Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@17:23:17 GMT

شناسایی ۴۲ آسیب در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۴۹۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه ۴۲ عنوان آسیب دیدگی در کشور شناسایی شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم این آسیب ها را کنترل و سپس کاهش دهیم.

به گزارش مهر، محمدباقر الفت صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: از ده سال گذشته در قوه قضاییه ساختاری به منظور پیشگیری از جرایم تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در معاونت اجتماعی و پیشگیری رویکرد اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: قوه قضاییه باید سرمایه اجتماعی مناسبی برای فعالیت های خود داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه اعتماد مردم و احکام مناسب در ایجاد نظم و انضباط جامعه تاثیر فراوانی دارد، گفت: اگر به دنبال جامعه ای همراه با آسایش هستیم مردم باید به قوه قضاییه اعتماد ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتظار جامعه این است که دستگاه قضایی عملکرد مناسب و تسریع در دادرسی داشته باشد و در این راه از ابزارهای روز استفاده کند، عنوان کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر نتایج خوبی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی داشته ایم و موضوعاتی همچون طلاق، حاشیه نشینی و مواد مخدر به صورت جدی پیگیری می شود.

الفت با اشاره به اینکه متاسفانه آسیب دیدگی در کشور ما زیاد است، بیان کرد: از زمان پایان جنگ تحمیلی آسیب دیدگی در کشور ایران افزایش و تحت عناوین مختلف عمق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۴۲ عنوان آسیب دیدگی در کشور شناسایی شده است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این آسیب ها را کنترل و سپس کاهش دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه علاوه بر مباحث اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز تکالیفی برای قوه قضاییه تعیین شده است، افزود: حمایت های حقوقی و قضایی از سرمایه گذاران و مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله اقدامات اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه سعی دارد موانعی که برای سرمایه گذاران وجود دارد را حذف کند و رفع فقر و بیکاری و اختلاف طبقاتی جامعه مرتفع شود.

الفت با بیان اینکه بازرسی های دوره ای از استان ها انجام می شود و فعالیت همکاران در حوزه های مختلف مورد بازرسی قرار می گیرد، گفت: قوه قضاییه سعی بر این دارد که همواره نظارت ها به صورت جدی پیگری شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قوه قضاییه معاون پیشگیری وقوع جرم آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از حمایت‌های خالصانه مردم نجیب ایران زمین و دیدگاه‌های قاطع اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا در اجرای "طرح نور" قدردانی و تشکر کرد.

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرح نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازی جامعه با اجرای" طرح نور" بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناخت بیشتری از دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روز‌های آینده چند پرونده مهم از باند‌های تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های روسای محترم جمهور و قوه قضاییه، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایر نهاد‌های مسئول نشان دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در شهر‌ها نشان دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمت هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهاد‌های متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاه‌های مسئول روند هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • ببینید | بخش چهارم صحبت‌های مهم رئیس قوه قضاییه در رابطه با آسیب های اجتماعی