Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@15:35:52 GMT

موساد چگونه مهندس پهباد را ترور کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۹۱۰

موساد چگونه مهندس پهباد را ترور کرد؟

وزارت کشور تونس با اعلام اینکه اسامی واقعی عاملان ترور محمد الزواری را به دست آورده است، گفت: مبالغ هنگفتی برای این ترور که در خارج از کشور برنامه ریزی شده بود، هزینه شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا ، الزواری در پی ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بود و در تاریخ 15 دسامبر 2016 (25 آذر 95) نزدیک خانه اش در شهر صفاقس در جنوب تونس ترور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت کشور تونس در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود که یکی از این افراد، تبعه اتریش به نام کریستوفر است که خودش را به عنوان مخترع سیستم های کنترل زیردریایی از راه دور معرفی کرده است و دو تن دیگر نیز تبعه بوسنی به نام های «الویر سالاک» و «آلن کانزیچ» هستند.
وی گفت: ما از واقعیت هایی خبر داریم که این مساله را ثابت می کند و چندین سند و مدرک دیجیتال هم درباره این پرونده وجود دارد.
مقام تونسی در عین حال، به وجود دو فرضیه مبنی بر تعقیب الزواری از سوی برخی افراد دیگر هم اشاره و اعلام کرد که به احتمال زیاد، تلفن همراه شهید هک شده بود؛ چرا که آلن همیشه قبل از شهید الزواری حرکت می کرد و الزواری تلفن همراهی با خود از ترکیه آورده بود که امکان هک و کنترل آن وجود داشت.
وی خاطر نشان کرد: ما دادخواست هایی را به مراجع رسمی بوسنی، سوئد، بلژیک، ترکیه، کوبا، مصر، لبنان و کرواسی برای تحویل دادن متهمان ترور شهید الزواری به تونس، ارائه کرده ایم.
حماس در تاریخ 16 نوامبر سال 2017 (25 آبان سال 96) در کنفرانس مطبوعاتی در لبنان، رسما سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد را به دست داشتن در ترور الزواری از فرماندهان شاخه نظامی خود متهم کرد. 
محمد نزال از رهبران حماس در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که عاملان این ترور از طریق فرودگاه اصلی تونس در شهر قرطاج و با استفاده از گذرنامه های بوسنیایی وارد تونس شده و با اجاره چندین واحد آپارتمان در پایتخت این کشور با خودروهای دارای پلاک های ستاره دار عادی به سمت منزل شهید الزواری در شهر صفاقس حرکت کرده بودند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف حماس موساد تونس پهباد گردان های عزالدین قسام محمد الزواری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!

زی‌سان: «یوان وارد» در گزارش ۱۶آوریل در نیویورک‌تایمز نوشت، بسام مولوی، وزیر کشور لبنان روز یکشنبه در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی لبنانی گفت که یافته‌های اولیه حاکی از آن است که قتل هفته گذشته «توسط سرویس‌های اطلاعاتی» انجام شده است. مولوی در پاسخ به این پرسش که آیا معتقد است موساد پشت آن بوده است یا خیر، پاسخ داد: بله. دفتر نخست‌وزیر اسرائیل پیامی مبنی بر اظهارنظر در این‌باره نداده است

 محمد سُرور، ۵۷ساله صراف، پس از مراجعه به یک مرکز انتقال پول [صرافی]برای برداشت وجه، به مدت چند روز ناپدید شد. گفته می‌شود که جسد او در حالی پیدا شد که مملو از گلوله بود. این خبرگزاری نام او را تنها با حروف اول نام ذکر کرد. اما خانواده او هویت را تایید کردند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در اوت۲۰۱۹، سرور را تحریم کرد و گفت که او «خدمات مالی، مادی، فناوری، و سایر خدمات» را به حماس و حزب‌الله ارائه کرده و با آنها در ارتباط بوده است. او همچنین به انتقال سالانه «ده‌ها میلیون دلار» از ایران به حماس متهم شده است. طی یک سخنرانی تلویزیونی در هفته گذشته در پی این قتل، نزدیکان سرور از مقامات لبنانی خواستند تا عاملان این قتل را پیدا کنند. آنها گفتند که تمام معاملات مالی او کاملا شفاف است.

«عرب‌نیوز» هم در گزارشی در همین رابطه نوشت، منابع قضایی و امنیتی لبنان به AFP گفتند که احتمالا موساد در پس کشتن وی بوده است. این منابع البته به شرط فاش نشدن نام گفتگو می‌کردند. این منابع به عرب‌نیوز گفتند: «یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که عوامل سوری و لبنانی سرور را در ویلای بیت مری لو دادند.» این منابع گفتند که این عوامل اثر انگشت خود را از صحنه جرم پاک کرده و از سلاح‌های دارای صدا خفه کن استفاده کرده بودند. منابع قضایی هم به AFP گفتند که اطلاعات اولیه انگشت اتهام را به سوی موساد و عوامل آن نشانه می‌برد؛ اما تحقیقات هم در حال انجام است و بازپرسان هم از «داده‌های ارتباطاتی» در حال جمع آوری اطلاعات هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که سرور «واسط» انتقال پول بین سپاه پاسداران و حماس بوده و در عین حال با عوامل حزب‌الله هم همکاری کرده تا اطمینان یابد که وجود به «شاخه نظامی حماس» می‌رسد. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که سرور «سابقه گسترده‌ای از همکاری با بانک‌های تحریم‌شده حزب‌الله دارد.» عرب‌نیوز در بخش دیگری از همین گزارش نوشت که در ژانویه۲۰۱۹ هم ارتش لبنان اعلام کرد که یکی از عوامل مظنون موساد را به‌دلیل ترور ناکام یکی از مقام‌های حماس دستگیر کرده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • لو رفتن ورود عناصر موساد به جنوب یمن
  • محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • پیام حسن روحانی درپی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند