Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@22:46:26 GMT

فروش جلیقه زرد در مصر محدود شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۷۹۰

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، آخرین خبرها در این خصوص از حساسیت مقام‌های مصری نسبت به فروش جلیقه‌های زرد در بازار مصر حکایت دارد. تعدادی از کسبه و فروشندگان در قاهره، پایتخت مصر اعلام کرده‌اند که فروش جلیقه‌های زرد با محدودیت مواجه شده و ماموران پلیس بر خرید و فروش این محصول نظارت ویژه اعمال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از خرده‌فروشان در بازار قاهره نیز به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که فروش این جلیقه‌ها بدون مجوز امکان‌پذیر نیست. یکی از فروشندگان می‌گوید: «برای فروش جلیقه‌های زرد رنگ باید از سوی کلانتری محل چراغ سبز دریافت کنیم.»

صاحب یک مغازه کوچک در نهایت راضی می‌شود یک جلیقه زرد به خبرنگار فرانسوی بفروشد اما بلافاصله پس از آن می‌گوید: «سریع پنهانش کنید! فروش این جلیقه‌ها از خرید و فروش مواد مخدر خطرناک‌تر است.»

فروشنده دیگری می‌گوید که مقام‌های امنیتی از آنها خواسته‌اند فروش جلیقه‌های زرد رنگ را متوقف کنند. به گفته این فروشنده «آنها می‌ترسند که تظاهرات فرانسه به اینجا هم سرایت کند.»

از سوی دیگر، تعدادی از شرکت‌های وارد کننده کالا در مصر نیز اعلام کرده‌اند که هفته گذشته از سوی دولت بخشنامه‌ای در باره فروش جلیقه‌های زرد دریافت کرده‌اند. این شرکت‌ها تنها موظند نیاز برخی موسسات و شرکت‌های هوایی را به جلیقه‌های زرد تامین کنند و حق فروش این کالا به خرده‌فروشان را ندارند.

این تدابیر همگی از تشدید تدابیر امنیتی در مصر پس از اوج‌گیری جنبش مطالبات اجتماعی در فرانسه حکایت دارد. بر این اساس دستگاه قضایی مصر به تازگی حکم به بازداشت «محمد رمضان» یکی از وکلای سرشناس این کشور داده است. این وکیل به دلیل موضع گیری در قبال وضعیت حقوق بشر و نیز به اتهام تهدید امنیت ملی با برخورد جدی دستگاه قضایی مصر مواجه شده است.

محمد رمضان گویا به تازگی با انتشار پستی بر روی فیس بوک نشانی محلی را برای تهیه جلیقه‌های زرد در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. او روز دوشنبه در اسکندریه دستگیر و به ۱۵ روز حبس محکوم شد.

محدودیت‌های وضع شده برای خرید و فروش جلیقه‌های زرد کم‌تر از یک ماه پیش از سالگرد آغاز انقلاب مصر صورت می‌گیرد، رویدادی که با مجموعه‌ای از راهپیمایی‌ها، اعتراض‌ها و نافرمانی‌های مدنی همراه بود و در نهایت به سرنگونی «حسنی مبارک» رئیس جمهوری اسبق این کشور منتهی شد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جنبش جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در روز شنبه ۲۵ فروردین  ۱.۷۵۳.۹۷۰ سهم اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم وحق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۷.۱۴۷.۵۱۱.۸۷۸ ریال تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت که ۱۴ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.  

امروز در تالار منطقه‌ای ارومیه ۷ کارگزار از ۷ ایستگاه معاملاتی، اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم بیش از ۲۰ شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند. که نمایندگی شرکت کارگزاری ایمن بورس یشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۵/۲۸ درصد به خود اختصاص داد.

 همچنین امروز سهام شرکت مسکن پردیس با بیش از ۵/۲۴ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای  ارومیه قرار داشته است.  

در ضمن شاخص کل بازار بورس با ۵۳.۹۲۹ واحد کاهش نسبت به روز قبل به رقم ۲.۲۰۷.۹۷۰ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۶۲۱ واحد کاهش نسبت به روز  قبل، به رقم ۲۴.۷۷۵ واحد رسید.

دیگر خبرها

  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند
  • تسلا نیروهایش را اخراج می کند
  • جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • جلیقه نجات بورس
  • اختلاف فاحش قیمت کارخانه و بازار خودروهای سایپا !
  • پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه