Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@18:52:36 GMT

مدیر مالی هواوی با قرار وثیقه در کانادا آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۲۹۳

به گزارش فارس، دادگاهی در کانادا بامداد چهارشنبه طی حکمی «منگ وان‌ژو» یکی از مدیران ارشد کمپانی «هواوی» را به قید وثیقه آزاد کرد. اقدامی که می‌تواند خشم مقامات چینی از بازداشت وی را کاهش دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» قاضی دادگاه ونکوور با اعلام قرار وثیقه 7.5 میلیون دلاری و چند شرط دیگر (از جمله پوشیدن پابند الکترونیک)، این مدیر هواوی را به‌صورت مشروط آزاد کرد تا دولت کانادا نهایتا درباره استرداد وی به آمریکا تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وان‌ژو، رئیس مالی کمپانی هواوی و دختر مؤسس این شرکت روز پنجشنبه (15 آذر) هنگام تعویض پرواز خود در فرودگاه «ونکوور» بازداشت شد. گفته می‌شود کانادا او را به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران بازداشت کرده است.

این اقدام با واکنش تند چین مواجه شد. سخنگوی سفارت چین در کانادا گفت: «چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می‌کند مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.»

پس از این بود که «مایکل کاوریگ»، دیپلمات سابق کانادایی که در حال حاضر برای «گروه بین‌المللی بحران» کار می‌کند، در چین بازداشت شد.

رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت ماه امسال با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای» و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد. وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر در بازه 90 روزه (14 مرداد) تا 180 روزه (14 آبان) علیه ایران باز خواهند گشت.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند

علاءالدین کریمی با بیان اینکه ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند گفت: از مجموع زندانیان آزاد شده در این مدت چهار نفر خانم سرپرست خانوار بودند که به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد استان ادامه دارد، اضافه کرد: میزان کمک های خیرین زنجانی به این منظور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.

این مسوول ادامه داد: در جریان این امر خیر، تعدادی از خیرین با اعطای مبلغ پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی یک خانم زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان را فراهم کردند که جای تقدیر دارد.

وی اظهار داشت: همه ساله مردم خیر استان مشارکت بسیار خوبی برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری دارند و این از اهمیت موضوع حکایت دارد.

کریمی افزود: بر این اساس علاقه مندان به مشارکت می توانند هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان گفت:‌ خیرینی که قصد کمک حضوری به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند می توانند با حضور در دفتر ستاد دیه استان و اطلاع از پرونده زندانیان موارد و مبالغ مورد نظر خود را انتخاب و در این امر مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای شرکت غیرحضوری در این جشن نیز شماره حساب ۰۲۲۴۱۳۷۳۹۷۰۰۶ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۳۶۲۶ به نام ستاد دیه استان در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • مدیر کل آژانس اتمی: حمله به تاسیسات هسته ای کشورها یک اشتباه وحشتناک است که تبعات بسیار جدی دارد/ از طرف های درگیر ( ایران و اسرائیل) خواستیم که خویشتن داری نشان دهند
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • آزادی ۱۵۰ بازداشتی اهل غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی ۱۵۰ اسیر فلسطینی را آزاد کرد+ تصاویر
  • مدیر خلاق برای باغ فدک تعیین شود/ اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند