیح داد: انجام مصاحبه با مدیر منتخب یکی از محورهای اصلی در کمیته انتصاب مدیران است که بر اساس پس از معرفی مدیر از طرف مسجد باید نظر کمیته انتصابات برای مدیریت آن فرد جلب شود.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي خراسان جنوبی بیرجند استان بوشهر مشهد خبرگزاری شبستان عربستان روزنامه بازدید دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه محوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد

به گزارش معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمد خانی در نشست اعضای شورای اندیشه‌ورز اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: اوقات فراغت را نباید مخصوص تابستان بدانیم. تلاش ما این است که این مهم را در جلسات مختلف مطرح کنیم که مقداری جا افتاده و پیش‌نویسی هم در این ارتباط ذیل سند تحول تهیه شده است که در هیئت دولت تصویب خواهد شد و ناظر بر اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان و در طول سال تحصیلی است.

وی به میدان‌داری گروه‌های مردمی در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هر کدام از گروه‌هایی که از دستگاه‌های حاکمیتی مجوز دارند می‌توانند در این زمینه شریک آموزش و پرورش باشند.

خانی افزود: تلاش برای نمایاندن چهره و فضای مدرسه به‌عنوان یک محیط جذاب، هدف‌گذاری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای مشارکت دانش‌آموزان، توجه به هویت ملی دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت با هدف کشف استعدادها، برگزاری اردوهای یک‌روزه با هدف ایجاد شور و نشاط، به کارگیری روحانی مربی آموزش‌دیده در برنامه فرهنگی تربیتی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان از دیگر ویژگی‌های ممتاز اوقات فراغت ۱۴۰۳ به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: محور برنامه‌های اوقات فراغت براساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیتی شامل زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای و اعتقادی، عبادی و اخلاقی برنامه‌ریزی شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی، هنری، ادوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۱ کارویژه برای امسال تعریف شده است، گفت: غیر از مدارس بسیاری از پایگاه‌ها و مجتمع‌ها و کانون‌ها و حتی ظرفیت‌های عشایری و مساجد به عنوان موقعیت‌ها و مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده‌اند.

خانی گفت: ۴۶۶ مجتمع و سال ورزشی، ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۹۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان درمانی، ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی، ۲۰ هزار مدرسه، ۴۹۰۴ تشکل دانش‌آموزان شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، ۶۹۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

ثبت‌نام اوقات فراغت در نورینو انجام می‌شود

وی با تاکید بر اینکه موضوع استفاده از ظرفیت‌های اولیای دانش‌آموزان مورد توجه است، گفت: ثبت‌نام اوقات فراغت در سامانه نورینو انجام می‌شود.

به گفته خانی، اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، برنامه عمومی و همگانی ۷*۷، اردوهای راهیان نور غرب، اردوهای راهیان پیشرفت، طرح دانا (شوراهای دانش‌آموزی)، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، طرح استعدادیابی ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین ۱۱ کارویژه برنامه‌ریزی‌شده امسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان