Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بافت و بنا‌های تاریخی شهر تهران در خصوص آگهی مزایده خانه معمار در محله فردوسی تهران گفت: اجازه تخریب این سازه داده نمی‌شود و با کمیته امداد در این باره رایزنی می‌کنیم.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روز گذشته روزنامه همشهری در صفحه ۱۷ خود آگهی از مزایده املاک کمیته امداد خمینی (ره) را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ردیف ۲۶ این لیست اسم خانه‌ای به چشم خورد که کار مهندس علی‌اکبر صادق است.

علی‌اکبر صادق از طراحان محله چهارصددستگاه در پیروزی و همکار در پروژه‌های، چون ساخت آرامگاه سعدی، شعبه مرکزی ساختمان بانک مسکن در خیابان فردوسی، ساختمان الحاقی شرکت ارتباطات زیرساخت در ابتدای خیابان ناصرخسرو و ... است، بیشتر کار‌های او با همکاری فروغی و با کاربری ساختمان‌های دولتی است.

خانه صادق تنها کار باقیمانده ویلایی مهندس صادق به متراژ ۲۲۲۴ متر است که به قیمت ۱۶ میلیارد و ۱۵ میلیون تومان به مزایده گذاشته شده است این خانه در خیابان فردوسی، خیابان صادق، پلاک ۸ و ۱۰ است.

محمدعلی سعادتی مدیر بافت و بنا‌های تاریخی شهر تهران، در این باره گفت: تعدادی از املاک این چنینی در اختیار برخی از نهاد‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز با کمیته امداد مکاتبه‌ای خواهیم داشت، گفت: در این ساختمان امکان تخریب و نوسازی وجود ندارد.

به گفته سعادتی، زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم که اگر کمیته امداد مایل باشد بعد از مرمت ساختمان می‌تواند از این سازه به عنوان فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر کمیته امداد این پیشنهاد را قبول نکند، شهرداری تهران تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد منعقد خواهد کرد که این ساختمان به صورت بلندمدت در اختیار شهرداری باشد تا برای کار‌های فرهنگی استفاده شود.

سعادتی ادامه داد: اگر هم این پیشنهاد را کمیته امداد قبول نکند از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز در این ملک داده نخواهد شد. چرا که یکی از معدود خانه‌های ویلایی در محدوده فردوسی است و همچنین سازنده آن یکی از هنرمندان معاصر است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بافت های فرسوده شهرداری تهران بافت های فرسوده شهر تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خیران و حامیان ایتام کمیته امداد استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ حسین نژاد مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان طرح «هر خانواده یک حامی» را اجرا می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • پویش اطعام مهدوی در زاهدان
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • تخریب دیوار باغ گیاه‌شناسی نوشهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟
  • پویش «خانه دوست کجاست» در ایلام آغاز شد
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • تجلیل از خیران و حامیان ایتام کمیته امداد استان اردبیل
  • تخریب یک بنا در دزفول برای حفظ جان شهروندان
  • حذف و رفع خلاف ۱۵۰۰ متر مربع اضافه طبقات ساختمان‌های منطقه ۱۹