Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در کانادا با آزادی منگ وانژو، مدیر مالی شرکت هواوی، با قرار وثیقه موافقت کرده است.

 

خانم وانژو روز اول دسامبر دستگیر شد و ممکن است به آمریکا مسترد شود که به خاطر ادعای کمک به دور زدن تحریم ها علیه ایران است.

 

قاضی دادگاهی در شهر ونکوور میزان وثیقه را ۱۰ میلیون دلار کانادا تعیین کرد و او تحت نظارت دائم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همزمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته که او مایل به دخالت در این پرونده است.

 

خانم منگ، ۴۶ ساله، دختر بنیانگذار شرکت عظیم تله کام هواوی چین است، و بازداشت او باعث خشم پکن شده و روابط چین با کانادا و آمریکا را متشنج کرده است.

 

این ماجرا در خلال منازعه ای تجاری میان آمریکا و چین بر سر تعرفه کالاها روی می دهد.

 

دولت آمریکا خانم منگ را به استفاده از یک شرکت زیرمجموعه هواوی به نام «اسکای‌کام» برای دور زدن تحریم های ایران بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ متهم کرده است.

 

ترامپ به خبرگزاری رویترز گفت که او ممکن است در پرونده خانم منگ که در وزارت دادگستری در جریان است دخالت کند تا مانع وخامت بیشتر روابط با چین شود.

 

ترامپ گفت: هرچه برای کشورمان خوب باشد انجام می دهم.

 

«گر به نظرم بیاید برای آنچه مسلما بزرگترین توافق تجاری خواهد بود خوب باشد - که مساله خیلی مهمی است - و برای امنیت کشور خوب است مسلما در صورت لزوم در آن مداخله می کنم.»

 

وکلای خانم منگ در جلسه دادگاه در ونکوور سعی کردند اطمینان دهند که خطر فرار او در صورت آزادی با قرار وثیقه وجود ندارد. دادستان های کانادایی اما با آن مخالف بودند.

 

مقام های دادگستری آمریکا می گویند که خانم منگ اسکای‌کام را به عنوان شرکتی کاملا مجزا از هواوی معرفی می کرد درحالی که این طور نبود، تا از تحریم های ایران پرهیز کند.

 

همچنین ادعا می شود که او بانک ها را در مورد رابطه واقعی میان دو شرکت گمراه کرد.

 

خانم منگ هرگونه تخلفی را رد کرده و گفته است که با این ادعاها خواهد جنگید. به دستور قاضی خانم منگ باید روز ۶ فوریه مجددا در دادگاه حاضر شود.

 

شرکت هواوی بعد از موافقت قاضی با قرار وثیقه در بیانیه ای گفت: ما مطمئنیم که نظام های قضایی کانادا و آمریکا به یک نتیجه عادلانه خواهند رسید.

 

چین کانادا را تهدید کرده است اگر مدیر مالی هواوی را آزاد نکند با پیامدهای شدیدی روبرو خواهد شد.

 

پیشتر در روز سه شنبه معلوم شد که یک دیپلمات سابق کانادایی در چین دستگیر شده است.

 

«گروه بین المللی بحران» که مایکل کووریگ برای آن کار می کند گفت که برای آزادی فوری او تلاش می کند. دولت چین در مورد محل نگهداری او اظهار نظر نکرده است.

 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت دولت در تماس مستقیم با مقام های چینی در این ارتباط است.

 

کووریگ قبلا به عنوان یک دیپلمات در پکن، هنگ کنگ و سازمان ملل در نیویورک کار کرده است.

 

مقام های کانادایی گفتند «نشانه روشنی» در دست نیست که بازداشت این دیپلمات سابق به بازداشت خانم منگ ارتباط دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، در نشستی با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، به بیان دیدگاه‌های کشورمان پیرامون مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین دفاع مشروع ایران در مقابل رژیم اسرائیل پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن تشریح عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل، تاکید کرد: با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان در ادامه یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران توانست به اهداف خود در چارچوب پاسخ حداقلی برسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما توانستیم اراده قاطع خود را نشان بدهیم و پایگاه‌های نظامی که حمله از آنجا علیه سفارت ما صورت گرفته بود را هدف قرار بدهیم و پیام خود را به رژیم برسانیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان گفت: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً دست به ماجراجویی بزند و اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود و این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده است.

امیرعبداللهیان همچنین در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند.  

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان خاطرنشان کرد: باید ریشه بحران کنونی مورد توجه قرار گیرد که ناشی از جنگ افروزی، نسل‌کشی و جنایات جنگی و ترکیب رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری است و اگر جنگ علیه غزه متوقف شود، آرامش به کل منطقه باز می‌گردد و همه ما از جمله ایران از این آرامش سود خواهیم برد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری این که امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

امیرعبداللهیان همچنین در پایان اظهاراتش از برگزاری رویداد بزرگ ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران موسوم به ایران اکسپو در تهران با حضور هزاران میهمان خارجی طی هفته آینده خبر داد.

پس از سخنان امیرعبداللهیان در این نشیت، سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مساله فلسطین و همچنین پاسخ مشروع کشورمان به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداختند.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است
  • امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • فیلم| انتقاد اژه‌ای از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند