Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@19:59:41 GMT

سریال «گرانباری»؛ چالش‌های یک دختر هندی در ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۹۵۵

سریال «گرانباری»؛ چالش‌های یک دختر هندی در ایران

خبرگزاری فارس: نگارش سریال «گرانباری» به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدی‌پور در مرحله پایانی قرار دارد و تولید سریال به سال آینده موکول خواهد شد.

بازیگران «گرانباری» در بخش فرانسه، فرانسوی و ایتالیایی هستند و در این کشور بازیگر ایرانی مقابل دوربین نمی‌رود، اما به این دلیل که «گرانباری» در سبک جدیدی تولید می‌شود و تمامی این بازیگران در مرکز آموزش زبان فارسی با هم آشنا می‌شوند، قاعدتا به زبان فارسی نیز تسلط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این بازیگران از تئاتر و سینمای فرانسه انتخاب شده‌اند و تعدادی از عوامل تولید و تصویربرداری سریال نیز فرانسوی است و آنجا قرارداد بسته شده است. همچنین گروه تولید حدود یک ماه در پاریس مشغول به تصویربرداری خواهند بود و بعد از آن به ترکیه و سپس هند خواهند رفت.

 داستان اصلی این سریال از کشور هند شروع می‌شود و دختر ایتالیایی که شخصیت اصلی را ایفا می‌کند از هند وارد ایران می‌شود.

«گرانباری» در ۳۵ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی هومن کبیری به سفارش شبکه پنج سیما تولید خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سریال گرانباری دختر هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی

به گزارش خبرنگار مهر، تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای حضور بیشتر در کنار خانواده و سپری کردن ایام تعطیلات تا قبل از زمان افطار در منزل است. در کنار فیلم های سینمایی که امسال در قالب اکران نوروزی روی پرده سینماها آمده اند و یا آثاری که در گروه سینمایی «هنروتجربه» اکران شده اند، فیلم هایی هم هستند که به صورت آنلاین اکران می‌شوند و علاقه مندان به سینما می توانند با دانلود قانونی این آثار در ایام نوروز اوقات فراغت خود را به بهترین نحو سپری کنند.

به همین بهانه تصمیم گرفتیم پنجشنبه‌های مستند در مهر این هفته را به یکی از این آثار و معرفی آن اختصاص دهیم تا علاقه‌مندان بتوانند برای انتخاب فیلم مورد علاقه خود راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند؛ در همین راستا با میکاییل دیانی کارگردان مستند «بیجه» که مستند وی هم اکنون در پلتفرم هاشور اکران آنلاین است گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.

میکاییل دیانی کارگردان مستند «بیجه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره روند شکل گیری و ایده تولید این اثر عنوان کرد: پس از ساخت مستندهای «فراموش شده‌ها» و «اعتراض خاموش» به فکر تولید مستند مرتبط با کودکان حاشیه‌نشین بودم از همین رو راجع به آن‌ها پژوهش کردیم که به سوژه بیجه رسیدیم که خود حاصل حاشیه نشینی بوده و بزهکاری اجتماعی را در حاشیه رقم زده است. بیجه به تعبیری تولید حاشیه و مولد آسیب های اجتماعی حاشیه بوده است. همچنین موضوع بیجه مواردی نظیر پایین بودن سطح آموزش، پایین بودن سطح امنیت، چند فرهنگی و تعارض خرده فرهنگ‌ها در حاشیه را در بر می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه این سوژه می‌توانست روایت مناسبی برای مستند فراهم کند، افزود: یک نسخه فیلم مستند از «بیجه» تولید شد که به بازخوانی پرونده او به عنوان یک قاتل سریالی کودکان پاکدشت پس از ۱۵ سال می پرداخت و به دلایل شکل گیری این گونه آسیب های اجتماعی در حاشیه های شهر اشاره داشت و در کنار آن یک مجموعه شش قسمتی نیز با عنوان «حاشیه صدا ندارد» با محوریت کودکان حاشیه و مسایل آن‌ها تولید شد.

این کارگردان با اشاره به محدودیت های جدی در حوزه تامین منابع و مصادیق تصویری برای این مستند، مطرح کرد: برای دریافت تصاویر تلویزیونی محدودیت های جدی وجود داشت و در اختیار ما قرار نمی‌گرفت، همچنین پرونده بیجه نیز از طرف مقام قضایی در اختیار ما قرار داده نشد و آن چه از پرونده در مستند آمده به‌واسطه دسترسی خانواده یکی از مقتولان به پرونده بوده است یا به عنوان مثال آرشیوهای صوتی مرتبط را از روانشناسان دریافت کردیم و در نهایت تصاویر دادگاه را نیز با فرایندی خلاف روال طبیعی از تلویزیون گرفتیم.

وی با تاکید بر تلاش جدی خود برای پایبندی کامل به واقعیت، ادامه داد: تلاش کردیم بازسازی ها را تماما مطابق با پرونده انجام دهیم و در روایت حادثه و موقعیت مکانی و جغرافیایی نیز عینا مطابق روایتی که خود بیجه داشت، بازسازی کردیم و در همین راستا مطابق روایت‌ها در باغ اناری، کوره آجر پزی متروکه، مسیر کوره به خانه ها، امامزاده حمزه رضا تصویربرداری را انجام دادیم؛ البته این بازسازی ها به‌واسطه تعدد لوکیشن ها زمان زیادی از ما گرفت اما خروجی قابل قبولی داشتیم.

این مستند ساز با اشاره به توجه جدی در تنظیم گفتار متن، بیان کرد: توجه خیلی جدی به گفتار متن داشتیم و برای رعایت کردن ظرایف، انصاف و عدالت شاید گفتار متن را ۱۰ بار بازنویسی کردیم تا حد امکان در حق مسؤولان و خانواده مقتولان کوتاهی نشود و در عین حال روایتی صحیح داشته باشیم. از این رو فکر می‌کنم روایت دقیق و مستندی را در این مستند شاهد هستیم.

دیانی با اشاره به چالش‌های تولید مستندهایی نظیر «بیجه» عنوان کرد: آگاه کردن سیستم حکمرانی به اهمیت نگاه منتقدانه و تحلیلی نسبت به آسیب های اجتماعی مهمترین چالش این مستندها است. ما مستندسازان نیز در تلاش هستیم تا با بازنمایی این معضلات و بازتولید آن‌ها منجر به اصلاح آن و اهمیت این موضوعات و پیشرفت جامعه شویم لذا توجیه کردن دستگاه حکمرانی شامل قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر بخش های مرتبط در رابطه با تولید مستند با این موضوع جهت پیشگیری از اتفاقات بعدی و حرکت به سمت پذیرش نگاه منتقدانه و اصلاح گرایانه مهم است و مهمترین چالش ما نیز در تولید این مستند بوده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه پیش تولید این مستند شامل پژوهش و گردآوری مطالب و مستندات حدود یک سال، فرآیند ضبط سه ماه و پس تولید سه ماه زمان برده است، گفت: تمام تلاش ما در این مستند بر این بود که به مساله حاشیه‌نشینی، خانواده ها و اجتماعی که در آن جا زندگی می‌کنند توجه شود. معتقدم همچنان تولید این جنس آثار به این هدف کمک می‌کند و نیاز است مستندها تنها انتقاد نکنند بلکه در کنار آن پیشنهاد هم بدهند تا روایت مستند منجر به ناامیدی نشود. بهتر است مستندها ضمن روایت واقعیت و نقد دلسوزانه پیشنهاد دهنده باشند و با روایتی صادقانه به حل یک مساله کمک کنند به شیوه ای که اصلاح گرایانه با سوژه های اجتماعی مواجه شوند.

در خلاصه داستان مستند «بیجه» آمده است: «پرونده «بیجه» قاتل سریالی کودکان پاکدشت پس از ۱۵ سال بازخوانی می شود ...»

سایر عوامل این مستند سینمایی عبارتند از تهیه کننده: مصطفی خیرپور، نویسنده: رضا مشتاقی، گفتار متن: محی الدین تقی پور، مدیر تولید: علی احتشامی، تصویربردار: عارف رنجبر، تدوینگر: حمید ابراهیمی، گرافیک: علی پورعبادی.

کد خبر 6063209

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • نگاهی متفاوت به قسمت چهاردهم «گناه فرشته» که بازتاب‌های بسیاری به همراه داشت
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • هدیه باورنکردنی بانک به خوش‌شانس‌ترین زن
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • عکس دوستانه منتشر نشده بازیگران زن و مرد قبل از انقلاب در یک تئاتر!
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی