Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران به همراه رئيس و اعضاي هيات مديره بانک طي پيامي 22آذر ماه، يازدهمين سالروز فعاليت "بانك قرض الحسنه مهر ايران" را تبريك گفتند.
به گزارش خبرگزاري آريا، در متن اين پيام آمده است:
22آذر ماه، يازدهمين سالروز فعاليت " بانک قرض الحسنه مهر ايران " در راستاي توانمند سازي افراد کم درآمد و نيازمند جامعه و همچنين تامين مالي مشتريان عزيز به منظور رفع مايحتاج ضروري آنها مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همانگونه که استحضار داريد، سازماندهي قرض الحسنه در جامعه نيازمند يک سيستم منسجم بر پايه مباني علمي و اقتصادي است که نظام بانکي راهكار اصلي اين مسير است. بانكــداري اســلامي در بستر قرض الحسنه نقش بسزايي در رونق اقتصادهاي نوپا و مولد دارد.
در اين راستا، بانک قرض الحسنه مهر ايران با سرمايه اوليه 15هزار ميليارد ريال و مشارکت بانکهاي بزرگ و دولتي 22آذرماه سال 1386با مجوز بانک مركزي جمهوري اسلامي ايران افتتاح و با گسترش و توزيع موزون شعب خود در سراسر كشور آغاز به كار نمود. بانك قرض الحسنه مهر ايران هم اكنون با بيش از 530شعبه فعال و نزديك به 3هزار پرسنل جوان، متخصص و كارآزموده در سراسر كشور فعاليت مي كند. اين بانك در راستاي دغدغه هاي مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي و اشتغال با تاكيد بر الگوي بانكداري اسلامي در راستاي توانمندسازي و تقويت توان اقتصادي قشرهاي مختلف مردم جامعه و همچنين تلاش براي فقر زدايي و رفع محروميت هاي اقتصادي به ويژه در مناطق كمتر برخوردار فعاليت مي كند.
اين بانک از طريق پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در حوزه هاي اشتغال و کارآفريني، معيشت، ازدواج، درمان و حمايت از مددجويان سازمان هاي حمايتي و سازمان هاي مردم نهاد به بهبود شاخص هاي اقتصادي در جامعه کمک مي كند.
توسعه آموزش با اولويت دانش آموزان مناطق محروم، توسعه بهداشت و سلامت با اولويت توانبخشي آسيب ديدگان اجتماعي، حفاظت از محيط زيست و توسعه فعاليت‌هاي مردم‌محورِ زيست محيطي، پيشگيري و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي با اولويت توانمند‌سازي مددجويان و توانخواهان سازمان‌هاي حمايتي، توانمند سازي و ريشه کني فقر، تحقق حقوق شهروندي و حمايت از جوانان، ازدواج و تشکيل خانواده بخشي از اهداف و مسئوليت هاي اجتماعي بانک قرض الحسنه مهر ايران به شمار مي آيد.
ايــن بانــک بــا انعقــاد تفاهنامه هــاي حمايتــي بــا نهادهايــي ماننــد وزارت بهداشــت، ســازمان بهزيســتي، ســازمان زندانهــا، کميتــه امــداد خمينــي (ره) ، بنياد برکت، بنياد مسکن انقلاب اسلامي، شوراي عالي مناطق آزاد و ... نقــش بســزايي را در تقويــت و توانمند ســازي اقشــار آســيب پذيــر جامعــه، حمايت از كارآفريني و اشتغالزايي ايفــا نمــوده اســت.
بانک قرض الحسنه مهرايران امسال نيز با معطوف ساختن توجهات خود به دانشجويان و آموزش عالي کشور به عنوان نيروي مولد، متخصص و ماهر و همچنين پتانسيل ذاتي براي آباداني ايران عزيز اسلامي طي تفاهمنامه هايي با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور، دانشگاه علمي و کاربردي، مراکز فني و حرفه اي و دانشگاه علامه طباطبايي گام موثري براي توانمندسازي دانشجويان شهريه پرداز از طريق پرداخت تسهيلات قرض الحسنه دانشجويي برداشته است.
اکنون که در آستانه آغاز دوازدهمين سال فعاليت بانک قرض الحسنه مهرايران قرار گرفته ايم بر خود لازم ميدانيم تا گزارشي از عملکرد آن در طول يازده سال گذشته ارائه نماييم:
پرداخت بيش از 4ميليون فقره تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان
عمل به مسئوليت هاي اجتماعي با حمايت از اقشار آسيب ديده
در يازده سال فعاليت بانک، بالغ بر 4ميليون فقره معادل بيش از 300هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است که از اين ميزان تعداد 750هزار فقره در سال 96و تعداد 740هزار فقره از ابتداي سال 97تا کنون صورت گرفته شده است.
جذب 5ميليون و 800هزار سپرده گذار از ابتداي تاسيس تا کنون که سهم آن در سال هاي 96و 97به ميزان يک ميليون و 955هزار نفر معادل 34درصد است.
منابع اين بانک در پايان سال 95بالغ بر 60هزار ميليارد ريال بوده که طي 2سال اخير با رشد 2برابري مواجه و در حال حاضر بالغ بر 137هزار ميليارد ريال مي باشد.
نسبت مطالبات بانک از ابتداي تاسيس تا کنون حدوداً يک درصد بوده که اين نسبت در شبكه بانكي بي نظير است.
برنامه بانک قرض الحسنه مهر ايران در سال 1397پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به يک ميليون نفر با اعتباري بالغ بر يکصد هزار ميليارد ريال است که از ابتداي سال تاكنون به بالغ بر 740هزار نفر وام قرض الحسنه معادل 83هزار ميليارد ريال اعطا شده است.
مفتخريم بانک قرض الحسنه مهر ايران به پشتوانه سهامداران بزرگ خود و مشتريان گرامي، در يازده سال فعاليت اثربخش خود در جامعه، گام هاي ارزشمندي را براي رفع محروميت ها و محدوديت هاي مالي، توسعه عدالت اجتماعي، توانمندسازي و بهبود معيشت اقشار ضعيف، کاهش آسيب هاي اجتماعي، کارآفريني و اشتغالزايي، تامين خرد مالي براي درمان بيماري ها و همچنين حمايت از مددجويان سازمان هاي مردم نهاد برداشته است.
از همين روي از اينکه، با همتي بزرگ و انديشه اي بلند، بانک قرض الحسنه مهرايران را ياري نموديد تا با سرافرازي و سربلندي به جايگاه شايسته خود در جامعه و شبکه بانکي كشور دست يابد كمال سپاس و امتنان خانواده بزرگ اين بانك را اعلام مي داريم.
از اين رو، فرارسيدن 22آذر ماه، يازدهمين سالروز تاسيس بانک قرض الحسنه مهر ايران را به تمامي سهامداران ارجمند، مشتريان گرامي و کليه همکاران ساعي تبريک عرض نموده، اميد است در سايه توجهات حضرت ولي عصر ( عج ) و رهنمود هاي مقام معظم رهبري ( مدظله تعالي ) و خرد جمعي، در سالي كه مزين به نام "حمايت از كالاي ايراني" است به جايگاه رفيع تري در عرصه نظام بانكي دست يابيم.
در پايان از در گاه خداوند، توفيق روز افزون، موفقيت در دستيابي به افق هاي مسئوليت اجتماعي و استمرار خدمت رساني براي تحقق پيشرفت و حمايت از خانواده بزرگ ايران عزيز اسلاميمان را مسئلت دارد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی

جمعی از وزرای و معاونان رئیس جمهور پس از پایان جلسه این هفته هیات دولت چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور در جمع خبرنگاران، پاسخگوی پرسش های آنها بودند.

دریافت 150 MB

خبرنگار: محسن فرامرزی/ تصویربردار و تدوینگر: مجتبی هادوی

دیگر خبرها

  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید