Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@07:27:06 GMT

رسانه ها از مدیران اجرایی مطالبه گری کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۴۴۰

رسانه ها از مدیران اجرایی مطالبه گری کنند

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه نمایندگان قانونگذاری و نظارت است لذا رسانه های استان در مورد عملیاتی نشدن پروژه های مهم از دولت و مدیران اجرایی مطالبه گری داشته باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی سه شنبه شب در نشست هم اندیشی مدیران رسانه های خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نباید توپ را به اشتباه به میدان نمایندگان مجلس بیندازند افزود: نداشتن مطالبه گری از مدیران اجرایی موجب می شود مشکلات همچنان پا برجا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مشکلات خراسان جنوبی در بخش راه، انتقال آب و اتصال استان به راه آهن سراسری گفت: ابزاری که برای رفع این مشکلات به دست نمایندگان مجلس بوده فقط قانونگذاری و نظارت است.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا در بحث قانونگذاری آنچه مربوط به نمایندگان این دوره و دوره های قبل می شده که باید بطور مستقیم آنها را پیگیری می کردند انجام شده است و اما اگر کوتاهی وجود دارد از جانب مدیران اجرایی است.
وی یادآور شد: نمایندگان مجلس جایگاه اجرایی ندارند ولی در این رابطه آنچه علاوه بر قانونگذاری، از جمله مذاکره، برگزاری نشست با وزیران و مدیران مربوطه؛ تذکر شفاهی و کتبی، سئوال و استیضاح، لازم بوده توسط نمایندگان استان انجام شده و کوتاهی در این مورد نبوده است.
عبادی گفت: متاسفانه به جای اینکه از مدیران اجرایی مطالبه گری شود نمایندگان استان را مورد خطاب قرار می دهند که چرا عملیاتی شدن پروژه ها پیگیری نمی شود.
وی افزود: وقتی توپ را به میدان نمایندگان استان در مجلس می اندازید که مسئولیتی هم در اجرا ندارند مسئولان اجرایی کشور از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و خوشحال می شوند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه قانونگذاری در مورد راه آهن استان ردیف بودجه گذاشته شده است اما اجرای آن همت مدیران اجرایی را می طلبد.
وی اظهار داشت: سال 92 برای انتقال آب از فلات ایران به خراسان جنوبی ردیف مطالعه و اجرا گذاشتیم اما اجرای آن به دست مدیران اجرایی است.
حجت الاسلام عبادی بر توجه و تبیین جایگاه و وظایف نمایندگان مجلس توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت: در بحث راه آهن استان، استفاده از صندوق توسعه ملی در مجلس مصوب شد پس تمامی راه های قانونی را باز کردیم و اکنون مسئولان اجرایی باید همت کنند.
وی با اشاره به بحث انتصاب استاندار بومی یا غیربومی برای خراسان جنوبی افزود: استاندار را نمایندگان تعیین نمی کنند، استاندار را دولت تعیین می کند در عین حال گزینه های بومی زیادی معرفی شدند اما همه آنها رد شد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره و دوره قبل دولت، مجمع نمایندگان استان در مجلس تقاضای دیدار با رئیس جمهوری برای مطرح کردن مسائل مهم خراسان جنوبی از جمله راه آهن، راه و انتقال آب را داشته و دارند اما هنوز پس از گذشت چند سال هیچ جوابی داده نشده است.
وی از رسانه های استان خواست مدیران اجرایی ضعیف را که وظیفه پیگیری را در حوزه خود برای اخذ بودجه از وزارتخانه مربوطه انجام نمی دهند، همراهی نکنند بلکه دلیل اجرا نشدن پروژه های مهم را از آنها مطالبه کنند.
عبادی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از شاخص های افزایش تعداد نمایندگان، جمعیت است اما علاوه بر آن وسعت و بحث های امنیتی لحاظ می شود که این موضوع در دور قبل مطرح شد اما رای نیاورد.
وی با اشاره به اینکه بحث استانی شدن انتخابات مجلس مطرح است افزود: اکنون فضای مجلس به گونه ای است که احتمال دارد استانی شدن انتخابات مجلس رای بیاورد.
همچنین در این نشست مدیران و دبیران رسانه های استان خراسان جنوبی دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند.
6054*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس دولت رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند

ایسنا/ایلام رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و  بیش از گذشته به روابط‌عمومی‌ها توجه شود.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار کرد: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است  باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخاری برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

وی تاکید کرد: قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز پیگیری می‌شود.  

خلجی اضافه کرد: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و  بیش از گذشته به روابط‌عمومی‌ها توجه شود.

وی اضافه کرد: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

خلجی عنوان کرد: با توجه این‌که رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از شعارهای دولت سیزدهم است که اطلاع‌رسانی دقیق و مسنجم در این حوزه بسیار مهم است.

«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: با پشتیبانی ریاست محترم جمهور و هم‌صدایی رسانه‌های استان، پرونده مالیاتی نفت و گاز استان پس از ۴۳ سال به استان منتقل شد.

وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی استان افزود: رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند. از  همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای تشکر می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد.

در این نشست تعدادی از اصحاب رسانه استان دغدغه‌های خود را از جمله  مشکلات معیشتی خبرنگاران، ضرورت تخصص گرایی، آموزش خبرنگاران، نگاه ویژه به روابط عمومی‌ها و ارتقا نوع نگاه آنان و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی در ایلام بیان کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟