Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به آخرین دستاورد‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: در موضوع ارتباط با صنعت و کارآفرینی ارتقا پیدا کردیم. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد علی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور به مناسبت نوزدهمین دوره هفته پژوهش و فناوری به آخرین دستاورد‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله دستاورد‌ها چاپ ۱۴۳۹ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی، ۹۰۰ مقاله در مجلات اسکوپوس، ۱۵۲۶ مقاله در مجلات آی اس سی، ۷۰۶ مقاله در مجلات ISI و اختتام ۴۱۶ طرح داخلی در دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تولید و فروش بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب الکترونیکی درسی دانشگاه (نسخه موبایلی) در قالب اپلیکیشن کتاب‌خوان دانشگاه و انتشار ۸۶ عنوان کتاب جدید درسی و فرادرسی را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور عنوان کرد.
اخذ کد شناسگر بین المللی دیجیتالی برای نشریات علمی
معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام نور با اشاره به اقدام شاخص معاونت پژوهشی در تحول کیفی نشریات علمی، از اخذ کد شناسگر بین‌المللی دیجیتالی «DOI» برای نشریات علمی به زبان انگلیسی و عربی دانشگاه خبر داد.
وی افزود: «DOI» در مرحلۀ اول از پاییز امسال به کلیۀ نشریات دارای درجۀ علمی و نشریات انگلیسی و عربی اختصاص یافت و امکان جستجو و دستیابی سریع‌تر در موتور‌های جستجوی الکترونیکی را فراهم آورده است.
وی هدف از اخذ این کد را تحقق اهداف عالیه پژوهشی دانشگاه به منظور گسترش کیفی و ارتقاء موقعیت بین‌المللی نشریات دارای درجه علمی (فارسی، انگلیسی و عربی زبان) دانست و ابراز امیدواری کرد: این امکان در سال آینده موجب شناسایی بیشتر نشریات و مقالات علمی و افزایش ضریب تأثیر و اعتبار علمی دانشگاه پیام نور شود.
کریمی با اشاره به «نمایه سازی مقالات علمی در پایگاه بین المللی Scopus»، گفت: این اقدام در راستای سیاست‌های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ارتقاء کیفی نشریات و نمایه سازی آن‌ها در پایگاه هـای معتبـر علمی، صورت گرفت.
معاون فناوری و پژوهش با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور بیش از ۷ همایش ملی در رشته‌های مختلف را در سطح کشور برگزار و یا حمایت کرده است، اظهار داشت: اخذ مجوز علمی-پژوهشی برای سه نشریه "زبان شناسی اجتماعی"، "دراسات الحدیث فی النهج البلاغه" و نشریه انگلیسی "Control and Optimization in Applied Mathematics" از دیگر اقدامات دانشگاه در حوزه پژوهش بوده است.

ارتقای دانشگاه در بخش ارتباط با صنعت و کارآفرینی
وی به ارتقای دانشگاه پیام نور در بخش ارتباط با صنعت و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: اجرای ۲۰ طرح ارتباط با صنعت، برگزاری ۵ استارت آپ طی سال گذشته، ثبت ۳ اختراع توسط اعضای علمی دانشگاه، ثبت ۳ شرکت دانش بنیان در سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۶، افزایش تعداد هسته‌ها، واحد‌ها و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و نوآوری دانشگاه به ۱۰۵، افتتاح و راه‌اندازی ده مرکز نوآوری در ده استان کشور، برگزاری یک رویداد "ایده شو" در سطح ملی و برگزاری نخستین همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان، فرصت‌ها و چالش‌ها و نقش آن در توسعه کشور در دانشگاه پیام‌نور چابهار از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه در این حوزه بوده است.

تقویت زیرساخت‌های مرکز آزمایشگاه‌های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور
کریمی در خصوص تقویت زیرساخت‌ها و امکانات مرکز آزمایشگاه‌های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور نیز گفت: بهینه سازی و به روز رسانی سامانه جامع شبکه آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور (شاپنا) بر اساس نیاز‌های دانشگاه، ایجاد مقدمات برای استقرار نظام ایزو، HSE و استاندارد در آزمایشگاه‌های مرجع استان ها، ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به دانشجویان درون استانی و بین استانی و ارائه خدمات تحقیقاتی به مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور و سایر موسسات و متقاضیان خارج از دانشگاه و ایجاد درآمد طی سال گذشته در این مرکز تحقق یافت.
راه اندازی، تقویت و به روز رسانی نرم افزار‌ها و سامانه‌های حوزه فناوری اطلاعات محمد علی کریمی دیگر اقدامات دانشگاه پیام نور در حوزه فناوری اطلاعات را «راه اندازی و پشتیبانی از سرویس آنتی ویروس دانشگاه با هزینه بسیار کمتر از قبل و نیز مدیریت یکپارچه در سطح کشور و برای حدود ۲۵۰۰۰ رایانه دانشگاه»، «یکپارچه سازی حضور و غیاب پرسنل دانشگاه در تمامی مراکز و واحد‌ها با رویکرد اتصال آن به سیستم یکپارچه اداری و مالی (بالا به آن اشاره شده است) جهت افزایش شفافیت مالی و کاهش هزینه دانشگاه»، «اتصال به شبکه زیرساخت جدید دولت»، «اجرای سرویس پخش آنلاین کنفرانس یادگیری الکترونیکی دانشگاه با امکان برگزاری کنفرانس اینترنتی همزمان»، «طراحی و پیاده‌سازی سامانه فروش اینترنت و آنتی وبروس»، «نگهداری، پشتیبانی، توسعه و بروزرسانی سامانه شبکه جامع آزمایشگاه‌های دانشگاه (شاپنا)»، «طراحی، توسعه، پشتیبانی و بهره‌برداری از سامانه فروشگاه اینترنتی کتب دانشگاه»، «توسعه سامانه آراء (رای گیری) دانشگاه و برگزاری چندین دوره رای‌گیری در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه»، «توسعه و به روز رسانی و ایجاد امکان جدید در سامانه دوره‌های آموزش آزاد دانشگاه (OTC)» و «راه‌اندازی، استقرار، نظارت فنی و پشتیبانی اجرای سامانه جامع اداری، مالی و عمرانی دانشگاه با ۱۴ زیرسیستم» عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف

تفاهم نامه همکاری فناورانه و دانش بنیان در صنعت روانکار به‌منظور تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه بین شرکت نفت ایرانول و دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عصر روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تفاهم‌نامه همکاری فناورانه و دانش بنیان در صنعت روانکار با حضور دکتر موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مهندس اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول منعقد شد.

در این جلسه که با حضور معاون پژوهش و فناوری و برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف همچنین جمعی از معاونین و مدیران شرکت نفت ایرانول برگزار شد، دکتر موسوی طی سخنانی گفت: شرکت نفت ایرانول یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت روانکار است. وی افزود: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقا کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه مهندس اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقا کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مهندس عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول امضا شد.

در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی