Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@22:57:00 GMT

خرید تجهیزات امنیتی صرف ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۱۵۹

خرید تجهیزات امنیتی صرف ندارد

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی با انتقاد از ممنوعیت واردات قطعات مصرفی به کشور گفت: ۸۰ درصد نیاز بازار الکترونیک از طریق واردات رفع می‌شود که در پی نوسانات ارزی قیمت این محصولات ۳.۵ برابر شده است.

صادق فیض‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازار تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی گفت: اتحادیه مذکور دارای ۱۴ رسته مرتبط با الکترونیک، دوربین‌های حفاظتی و سیستم‌های امنیتی است که در این میان بیش از هزار واحد دارای فعالیت تولیدمحور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تأثیر نوسانات نرخ دلار در تشدید رکود بازار را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنف تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های امنیتی، ممنوعیت واردات قطعات مصرفی با وجود نیاز ۸۰ درصدی بازار به واردات است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط این بازار، دولت برای واردات قطعات باید تمهیداتی را در نظر بگیرد و این در حالی است که رکود در تولید و تعمیرات، مشکلات بسیاری را در کسب‌وکار و اشتغال به همراه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی با گلایه نسبت به عدم حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط گفت: اگر در سال‌های گذشته به واحدهای تولیدی بها داده می‌شد تحریم‌های جدید آمریکا تأثیری بر بازار و تولید نداشت.

فیض‌آبادی با تأکید بر این‌که باید قطعات مصرفی به کشور وارد شود، اظهار کرد: با وجود آن‌که تعمیرات برای کشور دارای ارزش افزوده مناسبی است اما به دلیل عدم واردات قطعات الکترونیکی، از تعمیرات ارزش افزوده مناسبی عاید اقتصاد و بازار نمی‌شود.

وی ادامه داد: کشور توانسته در سال‌های اخیر در زمینه تولید، نصب و ارائه خدمات پس از فروش به نمره قابل قبولی دست پیدا کند که با حمایت و تکیه بر دانش فنی و تخصصی می‌توان تولید را از مونتاژکاری به طراحی و تولید محصول کاملاً ایرانی ارتقاء داد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی بیان کرد: در پی نوسانات نرخ ارز قیمت محصولات مرتبط با سیستم‌های نظارتی و امنیتی رشد قیمت ۳.۵ درصدی را تجربه کرده است که برای جلوگیری از وابستگی شدید به نرخ ارز باید محصولات مصرفی، تولیدمحور بوده و تنها این مهم از طریق فعالیت و ارتقاء واحدهای تحقیق و توسعه میسر می‌شود.

فیض‌آبادی تأکید کرد: به دلیل افزایش شکایات مشتریان از نصاب‌ها در چند وقت اخیر، نصاب‌های دوربین و سیستم‌های حفاظتی مورد پایش اخلاقی و فنی قرار گرفته‌اند و به نصاب‌های مورد تائید اتحادیه، کارت شناسایی رسمی با قابلیت پیگیری و بررسی در سایت اتحادیه ارائه شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تجهیزات امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به استقبال ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در مرحله اول گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال یارانه مضاعف تاکنون در استان در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک پرداخت شده است. - اخبار استانها -

مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به استقبال خوب بوشهری‌ها از طرح فجرانه کالابرگ اظهار داشت: در اجرا این طرح 2 هزار و 600 فروشگاه در سطح استان بوشهر به این طرح متصل شدند.

وی پایان طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی را 17 فروردین دانست و گفت: در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی که دهک‌های یک تا هفتم درآمدی مشمول آن می‌شوند و مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ 17 فروردین ماه پایان می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 82 درصد افراد مشمول این طرح کالای خود را خریداری کرده‌اند اضافه کرد: 185 هزار خانوار در استان بوشهر از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در مرحله اول استفاده کرده‌اند.

کشاورزی گفت: 2 هزار و 100 میلیارد ریال یارانه مضاعف از 17 بهمن تاکنون در استان بوشهر در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک پرداخت شده است.

وی از فعال شدن مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از 18 فروردین ماه بیان کرد: اعتبار جدید 220 هزار تومانی علاوه بر یارانه 300 و 400 هزار تومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید پرداخت می‌شود.

کشاورزی تصریح کرد: خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جابجایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

وی ادامه داد: خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را در یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجهز شده به زیرساخت طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

کشاورزی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعتبار هرماه باید در همان ماه استفاده شود و قابل انتقال به ماه بعد نیست از مشمولین دهک اول تا هفتم درآمدی خواست در مدت باقیمانده از یارانه تشویقی دولت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم