Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معافیت ایران از کاهش تولید نفت را توفیقی برای جمهوری اسلامی ایران به ویژه شخص وزیر، وزارت نفت و هیات همراه دانست و گفت که اوپک در آخرین لحظات ناچار به پذیرش پیشنهاد ایران شد.

اسدالله قره‌خانی که همراه با هیات ایرانی در جلسه اوپک حضور داشت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توافق اوپک در معافیت ایران از کاهش تولید نفت، گفت: جلسه اوپک نسبت به گذشته متفاوت بود؛ چون مقام ارشد آمریکا به عنوان مسئول مستقیم تحریم‌های ایران شخصا در جلسه اوپک حاضر شد و قبل از آن جلساتی را با عربستان سعودی و برخی کشورها برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنها در جلسه اوپک به دنبال کاهش قیمت نفت و کاهش تولید بودند، چون می‌دانستند با کاهش تولید و قیمت نفت درآمدهای ایران نیز کم می‌شود، لذا به شدت این هدف را دنبال می‌کنند. از طرف دیگر سیاست عربستان سعودی و برخی از کشورها این بود که در صورت کاهش سقف تولید در اوپک، ایران هم باید سهم خود را کاهش دهد و مبنا آخرین تولید در ماه اکتبر یا دسامبر باشد. بالاترین تولید را عربستان سعودی و امارات متحده عربی و پایین‌ترین تولید را ایران داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنها به دنبال آن بودند که سهمیه تولید ایران کم شود که این ضرر بسیار سنگینی برای کشور ما محسوب می‌شد. در اجلاس اوپک هیات ایرانی به سرپرستی وزیر نفت حضور داشت که جلساتی با برخی وزرای کشورهایی اعم از اوپک و غیراوپک در ماراتونی نفس‌گیر، پیچیده، سنگین و سخت برگزار کرد. آن هم در شرایطی که برخی از کشورها به شدت به دنبال این بودند که ایران هم تولید نفت را کاهش دهد. اگر این اتفاق رخ می‌داد در آینده مبنای تصمیم‌گیری سهم ایران در اوپک می‌شد، یعنی حتی با برداشته شدن تحریم‌ها هم سقف تولید ایران کاهش پیدا می‌کرد که ایران چنین چیزی را نپذیرفت.

قره‌خانی ادامه داد: اوپک در آخرین لحظات با استدلال‌ها و دیپلماسی قوی هیات ایرانی ناچار به پذیرش معافیت و مستثنی شدن ایران از کاهش تولید شد که این توفیق بسیار خوبی بود که مبنای تولید ایران همان مبنای تولید ۲۰۱۶ و نه ۲۰۱۸ باشد. با این تصمیم از کاهش بیشتر نفت ایران و از هم‌پاشیدگی اوپک جلوگیری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوپك معافیت از کاهش تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است

ایزدی با بیان اینک کشورمان با یک جنگ ترکیبی کشور مواجه است، گفت: یکی از ابزارهای دشمن جنگ‌های ترکیبی بخش رسانه و عملیات روانی دارد؛ بخش رسانه‌ای دشمن از دقایق حمله ایران به اسرائیل شروع شده است .

به گزارش مشرق، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه کشورمان با یک جنگ ترکیبی کشور مواجه است، اظهار داشت: یکی از ابزارهای دشمن جنگ‌های ترکیبی بخش رسانه و عملیات روانی دارد؛ بخش رسانه‌ای دشمن از دقایق حمله ایران به اسرائیل شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

ایزدی با تاکید بر اینکه در اصفهان چند ریز پرنده مورد هدف قرار گرفته است، گفت: دشمن با بهره‌گیری از رسانه در این رخداد بزرگنمایی می‌کنند و در مقابل عملیات وعده صادق را کوچک‌ جلوه می‌دهد.

این‌کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سخنان وزیر امور داخلی اسرائیل و ویدئویی که در حال پخش است، افزود: پایگاه نیروی هوایی اسرائیل به بدترین شکل صدمه دیده اما ادعا می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به تطاهرات مردم ایران پس از نماز جمعه آیا رخداد امروز صبح حضور آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته ایران در صدر اخبار جهان‌بوده است و یکی از دلایل هجمه‌ها خبری تحت تاثیر قرار دادن این تظاهرات است اما مردم ایران همواره در میدان بودند و این عملیات روانی برای آن‌ها معنی ندارد برخلاف صهیونیست‌ها چرا که مردم ایران‌ تجربه هشت سال دفاع مقدس را دارند.

ایزدی گفت: مسیر جمهوری اسلامی ایران‌مسبر صحیحی است و عملیات روانی دشمن‌ نیز با هوشیاری و هوشمندی خنثی خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه امروز اعلام‌می‌کنند ۹۹ درصد موشک‌های ایران مورد هدف قرار گرفته است، افزود: سخنان وزیر امور داخلی اسرائیل نشان می‌دهد که این ادعاها کذب است و عملیات وعده صادق مخرب بوده و آن‌ها با جنگ روانی به دنبال کوچک‌نمایی هستند.

وی گفت: آمریکا از ابتدا میدان دار صحنه است و ارتباط آن‌ها با اسرائیل در حوزه نظامی، رسانه‌ای و تبلیغانی است و کاملا هماهنگ هستند؛ همه دیدیم که شب گذشته آمریکا قعطنامه به رسمیت شناختن فلسطین را وتو کرد و انگلیس و سوئیس در این خصوص رای ممتنع دادند.

این‌کارشناس مسائیل بین النلل افزود: همه دنیا به دلیل جنایات اسرائیل در غزه از حمله تبیهی وعده صادق خوشحال شدند و عدد ۹۹ درصد قبل از اینکه این عملیات آغاز شود توسط آمریکا و اسرائیل طراحی شده است.

وی افزود: به دلیل عملیات وعده صادق و وتو قعطنامه به رسمیت شناختن فلسطین یک فشار رسانه‌ای گسترده‌ای روی آمریکا وجود دارد و آن‌ها با ایجاد عملیات روانی به دنبال کاهش این فشارها هستند.

منبع: دفاع پرس

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه دکتر موسی‌خانی به ۳ نفر از برگزیدگان
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • دانیال به دنبال جبران گل جنجالی‌اش به پرسپولیس
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت