Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان بابیان اینکه استان زنجان در زمینه آسیب‌های اجتماعی جزو استان‌هایی است که با کم‌ترین دغدغه در این زمینه مواجه است و این مهم را باید به فال نیک گرفت، افزود: خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه اعتیاد در جایگاه پایین‌تری قرار داشته و این خود حاکی از آن است که می‌توان زنجان را جزو پاک‌ترین استان‌ها از این حیث قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل پایین بودن مصرف مواد مخدر در استان زنجان، دین‌داری مردم این دیار و ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است، ادامه داد: آمار حاکی از آن است که در استان زنجان بیش از ۱۲۰۰ هیئت مذهبی فعال وجود داشته و این مهم به‌عنوان ظرفیتی ارزشمند در حوزه مذهبی تلقی می‌شود که باعث شده از زنجان به‌عنوان استانی الگو در این زمینه یاد شود.

حقیقی با تأکید بر اینکه اگر به دنبال ارائه راه‌حل و کم کردن آسیب‌های اجتماعی هستیم، باید به‌صورت عملیاتی وارد عمل شده و یکی از آسیب‌ها را به‌صورت پایلوت در استان اجرا کنیم تا بتوانیم به‌عنوان الگو در کشور مطرح شویم، اظهار کرد: اگر مسئله الگو شدن را مطرح می‌کنیم، به این خاطر است که زنجان پتانسیل لازم را برای الگو شدن داشته و در این راستا باید به‌صورت عملیاتی وارد حوزه‌های اجتماعی شویم.

وی با یادآوری اینکه در برنامه پایلوت شدن باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که با کم‌ترین هزینه بتوانیم به نتایج قابل‌توجهی دست‌یابیم، افزود: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که نه تنها در کشور، بلکه در مجامع بین‌المللی نیز به‌عنوان یک دغدغه از آن یاد می‌شود، موضوع مواد مخدر است که ایران اسلامی در این راه ۳۷ هزار شهید و جانباز داده و این مبارزه ادامه خواهد داشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه گردش مالی مواد مخدر عدد بزرگی است، به همین خاطر برای مبارزه با آن باید فرهنگ مصرف نکردن مواد مخدر را در جامعه ترویج دهیم، تصریح کرد: اگر خواهان حل ریشه‌ای مسائل به‌ویژه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستیم، باید برای مقابله با آن، برنامه کاربردی و عملی تدوین کنیم، به همین خاطر در گام اول باید از انجام کارهای موازی امتناع کرده و کارهای عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم.


وی بابیان اینکه یکی از آسیب‌های حوزه اجتماعی، موازی کاری و فعال نبودن هیئت اندیشه‌ورز در استان است، ادامه داد: یکی از تأکیدات ما در بحث فعالیت‌های اجتماعی، اهتمام به خانه‌های جوان است که در این راستا فرمانداران باید در هر شهرستان مکانی رابه‌عنوان خانه جوان تعیین و آن را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دهند تا نسبت به تجهیز آن اقدام شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه برای مطالبه گری جوانان و ارائه برنامه از سوی این قشر آینده‌ساز، خانه‌های جوان باید جدی گرفته شود، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که می‌توان در حوزه جوانان به آن عمل کرد، بحث افزایش سرانه ورزشی و سرانه مطالعه است که برای تحقق برنامه‌ها در این راستا می‌توان از ظرفیتی که در سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد، استفاده کرد.

کد خبر 4482865

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان اعتیاد فتح الله حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟