Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاي آريا- دور آخر ليگ قهرمانان اروپا با انجام 6 بازي پيگيري شد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، در مهم ترين ديدار ليورپول در گروه C ميزبان ناپولي ايتاليا بود. ليورپول که در اين ديدار نياز مبرمي به برد داشت، موفق شد با تک گل صلاح در دقيقه 34 به پيروزي برسد و جواز حضور در مرحله يک هشتم نهايي را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دقيقه هفتم بازي، اندي رابرتسون پاسي عالي براي محمد صلاح فراهم کرد اما اين وينگر مصري در کنترل توپ ناموفق بود تا يک فرصت عالي براي ليورپول از دست برود. يک دقيقه بعد، ناپولي پاسخ اين حمله را داد؛ يک پاس کات بک براي همشيک فراهم شد و ضربه اين هافبک با اختلاف نه چندان زياد از بالاي دروازه به بيرون رفت. روند حملات در اين دقايق ادامه داشت و در دقيقه نهم، ارسال الکساندر آرنولد با ضربه سر جيمز ميلنر همراه شد که البته در چارچوب نبود.
در دقيقه 14، تکل بد ويرجيل فن دايک روي پاي مرتنز باعث شد اين مدافع هلندي کارت زرد دريافت کند. در دقيقه 22، ساديو مانه توپ را درون دروازه ناپولي قرارداد اما پرچم کمک داور به درستي به نشانه آفسايد بالا رفته بود. در دقيقه 32، هندرسون اقدام به شوتزني کرد اما ضربه اش از کنار دروازه به بيرون رفت. در دقيقه 34، بالاخره حملات ليورپول نتيجه داد و محمد صلاح توانست قفل دروازه ناپولي را بگشايد؛ ستاره ليورپول با فرار از ماريو روي و فريب دادن کوليبالي، توانست از سمت راست محوطه شش قدم و از زاويه اي بسته، به توپ ضربه بزند تا دروازه ناپولي را باز کند. ناپولي پس از اين گل کمي از لاک دفاعي خارج شد و به سمت دروازه ليورچول هجوم آورد اما نتوانست موقعيتي چندان جدي روي دروازه آليسون خلق کند تا نيمه اول با پيروزي 1 بر 0 ليورپول به اتمام برسد؛ نتيجه اي که قرمزها را راهي دور حذفي ليگ قهرمانان خواهد کرد.
دو تيم بدون تغيير وارد ميدان شدند. در دقيقه 50، چيزي نمانده بود محمد صلاح گل دوم خودش و تيمش را به ثمر برساند اما ضربه اش با اختلاف کم از کنار دروازه بيرون رفت. در دقيقه 58، ضربه سر پرقدرت فيرمينو از روي خط محوطه جريمه دقيقا راهي نقطه اي از دروازه ناپولي شد که اوسپينا آن جا حضور داشت. در دقيقه 63، ليورپول باز هم در آستانه باز کردن دروازه ناپولي براي بار دوم قرار گرفت؛ اين بار ميلنر فرصت را از دست داد. ناپولي تا اين دقايق اصلا نتوانسته بود ليورپول را تحت فشار قرار دهد و شاگردان کلوپ کنترل توپ و ميدان را در اختيار داشتند. در دقيقه 75، باز هم محمد صلاح بود که مي توانست با زدن گل دوم خيال هواداران ليورپول را تا حد زيادي راحت کند اما مقاومت اوسپينا مانع او شد. دو دقيقه بعد، ساديو مانه يک فرصت طلايي براي گلزني روي پاس رابرتسون را از دست داد و اوسپينا توانست توپ را دفع کند. قرمزها در اين دقايق يکي پس از ديگري فرصت ها را هدر مي دادند. در دقيقه 79، کايخون مي توانست با استفاده از اشتباه رابرتسون از دو قدمي دروازه ليورپول بازي را به تساوي بکشاند اما ضربه اش از بالاي دروازه به بيرون رفت. در دقيقه 86، نوبت به وينالدوم رسيد تا يک فرصت گلزني را از دست بدهد. يک دقيقه بعد، ساديو مانه به طرزي باورنکردني نتوانست پاس صلاح را به گل تبديل کند. در دقيقه 92، آليسون بکر با يک دفع توپ تماشايي توانست دروازه ليورپول را نجات دهد؛ او ضربه ميليک از نزديکي دروازه را با پايش دفع کرد تا ارزش هايش را بار ديگر به رخ بکشد. در دقيقه 94، ساديو مانه ثابت کرد که قصد گلزني در اين بازي را نداشت و باز هم در تبديل کردن موقعيت تک به تک مقابل اوسپينا، ناموفق عمل کرد. البته ديگر اهميتي نداشت چون لحظاتي بعد سوت پايان بازي به صدا در آمد و اين يعني صعود ليورپول به دور حذفي ليگ قهرمانان اروپا.

در ديگر ديدار اين گروه نيز پاريسن ژرمن با گل هاي نيمار، کاواني، مارکينيوش و امباپه 4-1 از سد ستاره سرخ بلگراد گذشت. با توجه به پيروزي خفيف ليورپول، پاريسن ژرمن به عنوان صدرنشين و شاگردان کلوپ به عنوان تيم دوم به دور بعد راه يافتند. در گروه B تاتنهام موفق شد در نيوکمپ مقابل بارسلونا که تعدادي از ستارگانش از جمله مسي را روي نيمکت گذاشته بود به تساوي ارزشمند 1-1 دست پيدا کند. دمبله براي بارسلونا در دقيقه 7 گلزني کرد و لوکاس مورا در دقيقه 85 براي نماينده انگليس گلزني کرد.
بارسا تيم برتر نيمه اول بود. ميزبان اگرچه ترکيبي جديد و تا حدودي ناهماهنگ به بازي فرستاده بود اما موقعيت‌هاي خوبي براي گلزني داشت. در اولين حرکت روي توپگيري دمبله از واکر پيترز و در ادامه حرکت فوق العاده زيباي انفرادي‌اش بود که بارسا به گل رسيد. پس از اين گل تاتنهام سعي داشت گل مساوي را به ثمر برساند اما در گرفتن نبض بازي ناکام بود. اگرچه سون فرصتي طلايي داشت تا گل مساوي را در مصافي تک به تک به ثمر برساند اما سيلسن واکنشي عالي نشان داد. بارسا هم در آخرين دقيقه يک بار توسط کوتينيو توپ را به تير کوبيد تا نيمه اول با همان يک گل برتري به رختکن برود.
نيمه دوم را تاتنهام بهتر شروع کرد. سيلسن باز هم با واکنشي عالي ضربه اريکسن را راهي کرنر کرد. در ادامه هري کين يک تک به تک را به آسمان زد. بارسا علي رغم به ميدان رفتن بوسکتس در کنترل بازي مشکل داشت. از آن سو کوتينيو هم فرصت بسيار خوبي را روي پاس دمبله از دست داد. بارسا براي دقايقي کاملا تحت فشار بود و چند شوت متوالي روانه دروازه سيلسن شد که همه مهار شدند. سيلسن به تنهايي بارساي بي نظم را در بازي نگه داشته بود. موقعيت بعدي نصيب لوکاس مورا شد که ضربه سر او را سيلسن از روي خط دروازه برگشت داد. از آن سو بارسا بار ديگر توسط کوتينيو توپ را به تير کوبيد. اينتر گل مساوي را به آيندهوون زده و اين يعني تاتنهام با اين نتيجه به ليگ اروپا مي‌رود. با اين حال تعويض پوچتينو جواب داد و مورا گل تساوي را زد تا بازي بدون برنده به پايان برسد. تاتنهام صعود کرد.

اينترميلان نيز برابر آيندهوون 1-1 متوقف شد تا دو تيم بارسلونا و تاتنهام به دور يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود کنند. آيندهوون ابتدا در دقيقه 13 توسط لوزانو پيش افتاد اما ايکاردي در دقيقه 73 بازي را مساوي کرد با اين حال اين نتيجه کافي نبود و نراتزوري به دليل عملکرد در بازي هاي رو در رو مقابل تاتنهام در گروه سوم شد. در گروه A نيز دورتموند در خانه موناکو با دو گل رافائل گوئررو 2-0 به پيروزي رسيد و اتلتيکومادريد مقابل کلوب بروخه به تساوي 0-0 رضايت داد. دورتموند و اتلتيکومادريد به عنوان دو تيم برتر از اين گروه صعود کردند. ياران کاوه رضايي نيز با 6 امتياز به ليگ اروپا رفتند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ليگ قهرمانان اروپا اينتر ليورپول تاتنهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار برگشت آرسنال و چلسی با یک اتفاق تاریخی همراه بود. شاگردان میکل آرتتا موفق شدند با پیروزی ۵-۰ هم در کورس قهرمانی بمانند و هم نتیجه‌ای تاریخی را خلق کنند.

بازی در همان ابتدا با گلزنی آرسنال آغاز شد. در دقیقه ۴ لئاندرو تروسارد با پاس رایس در سمت چپ محوطه به توپ رسید و موفق شد با شوتی حساب‌شده بازی را ۱-۰ کند.

در ادامه کمی شرایط آبی‌ها بهتر شد و آنها بازی را در دست گرفتند. با این حال در خلق موقعیت مشکل داشتند و اولین موقعیت‌شان در دقیقه ۱۸ خلق شد. جایی که ضربه سر دیساسی با اختلاف نه‌چندان کم به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۵ ضربه جکسون به پای گابریل برخورد کرد و به شکل خطرناکی به تیر دروازه خورد و به بیرون رفت.

لحظاتی بعد هاورتز در مقابل دروازه چلسی به توپ رسید اما ضربه‌اش را پتروویچ با یک سیو زیبا دفع کرد.

در ادامه هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا نیمه اول با همان گل دقایق ابتدایی به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم باز هم آرسنال بود که به گل رسید. در دقیقه ۵۲ ضربه رایس با برخورد به مدافعان منحرف شد و در نزدیکی دروازه به وایت رسید تا او هم گل دوم را به ثمر برساند.

پنج دقیقه بعد با پاس زیبای اودگارد از میانه میدان هاورتز در موقعیت عالی‌ای قرار گرفت. او در مصاف با کوکوریا و پتروویچ پیروز بود و موفق شد دروازه را برای بار سوم فرو بریزد.

در دقیقه ۶۱ جکسون با رایا تک به تک شد اما ضربه‌اش به تور کنار دروازه برخورد کرد.

چهار دقیقه بعد یک بار دیگر هاورتز به گل رسید. او با پاس ساکا در مقابل دروازه صاحب توپ شد و به راحتی توانست گل چهارم را بزند.

در دقیقه ۷۰ روی حرکت تیمی بازیکنان آرسنال بن وایت در سمت راست محوطه جریمه با ضربه‌ای روی پا به شکلی زیبا توپ را از روی سر پتروویچ وارد دروازه آبی‌ها کرد.

در ۲۰ دقیقه پایانی آرسنال بازی را در اختیار داشت و چند حمله نصفه و نیمه دیگر هم خلق کرد اما موفق به گلزنی نشد تا بازی با همان پنج گل به پایان برسد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود به فینال آسیا با دردسری به نام ازبکستان | خودمان کارمان را سخت کردیم!
  • الگری: یوونتوس چه چیزی برای رقابت با اینتر کم دارد؟ از مسئولان باشگاه بپرسید
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود
  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • اورتون ۲-۰ لیورپول: کلوپ بدون قهرمانی می‌رود!
  • لوریان ۱-۴ پی‌اس‌جی: پاریس روی دوش امباپه و دمبله
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!