Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر کل دفتر آموزش ‌های فنی و حرفه‌ ای وزارت آموزش و پرورش گفت: 600 میلیارد ریال از بودجه سال گذشته و 900 میلیارد ریال از بودجه امسال برای خرید بخشی از تجهیزات هنرستان های کشور اختصاص یافت.

محسن حسینی‌ مقدم سه شنبه شب در همایش تخصصی مدیران هنرستان ‌های فنی، کار و دانش، معاونین آموزشی و کارشناسان فنی و حرفه ‌ای و کار و دانش ادارات قطب شهید مدرس در کاشمر افزود: تا پایان برنامه ششم باید توسعه آموزش ‌های مهارتی به 50 درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هنوز مشاورانی داریم که با هنرستان آشنا نیستند اظهار داشت: وقتی خانواده ها به اینگونه مشاوران مراجعه می ‌کنند، دانش آموزان آنها را از رفتن به هنرستانها منع می‌ کنند.
وی گفت: با اینکه متناسب با نیاز بازار کار و آموزش، تغییراتی در شاخه فنی و حرفه‌ ای انجام شده و کتاب ‌ها و محتوا عوض شده است ولی متناسب با این تغییرات باید تجهیزات و نیروی انسانی هم تامین شود.
حسینی مقدم افزود: با توجه به پودمانی شدن دروس و اینکه هر دانش ‌آموز باید بعد از اتمام پودمان امتحان دهد دیگر امتحان نهایی در شاخه فنی و حرفه ‌ای نخواهیم داشت.
وی اظهار داشت: هرچند در شاخه نظری هم شاید مسئولان رده بالای وزارت آموزش و پرورش اعتقادی به برگزاری امتحان نهایی نداشته باشند اما علت اصلی برگزاری آن ایجاد سابقه تحصیلی برای دانش ‌آموزان است.
وی گفت: دانش آموختگان هنرستان ‌های فنی و حرفه ‌ای و کار و دانش می‌ توانند سال آینده در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورتی که بخواهند سابقه تحصیلی داشته باشند باید در امتحانات نهایی گروه ریاضی، تجربی و فنی شرکت نمایند.
حسینی مقدم افزود: سال گذشته از مجموعه 42 رشته‌ ای که دانشگاه فنی و حرفه ای از بین هنرستانها دانشجو جذب کرد 31 رشته بدون آزمون و 11 رشته با آزمون بود.
مدیر کل دفتر آموزش ‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه حرکت جدید جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشور، هنرستان سازی است گفت: هرچند مشکلاتی هست اما قابلیت ‌های بسیاری در هنرستانها وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
سید مصطفی آذرکیش با بیان اینکه اکنون حدود 16 هزار هنر آموز و 25 هزار استاد کار در کشور نیاز داریم از خانواده‌ ها خواست به صورت جدی نگران اشتغال فرزندان خود باشند.
وی افزود: برنامه محوری به جای کتاب محوری و تولید بسته ‌های آموزشی باید در دستور کار قرار گیرد و سر فصل ‌های آموزش به دانش آموزان ارائه شود و متناسب با آن بهترین محتواها تولید گردد.
وی با بیان اینکه 2 لایحه اولویت اشتغال برای دانش آموختگان هنرستان ‌ها و تجهیز هنرستانها به میزان سالیانه دست کم 25 درصد در دولت آماده شده است اظهار داشت: اشتغال دانش‌ آموختگان هنرستانها برای ما بسیار مهم است.
7497 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هنرستان كاشمر اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده 100 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی ۵ سال آینده ۱۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان