Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:57:32 GMT

چرخه صنایع زنجان از سال‌ها پیش ناقص مانده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۲۳۸

چرخه صنایع زنجان از سال‌ها پیش ناقص مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیئت‌مدیره اتاق تعاون و اتاق بازرگانی با بیان اینکه اگر خواهان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان زنجان هستیم، باید به‌صورت عملی وارد میدان شده و همه مسائل را معطوف به کاغذ و موارد تئوری نکنیم، افزود: تا زمانی که تلقی ما از استان یک منطقه عبوری برای گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد، بی‌تردید شاهد ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم عقب‌ماندگی استان علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، عدم بهره‌گیری کافی از بضاعت و ظرفیت‌های بالقوه استان بوده است، تصریح کرد: برای تولید ثروت در یک منطقه، حداقل نیاز به حضور ۷۲ ساعته مسافر و گردشگر در آن منطقه داریم، این در حالی است که آمارها حاکی از آن است که علی‌رغم برخورداری استان از ظرفیت‌های خوب گردشگری، تا به امروز نتوانسته‌ایم این زمان را فراتر از۲۴ ساعت ببریم.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان زنجان، در عرصه فناوری اطلاعات بوده که متأسفانه تا به امروز نتوانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و نسبت به ایجاد شهرک فناوری اطلاعات در استان اقدام کند، ادامه داد: زنجان در عرصه‌های مختلفی دارای ظرفیت‌های خوبی است و این خود، نوعی برند برای استان به شمار می‌رود، به همین خاطر باید از این برندها در راستای پیشرفت و توسعه منطقه، بهره کافی برده شود.


حقیقی با تأکید بر اینکه اولویت امروز استفاده از همه ظرفیت‌های استان است تا بتوانیم در آینده سایر امور را به‌صورت روتین ادامه داده و شاهد توسعه این منطقه باشیم، اظهار کرد: در همین راستا اقدامات خوبی ازجمله مشخص کردن اهرم‌های کمک‌کننده بودجه و اولویت‌بندی کردن پروژه‌ها انجام شده است، به همین خاطر در گام اول باید نسبت به واگذاری برخی امور به بخش خصوصی که در توان این بخش است، اقدام می کنیم، حتی اگر مجبور باشیم در مقابل تضمین تحقق پروژه‌ها، آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نگاه امیدوارانه و روشنی به آینده استان داریم و قادر خواهیم بود با رویکردی که در استان در پیش‌گرفته‌ایم، نسبت به جذب بودجه ملی گام‌های بلندی برداریم، افزود: فارغ از تمرکز بر روی جذب اعتبارات ملی، اعتقاد راسخ به این مهم داریم که باید از توان‌بخش خصوصی نیز به نحو مطلوب استفاده کنیم.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه اعتماد به بخش خصوصی به معنای ایجاد اشتغال است و وظیفه ما نیز در برهه کنونی حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان است، گفت: امروز جامعه نیاز به آرامش دارد و مدیران باید با عمل کردن به حرفشان ، چه در مقابل رسانه‌ و چه بدون حضور آن‌ها، در ایجاد این آرامش که لازمه دست‌یابی به توسعه پایدار است، نقش مؤثر داشته باشند.

کد خبر 4482866

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق تعاون استاندار زنجان فتح الله حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران گفت: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا اظهار کرد: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

براساس این گزارش، کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت