Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - روابط عمومي ستاد احياي درياچه اروميه اعلام کرد: سهم بخش کشاورزي از اعتبارات مصوب طرح احياي درياچه اروميه از سال 1393 تاکنون 14 هزار و 820 ميليارد ريال بوده که از اين رقم سه هزار و 402 ميليارد ريال پرداخت شده است.

به گزارش ايرنا، در اطلاعيه اي که روابط عمومي ستاد احياي درياچه اروميه روز چهارشنبه به دفتر ايرنا مخابره کرد، آمده است: سهم بخش کشاورزي از مجموع اعتبارات مصوب طرح نجات درياچه اروميه 39 درصد و از اعتبارات پرداخت شده 30 درصد مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش از اين اکبر فتحي، رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي اعلام کرده بود که سهم بخش کشاورزي از اعتبارات طرح احياي درياچه اروميه هشت درصد است.
بر اساس اين گزارش، مجموع اعتبارات مصوب طرح احياي درياچه اروميه در سال هاي 1393 تا 1396 از محل ماده 10 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و ماده 12 قانون تشکيل سازمان مديريت بحران کشور 37 هزار و 873 ميليارد ريال بوده که 11 هزار و 433 ميليارد ريال آن به سازمان هاي ذيربط پرداخت شده است.
گزارش روابط عمومي ستاد احياي درياچه اروميه حاکي است: در سال 1393 بودجه مصوب دستگاه هاي متولي بخش کشاورزي از اعتبارات طرح احياي درياچه اروميه چهار هزار و 246.5 ميليارد ريال بوده که از اين رقم 508 ميليارد و 425 ميليون ريال آن پرداخت شده است.
بر پايه اين گزارش، بودجه مصوب بخش کشاورزي از اعتبارات طرح احياي درياچه اروميه در سال 1394 شمسي نيز چهار هزار و 252.4 ميليارد ريال بود که يک هزار و 331 ميليارد و 48 ميليون ريال آن پرداخت شده است.
در اين گزارش، بودجه مصوب دستگاه هاي متولي بخش کشاورزي از اعتبارات طرح احياي درياچه اروميه در سال 1395 نيز چهار هزار و 432.5 ميليارد ريال و اعتبارات پرداختي آن 940 ميليارد ريال اعلام شده است.
در گزارش آمده است: سال گذشته نيز سهم بخش کشاورزي از بودجه احياي درياچه اروميه يک هزار و 889 ميليارد بود که 622 ميليارد ريال از اين رقم به دستگاه هاي متولي پرداخت شد.
بر پايه گزارش روابط عمومي ستاد احياي درياچه اروميه، منظور از دستگاه هاي بخش کشاورزي در طرح احياي درياچه اروميه شامل سازمان هاي جهاد کشاوزي استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و کردستان، وزارت جهاد کشاورزي، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري و پژوهشکده بيوتکنولوژي مي باشد.
ه گزارش ايرنا، درياچه اروميه نام درياچه‌اي در شمال غربي کشورمان است که ميان دو استان آذربايجان غربي و استان آذربايجان شرقي قرار گرفته ‌است.
مساحت اين درياچه در تابستان 2015 ميلادي حدود شش هزار کيلومتر مربع بود که در رديف بيست و پنجمين درياچه بزرگ دنيا از نظر مساحت قرار مي‌گرفت. درياچهٔ اروميه، بزرگ‌ترين درياچهٔ داخلي ايران و دومين درياچهٔ بزرگ آب شور دنيا محسوب مي شد.
آب اين درياچه بسيار شور بوده و بيشتر از رودخانه‌هاي زرينه‌رود، سيمينه‌رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچاي، نازلو و زولا تغذيه مي‌شود.
درياچه اروميه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و در مدت کمي وسعت آن به شدت کاهش يافت، اما نجات درياچه از بحران مورد تأکيد دولت يازدهم و در ادامه آن دولت دوازدهم قرار گرفت و در همين راستا کارگروه ملي نجات با مديريت معاون اول رئيس جمهوري تشکيل شد.
طرح هاي نجات درياچه اروميه با روي کار آمدن دولت دکتر روحاني در دستور کار دولت قرار گرفت .
با اجراي اين طرح ها در زمان حاضر وضعيت درياچه تثبيت شده و هدف گذاري آتي رسيدن سطح آب درياچه به تراز اکولوژيک در سال 1402 است.
518/6120
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ واکنش مردم به دریاچه پر آب ارومیه

دریاچه ارومیه پس از بارش های اخیر پرآب شد و همین باعث حال خوب گردشگران پس از دیدن این دریاچه شده است.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • فیلم/ واکنش مردم به دریاچه پر آب ارومیه
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران
  • پایش سردهنه های انهار کشاورزی منشعب از رودخانه ساروق در تکاب
  • مرحله دوم رهاسازی آب از سد مهاباد به دریاچه ارومیه
  • کارگروه ملی احیای دریاچه نمک با مسوولیت استانداری قم تشکیل می شود
  • مرحله دوم رهاسازی آب از سد مخزنی مهاباد به پیکره دریاچه ارومیه آغاز شد
  • آغاز رهاسازی آب یک سد بزرگ به سمت دریاچه ارومیه