Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:15:12 GMT

موافق حجم بالای برپایی کنسرت ها در رامسر نیستم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۷۷۲

موافق حجم بالای برپایی کنسرت ها در رامسر نیستم

حجت الاسلام سید جعفر رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از برگزاری حجم بالای کنسرت در این شهر گفت: دلیل برگزاری حجم بالای کنسرت رویکرد فرهنگی دولت در شهر گردشگری بوده تا فضای بازتر را ایجاد کند و ارتباطی به دستگاه های مذهبی و معنوی شهر مانند حوزه ها و امام جمعه ندارد و مسیری برای دریافت مجوز در اداره کل ارشاد دارد که طی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان امام جمعه موافق برگزاری کنسرت در حجم بالا نیستم و تصمیم گیری در حوزه های مختلف متناسب با نیاز جامعه بوده و در این شهر در زمانی که پیک مسافر و گردشگر وجود دارد حجم بالای کنسرت پاپ که به نوعی کار فرهنگی تجاری تلقی می شود نیاز نیست.

 رضایی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر و استان باید در این خصوص توجه تا متناسب با نیاز جامعه مجوزات را صادر کنند و در حوزه توسعه فرهنگ موسیقی و هنری کشور ما صاحب ظرفیت موسیقی پاپ نبوده و باید به موسیقی سنتی و ترکیبی بها داده شود. 

وی گفت: کنسرت ها سبب توسعه نشاط اجتماعی بوده و توسعه موسیقی باید بصورت یک جانبه دنبال نشود و در مناسبتها کنسرت های فاخر سنتی اجرا شود تا به صورت متوازن تصمیم گیری و اجرا شود.

امام جمعه رامسر بی حجابی را سبب ناهنجاری اجتماعی عنوان کرد و افزود: بی حجابی زیبنده نظام و جامعه اسلامی نیست و بسیاری از مسائل مربوط به فرهنگ عمومی یک شهر نیست و در تمامی نقاط کشور وجود دارد و ریشه در فضای فرهنگی در کل کشور دارد و صدا و سیما و رسانه ها و توسعه و گسترش شبکه های ماهواره ای و در دسترس بودن آن برای مردم بدون نظارت و فیلتر خاصی سبب تاثیر گذاری بر جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه زنان متدین و با حجاب اهل گشت و گذار در کوچه و خیابان نیستند و به لحاظ کثرت نشان می دهند که رامسر شهر با حجابی است گفت: حضور افراد متدین در فضاهای تفریحی و ایجاد فضای مناسب توسط مسئولان و امر به معروف و نهی از منکر سبب کاهش بی حجابی شده و فرهنگ عمومی جامعه در عفاف و حجاب جدی تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه با همه ظرفیتها و پتانسیلها، نیروهای ارزشی و معنوی در توسعه فرهنگی شهر کوشا باشیم تصریح کرد: رامسر شهر گردشگری بوده و ورود و خروج افراد با سلایق و تفکرات و نگاه های متفاوت باعث میشود یک شهر گردشگری در مسیر آسیب های فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد که باید با کمک اندیشمندان و فعالان عرصه رسانه و فرهنگ بتوانیم ثبات و وضعیت ثابتی از نظر فرهنگی ایجاد کنیم و سرمایه فرهنگی و اجتماعی را حفظ کرده و از آسیبهای اجتماعی نجات دهیم. 

امام جمعه رامسر درباره عملکرد شورای فرهنگ عمومی گفت: از زمان شروع خدمتم با یک حالت گنگ، فشلی، بی حالی و بی رمقی در جلسات شورای فرهنگ عمومی مواجه شدم و به لحاظ ساختاری مسائلی وجود داشت که در بدو امر تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی دچار تزلزل بود و با رویکرد جدید این جلسات بصورت منظم انجام می شود.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی به صورت مشخص مسئله خاصی را دنبال نمی کند و در شکل دهی و ساختار آن کوشا هستیم و در جلسات موضوعات بر اساس آیین نامه و دستور العمل جدید جلسه تعیین و تبادل نظر می شود.

رضایی خاطر نشان کرد: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی نیاز به زمان دارد تا از لحاظ ساختاری آن را کاربردی کنیم و پس از گذشت چندین جلسه بسیاری از اعضای موثر و اصلی آن در جلسات شرکت نمی کنند که نیازمند ثبات و توجه اعضا جهت تحلیل و بررسی مسائل فرهنگی شهر هستیم.

کد خبر 4482921

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه رامسر رامسر کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه