Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت روز چهارشنبه در بازار آسیا بر اثر خوش بینی فزاینده بعد از توافق اوپک، سازمان کشورهای صادر کننده نفت بر سر کاهش تولید و نیز ارزیابی ها درباره کاهش ذخایر آمریکا افزایش یافت. در معاملات الکترونیک بازار آسیا، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت، نفت شاخص آمریکا، برای تحویل در ماه ژانویه با 49 سنت افزایش به 52 دلار و 14 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهای هر بشکه نفت برنت، نفت شاخص اروپا نیز برای تحویل در ماه فوریه با 53 سنت افزایش به 60 دلار و 73 سنت رسید.
بهای نفت بعد از آنکه اعضای اوپک و هم پیمانان آنها به ویژه روسیه روز جمعه از توافق برای کاهش روزانه یک میلیون و دویست هزار بشکه ای تولید خود در شش ماه آینده خبر دادند، در نوسان است.
بازارها که افزایش اولیه را بعد از دوره ای رکود شاهد بودند، نگران چگونگی اجرای این توافق در شرایط تنش های تجاری بین چین و آمریکا هستند.
استفن اینس، تحلیل گر موسسه اوآندا Oanda اعلام کرد در حال حاضر بعد از آنکه ریاض و مسکو اطلاعاتی درباره تولید خود منتشر کردند، دوره خوش بینی فرا رسیده است.
همزمان فدراسیون حرفه ای "موسسه نفت آمریکا " پیش بینی کرد که ذخایر هفتگی نفت آمریکا در هفته گذشته، با کاهش 12 میلیون و دویست هزار بشکه ای رو به رو شود. این کاهش به مراتب بیشتر از میزان پیش بینی کارشناسان است.
بهای نفت همچنین تحت تاثیر اخبار منتشر شده درباره تعطیلی یک میدان نفتی بزرگ در جنوب غرب لیبی قرار د ارد.
هر بشکه نفت برنت روز سه شنبه در بازار لندن با افزایش 23 سنتی، 60 دلار و 20 سنت فروخته شد.
در بازار معاملات نیویورک نیز هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با افزایش 65 سنتی، 51 دلار و 65 سنت به فروش رفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نفت بها افزايش جهاني بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت