Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، تیم ملی اسپانیا در یورو ۱۹۷۶ نتوانست در میان چهار تیم برتر این رقابت‌ها قرار بگیرد. این تیم با وجود این که در مرحله گروهی خوب ظاهر شد و توانست بهتر از رومانی، اسکاتلند و دانمارک نتیجه بگیرد در مرحله یک چهارم نهایی برابر آلمان،  قهرمان یورو ۱۹۷۲ و جام جهانی ۱۹۷۴ حذف شد. دیدار رفت با تساوی خانگی پایان یافت و ژرمن‌ها در بازی برگشت با دو گل پیروز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر اسپانیا نتوانست به یوگسلاوی، میزبان مرحله نیمه نهایی و فینال برود. در این مرحله دو دیدار فوق العاده برگزار و پیروز هر دو بازی پس از وقت‌های اضافه مشخص شد. هواداران شاهد فوتبال زیبایی بودند. آلمان که برابر یوگسلاوی ۲ بر صفر شکست خورده بود توانست در ۳۰ دقیقه بازی را به تساوی برساند تا در وقت‌های اضافه برنده مشخص شود. ژرمن‌ها در این دقایق دو گل دیگر به ثمر رساندند و فینالیست شدند. در آن روز دیتر مولر با به ثمر رساندن سه گل درخشید. او جایگزین گرد مولر بازنشسته شده بود. با این حال ستاره‌های دیگر آلمان مانند مه‌یر، فوگتس، بکن باوئر و هوینس در آن زمان هنوز در تیم ملی حضور داشتند.

در طرف دیگر چکسلواکی برابر هلند "پرتقال کوکی" که بهترین تیم جهان محسوب می‌شد توانست یک بر یک مساوی کند. بازی در وقت‌های اضافه با پیروزی ۳ بر یک چکسلواکی به پایان رسید. این تیم چند بازیکن خوب داشت. ویکتور، دروازه‌بان به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. اوندروس، گوگ، نئودا و پاننکا دیگر بازیکنان خوب چکسلواکی بودند. با این حال نام پاننکا در تاریخ فوتبال جاودانه شد. او در دوم دسامبر سال ۱۹۴۸ در پراگ متولد شد و بازیکن تیم بوهمیان بود. او دید خوبی داشت و ضربات خوبی می‌زد. همچنین بازیکن خوبی محسوب می‌شد اما فوق العاده نبود.

در دیدار نهایی چکسلواکی می‌توانست ۲ بر یک پیروز شود اما گل هولزنبین در وقت‌های تلف شده بازی را مساوی کرد. در وقت‌های اضافه گلی رد و بدل نشد و قهرمان باید در ضربات پنالتی مشخص می‌شد. چکسلواکی چهار ضربه نخست خود را به گل تبدیل کرد. آلمان نیز سه ضربه‌اش از خط عبور کرد اما ضربه سوم را هوینس به بالای دروازه زد. پاننکا قرار بود ضربه پنجم چکسلواکی را بزند.

اگر توپ به گل تبدیل می‌شد، قهرمان می‌شدند. دروازه‌بان، مه‌یر بود. پاننکا به توپ نزدیک شد و به گونه‌ای به آن ضربه زد که تا به حال کسی ندیده بود.

او به آرامی به زیر توپ ضربه زد، به نحوی که توپ آرام آرام اوج گرفت و سپس به زمین افتاد. توپ دقیقا وسط دروازه جای گرفت. این در حالی بود که مه‌یر مانند همه دروازه‌بان‌ها به یک سمت جهش کرده بود.

چکسلواکی قهرمان جهان شد و پاننکا نامش را به عنوان یکی از ضربه زنندگان عجیب پنالتی ثبت کرد. او به روشی گلزنی کرد که با گذشت زمان هنوز تعداد کمی توانستند این چنین گلزنی کنند.

پاننکا معتقد بود برای کنار زدن آلمان شکست ناپذیر، باید یک حرکت فوق العاده انجام شود. او توانست آن کار را انجام دهد و نامش در تاریخ ثبت شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اسپانیا یورو اسکاتلند جام جهانی بازی نیمه نهایی فوتبال آلمان تیم ملی هلند جهان پراگ زمین تاریخ پارس جاودانه بازیکنی پنالتی نامش پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بازیکنی که فراموش شده بود

به گزارش خبرنگار مهر، تنها ۵ هفته تا پایان فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر زمان باقی است و برخی از تیم‌ها برای قهرمانی و برخی دیگر برای بقا تلاش می‌کنند. تیم فوتبال هوادار در این فصل نوسانات زیادی داشته و با گذشته ۲۵ هفته با ۲۸ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و همچنان خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند.

هوادار در ابتدای فصل با محمود فکری کار خود را آغاز کرد اما این مربی نتوانست انتظارات مدیران این باشگاه را برآورده سازد و پس از شکست سنگین ۵ بر صفر برابر سپاهان در هفته سیزدهم، فکری از هدایت هوادار کنار رفت و مسعود شجاعی در اولین چالش رسمی خود به عنوان سرمربی، هدایت تیم سابق خود را عهده دار شد.

هوادار با حضور شجاعی توانست نتایج به مراتب بهتری را نسبت به نیم فصل اول کسب کند و یکی از عواملی که در امتیاز گیری تیم شجاعی نقش داشته، درخشش داریوش شجاعیان هافبک باسابقه بنفش‌پوشان است.

شجاعیان که سابقه حضور در استقلال تهران را دارد پس از جدایی از جمع آبی‌پوشان راهی تیم هوادار شد اما در فصل‌های اخیر نتوانسته بود کیفیت همیشگی خود را نشان دهد. شجاعیان از زمان حضور شجاعی روی نیمکت هوادار در اکثر دیدارها به عنوان بازیکن ثابت وارد زمین می‌شود و در ۵ دیدار اخیر تیمش توانسته آمار بسیار خوب ۵ گل در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی را از خود به جای بگذارد.

او در حال حاضر و با به ثمر رساندن ۶ گل بهترین آمار را در بین سایر هم تیمی‌های خود دارد و کادر فنی هوادار امیدوار است تا این بازیکن روند رو به رشد خود را در ۵ دیدار باقی مانده تا پایان لیگ برتر حفظ کند.

همچنین شجاعیان نسبت به دقایقی که در زمین بازی حضور داشته توانسته هر ۲۱۶ دقیقه یکبار برای هوادار گلزنی کند؛ او همچنین تا به اینجای مسابقات، دو پاس گل نیز برای هم تیمی‌های خود ارسال کرده است. تیم فوتبال هوادار در هفته بیست و ششم باید روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت و در ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران انزلی رو در روی ملوان قرار گیرد که این بازی مصاف دشواری برای شاگردان شجاعی محسوب می‌شود.

کد خبر 6096159

دیگر خبرها

  • لورکوزن با رکوردشکنی تاریخی، جاودانه شد!
  • پاسخ بی‌رحمانه کین به هالند: بچه لوس و ننر!‏
  • فرجام مجاهدی که نامش بر دانشگاه صنعتی نشست
  • ۱۰ گلزن فعال تاریخ لیگ قهرمانان
  • سیتی ۵-۱ ولوز: با پوکر هالند، قهرمانی نزدیک شد
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • ضربه به غرور و حیثیت کاتالونیایی بارسا
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • احیای بازیکنی که فراموش شده بود