Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@09:40:31 GMT

مصاحبه ترزا می با سی ان ان درباره برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۳۲۰

نخست وزیر انگلیس که برای گفتگو با سران اروپا بر سر برگزیت به مقر اتحادیه اروپا سفر کرده از جمله اهداف خود را از این سفر فراهم آوردن شرایط و ابزار لازم به منظور جلب اعتماد نمایندگان مجلس عوام این کشور دانست و افزود توافق برگزیت بهترین و تنها توافق موجود است.

ترزا می ‌در گفتگو با خبرنگار این شبکه در بروکسل گفت: «کاری که من در یک روز گذشته اینجا در اروپا دارم انجام می‌دهم همان چیزی است که به پارلمان قول دادم و گفتم انجام می‌دهم؛ با دیگر سران اروپا درباره‌ی نگرانی‌هایی که در پارلمان درباره‌ی پشتوانه مطرح شده گفتگو می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «در صبحانه کاری با نخست وزیر (هلند) روته دیدار کردیم؛ نهار را با صدراعظم مرکل، صرف کردیم؛ امشب هم با دونالد توسک و یونکر ملاقات خواهم داشت. آنچه که در این دیدار‌ها بر من آشکار شد این است که عزم و اراده‌ی مشترکی برای حل و فصل کردن این مشکل وجود دارد؛ فردا هم با تنی چند از سران اروپا دیدار می‌کنم و سپس به شورای اروپا باز می‌گردیم. توافقی که بر سر آن گفتگو کردیم توافقی است که به همه پرسی از مردم انگلیس احترام می‌گذارد و به نتیجه‌ی همه پرسی احترام گذاشته می‌شود و بهترین توافقی است که در اختیار داریم.»

نخست وزیر انگلیس گفت: «این توافق تنها توافق قابل دسترس است و موضوع پشتوانه که در پارلمان مطرح شده؛ این پشتوانه لزوما برای مردمی که در ایرلند شمالی زندگی می‌کنند تضمین کننده نیست و هر گونه نتیجه‌ای که ما بخواهیم و هر گونه رابطه‌ی احتمالی را در آینده بخواهیم ترسیم کنیم توافقی در اختیار نداریم که موضوع پشتوانه در آن گنجانده شده باشد؛ ما نمی‌خواهیم از پشتوانه استفاده شود و اگر استفاده شد می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم که موقتی خواهد بود. این‌ها موارد اطمینان بخشی است که در روز‌های آتی از سران کشور‌های اروپایی درخواست خواهیم کرد.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا نمایندگان مجلس صبحانه ایرلند اتحادیه اروپا انگلیس ایرلند نمایندگان مجلس هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بشار اسد: هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • دیدار مدیرعامل پرسپولیس با شهردار منطقه ۵